Lokalni premium brend Maextro u samo godinu dana potisnuo je europske ikone i pokazao kolika au prijetnja kineski automobili zapadnima
Još donedavno činilo se nezamislivim da bi kineski proizvođač mogao ozbiljno ugroziti pozicije koje u segmentu luksuznih limuzina drže BMW, Porsche ili Mercedes-Benz. No tržište je u međuvremenu napravilo nagli zaokret. U Kini je najprodavaniji automobil s cijenom iznad 100.000 eura postala limuzina Maextro S800, novi luksuzni model razvijen u suradnji Huaweija i JAC-a.
Podatak koji najbolje ilustrira promjenu odnosa snaga su prodajne brojke. U studenome je prodano više S800 nego BMW-a Serije 7 i Porsche Panamera zajedno. Već ranije S800 je prestigao i Mercedes-Benz S-klasu, uključujući i Maybach izvedbe. Za domaće proizvođače to je povijesni trenutak, za europske marke jasan alarm.
Razlog uspjeha nije samo nacionalni ponos. Maextro S800 je punokrvna luksuzna limuzina duljine gotovo 5,5 metara, ali s cijenom koja se u Kini kreće između oko 85.000 i 120.000 eura, osjetno ispod njemačkih konkurenata. U unutrašnjosti nudi ono što kineski kupci trenutačno traže: naglašenu tehnološku raskoš, goleme zaslone, projekcijski sustav za stražnja sjedala, automatska vrata, "zvjezdano" nebo na stropu i digitalni ekosustav koji je duboko integriran s Huaweijevim softverom. U toj kombinaciji luksuz više nije definiran tradicijom i značkom na poklopcu motora, već količinom tehnologije i dojmom ekskluzivnosti po uloženom novcu.
Još važnije, kupci u Kini očito više ne doživljavaju europske marke kao automatski bolji izbor. Prema podacima koje prenosi Bloomberg, BMW, Mercedes i Audi bilježe pad tržišnog udjela, dok domaći proizvođači sve agresivnije ulaze i u najviši cjenovni razred. Uz Maextro, i BYD sa svojom luksuznom markom YangWang već nudi modele koji prelaze granicu od 100.000 eura, dodatno povećavajući pritisak na uvozne proizvođače.
Za europske premium marke ovo više nije prolazni trend, nego strukturna promjena i veliki alarm. Kinesko tržište, nekoć njihova zlatna koka, sada postaje poligon na kojem domaći brendovi diktiraju tempo, cijene i očekivanja kupaca.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.