Početna Novosti 155 pregleda

Europa će možda morati zatvoriti čak 8 tvornica auta, no ima i dobrih vijesti

FOTO: Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing
Najgore stoji Stellantis, čije tvornice rade na samo 45 posto kapaciteta, dok se i drugi proizvođači bore s padom potražnje, prelaskom na električne pogone i sve snažnijim pritiskom kineske konkurencije

Najgore stoji Stellantis, čije tvornice rade na samo 45 posto kapaciteta, dok se i drugi proizvođači bore s padom potražnje, prelaskom na električne pogone i sve snažnijim pritiskom kineske konkurencije

Europska automobilska industrija prolazi kroz razdoblje preispitivanja i restrukturiranja. Prema novom istraživanju savjetničke kuće AlixPartners, na Starom kontinentu danas postoji osam tvornica automobila viška, a prosječna iskorištenost kapaciteta iznosi tek 55 posto. Drugim riječima, tvornice bi su namijenjene proizvodnji gotovo dvostruko više automobila nego što ih trenutačno proizvode.

Najgore stoji Stellantis, čije tvornice rade na samo 45 posto kapaciteta, dok se i drugi proizvođači bore s padom potražnje, prelaskom na električne pogone i sve snažnijim pritiskom kineske konkurencije. Prema procjenama, kineski brendovi do kraja godine osvojit će oko 5 posto europskog tržišta, što znači da će do 2028. oko 860.000 automobila koji su se nekad proizvodili u Europi dolaziti iz Kine. Iako BYD, Chery i drugi planiraju otvaranje europskih tvornica, domaćim proizvođačima to donosi više prijetnji nego koristi.

Author: Stellantis foto: Stellantis Tvornica Stellantisa Fiat Mirafiori

Zatvaranje jedne velike tvornice s deset tisuća radnika procjenjuje se na 1,5 milijardi eura troška i može potrajati i do tri godine. No, mnogi analitičari smatraju da će bez smanjenja kapaciteta europski proizvođači teško opstati.

U takvom kontekstu, svaka dobra vijest iz Njemačke zvuči gotovo ohrabrujuće. Volkswagen grupa je u trećem kvartalu 2025. zabilježila rast prodaje od 1 posto, što u godini previranja nije zanemarivo. U prvih devet mjeseci isporučeno je 6,6 milijuna vozila, a najveći zamah dolazi od električnih modela. Prodano je 717.500 električnih vozila, čak 41,7 posto više nego lani.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Najveći rast bilježi Zapadna i Istočna Europa te Južna Amerika, dok su Kina i SAD i dalje problematična tržišta zbog carina i političkih prepreka. Ipak, uspjeh električnih modela pokazuje da se Volkswagenova strategija elektrifikacije, premda skupa, konačno počinje isplaćivati.

No, u okviru iste grupacije Porsche trenutačno prolazi kroz znatno teže razdoblje. Luksuzni brend bilježi pad prodaje od 6 posto u 2025., pogođen slabljenjem kineskog tržišta i višim američkim uvoznim carinama. Uz to, prijelaz ključnih modela, Macana, 718 i Cayennea, na isključivo električni pogon pokazao se problematičnim potezom.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.