Prve kočnice 3D print načinjene iz legure titanija zamijenit će dosadašnja kočna kliješta od kovanog aluminija na Bugattiju Chironu, a za njihovu proizvodnju potrebno je 45 sati
Dijelovi izrađeni metodom 3D print odavno nisu novost, ali je većinom riječ o komponentama koje se koriste u modelima, odnosno prototipovima za testiranje, a vrlo rijetko za serijske komponente koje se ugrađuju u automobile. To je zbog toga što tehnologija 3D print najvećim dijelom koristi polimerne (plastične) materijale čija mehanička svojstva ne ispunjavaju zahtjeve, a drugi razlozi su visoka cijena i dugačko vrijeme izrade. Bugatti je prvi proizvođač na svijetu koji je printom 3D napravio kočna kliješta i ugradio ih u serijski automobil.
Bugatti Chiron je jedan od najskupljih i najjačih serijski automobila na svijetu i ima najsnažnija i najveća kočna kliješta ikad ugrađena na neki serijski automobil. Postojeća aluminijska kliješta teška su 4,9 kg, a nova izrađena tehnologijom 3D print teška su samo 2,9 kg. Pritom je njihova čvrstoća 1250 N/mm2, što znači da će izdržati opterećenje 125 kg po svakome kvadratnom milimetru.
Kliješta se izrađuju tako što laserska zraka djeluje na materijal koji je u prahu te ga povezuje u čvrsti materijal. Dio je velik 41 x 21 x 13,6 cm i laser ga napravi u 2213 (vrlo tankih) slojeva, za što je potrebno 45 sati. Nakon što su kliješta gotova zagrijavaju se na 700 stupnjeva kako bi se eliminirala eventualna zaostala naprezanja u materijalu. Posljednja faza je mehanička obrada ploha za koje se traži visoka kvaliteta obrade površine, koju nije moguće postići 3D printom. Za ovo je potrebno 11 sati na CNC glodalici. Rezultat je iznimno kompliciran dio s debljinama stijenke od 1 do 4 mm
Kliješta su najveći dio ikad izrađen iz titanija ovom metodom, a Bugatti je već najavio i izradu 63 cm dugačkoga nosača brisača, koji će biti najveći dio izrađen 3D printom iz aluminija i težit će samo 0,4 kg.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.