Početna Novosti 280 pregleda

Kineska luksuzna marka je prestigla Mercedes, BMW i Porsche u samo godinu dana

FOTO: Maextro

Lokalni premium brend Maextro u samo godinu dana potisnuo je europske ikone i pokazao kolika au prijetnja kineski automobili zapadnima

Još donedavno činilo se nezamislivim da bi kineski proizvođač mogao ozbiljno ugroziti pozicije koje u segmentu luksuznih limuzina drže BMW, Porsche ili Mercedes-Benz. No tržište je u međuvremenu napravilo nagli zaokret. U Kini je najprodavaniji automobil s cijenom iznad 100.000 eura postala limuzina Maextro S800, novi luksuzni model razvijen u suradnji Huaweija i JAC-a.

Podatak koji najbolje ilustrira promjenu odnosa snaga su prodajne brojke. U studenome je prodano više S800 nego BMW-a Serije 7 i Porsche Panamera zajedno. Već ranije S800 je prestigao i Mercedes-Benz S-klasu, uključujući i Maybach izvedbe. Za domaće proizvođače to je povijesni trenutak, za europske marke jasan alarm.

Author: Maextro foto: Maextro

Razlog uspjeha nije samo nacionalni ponos. Maextro S800 je punokrvna luksuzna limuzina duljine gotovo 5,5 metara, ali s cijenom koja se u Kini kreće između oko 85.000 i 120.000 eura, osjetno ispod njemačkih konkurenata. U unutrašnjosti nudi ono što kineski kupci trenutačno traže: naglašenu tehnološku raskoš, goleme zaslone, projekcijski sustav za stražnja sjedala, automatska vrata, "zvjezdano" nebo na stropu i digitalni ekosustav koji je duboko integriran s Huaweijevim softverom. U toj kombinaciji luksuz više nije definiran tradicijom i značkom na poklopcu motora, već količinom tehnologije i dojmom ekskluzivnosti po uloženom novcu.

Author: Maextro foto: Maextro

Još važnije, kupci u Kini očito više ne doživljavaju europske marke kao automatski bolji izbor. Prema podacima koje prenosi Bloomberg, BMW, Mercedes i Audi bilježe pad tržišnog udjela, dok domaći proizvođači sve agresivnije ulaze i u najviši cjenovni razred. Uz Maextro, i BYD sa svojom luksuznom markom YangWang već nudi modele koji prelaze granicu od 100.000 eura, dodatno povećavajući pritisak na uvozne proizvođače.

Author: Maextro foto: Maextro

Za europske premium marke ovo više nije prolazni trend, nego strukturna promjena i veliki alarm. Kinesko tržište, nekoć njihova zlatna koka, sada postaje poligon na kojem domaći brendovi diktiraju tempo, cijene i očekivanja kupaca. 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.