U video intervjuu za Top Gear Mate Rimac je pokazao kako izgleda razoj Bugattija u Rimac Campusu i otkrio još jedno iznenađenje
Bugatti Tourbillon, novi hiperautomobil koji se razvija u sjedištu tvrtke Bugatti Rimac u Hrvatskoj, donosi mnoge inovacije, ali jedna od najneobičnijih svakako je - zvučni sustav. Umjesto klasičnih zvučnika s membranama i magnetima, ovaj automobil koristi samu karbonsku šasiju kao rezonantno tijelo. Odnosno, cijela karbonska školjka automobila je zvučnik.
Sustav se temelji na piezoelektričnim pretvaračima, malim kristalnim komponentama koje pretvaraju električni signal u vibraciju. Te vibracije prenose se izravno na karbonsku strukturu automobila, koja zatim titra i stvara zvuk, slično kao klasična membrana zvučnika. Prednost takvog pristupa je višestruka. Izbacivanjem konvencionalnih zvučnika štedi se prostor i masa, a istovremeno se, tvrdi Mate Rimac, dramatično poboljšava kvaliteta zvuka.
"Vjerujte mi, kvaliteta zvuka u Tourbillonu je u sasvim drugom svemiru u odnosu na Chiron", rekao je Rimac za Top Gear. "Uštedjeli smo na težini, prostoru i još poboljšali zvuk."
Ključna komponenta sustava je mali piezoelektrični element, pričvršćen, primjerice, na krov automobila, gdje funkcionira kao subwoofer. U usporedbi s tradicionalnim zvučnicima koji sadrže teške magnete i glomazne kućišta, ovi su elementi iznimno lagani i kompaktni, što savršeno odgovara filozofiji hiperautomobila koji svakom gramu mase pristupa kao neprijatelju performansi.
Tehnologija piezoelektričnih zvučnika nije nova. Ona se koristi u satovima, alarmima i nekim high-end audio sustavima, ali nikada na ovako ambicioznoj razini u automobilu. Tourbillon je, čini se, prvi automobil koji koristi strukturu od karbonskih vlakana kao aktivni izvor zvuka putem piezo pretvarača.
Ipak, ovo nije prvi put da se karoserija automobila koristi za poboljšanje akustike. Mercedes-Benz je još 2013. u modelu SL predstavio tehnologiju Front Bass, gdje je prednja pregrada (vatrootporna stijenka između kabine i motora) korištena kao rezonantna komora za zvučnike. No u tom slučaju su korišteni klasični zvučnici, a karoserija je služila samo kao pojačalo zvuka, dok je u Tourbillonu ona aktivni dio sustava. No hoće li vozači pri 9000 okretaja V16 motora uopće imati potrebu slušati glazbu, to je već drugo pitanje
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.