Litra Eurosupera 95 jeftinija je 23 lipe i sada na pojedinim benzinskim crpkama košta 10,20 kn (najniža cijena). Litra Eurodizela pojeftinila je 17 lipa pa sada stoji 10,22 kn (najjeftinija opcija)
Kao što je već uobičajeno, svakog utorka benzinske postaje u Hrvatskoj korigiraju cijene naftnih derivata, no ovaj utorak je ipak specifičan po jednoj stvari. Iako su cijene svih naftnih derivata u padu, nakon dugih deset godina litra benzina jeftinija je od litre dizela!
Kako javlja portal cijenegoriva.info, litra Eurosupera 95 pojeftinila je 23 lipe i sada litra na pojedinim benzinskim postajama košta 10,20 kuna (najniža cijena). Litra Eurodizela jeftinija je 17 lipa i sada za litru na Lukoilu treba izdvojiti 10,22 kune (što je najjeftinija opcija), a na Ini i Petrolu litra Eurodizela košta 10,23 kune. Na ostalim postajama Eurodizel je još i skuplji nekoliko lipa.
Manja je i cijena autoplina i to za 25 lipa po litri, te mu sada cijena po litri varira od najniže 4,44 (Plinski centar Zagreb i Mitea) pa sve do 4,74 kune.
Dizel je prvi put u povijesti bio skuplji 2008. godine
Ovo je tek drugi put u povijesti da je dizel skuplji od benzina. Prvi put se ovo dogodilo 18. ožujka 2008. godine, kada je takav scenarij bio nezamisliv.
Naime, dizel je oduvijek bio osjetno jeftiniji od benzina, ne samo u Hrvatskoj, već u svim drugim europskim zemljama. Glavni razlog niskih cijena dizelskoga goriva je niža porezna stopa. Kao opravdanje za porezne olakšice za dizelsko gorivo zakonodavac navodi europski teretni promet. Kamioni, ali i lokomotive teretnih vlakova troše dizel.
- Promet robe je izložen europskoj konkurenciji, i druge zemlje imaju slične porezne diferencije - kazao je svojedobno za Deutsche Welle ADAC-ov stručnjak Jürgen Albrecht.
Kako bi se izbjeglo da i 'obični' vozači profitiraju od porezne olakšice koja je izmišljena zapravo samo za teretni promet, u Njemačkoj, kao i u Hrvatskoj je porez na pojedine dizelaše viši nego za benzince. Osim toga valja dodati i da su dizelaši skuplji zbog većih troškova proizvodnje, često i po nekoliko tisuća eura. Ipak, dizelaši su uvijek bili prva opcija, posebice onima koji puno voze, upravo iz razloga manje potrošnje i niže cijene goriva, te su zapravo 'štedjeli' novac.
Nekoć je dizelaš bio pojam štednje, ali danas...
No, danas benzinci imaju sve manju potrošnju i opasno konkuriraju dizelašima u tom segmentu, a s obzirom na to da više ni dizel nije puno povoljniji od benzina, situacija se polako mijenja.
A ne treba zaboraviti ni na činjenicu da dizelaši proizvode puno više štetnih emisija te je upravo zbog te činjenice Savezni upravni sud u Leipzigu u veljači načelno dopustio uvođenje zabrane prometa starijim vozilima s dizelskim motorima u svrhu smanjenja količine štetnih čestica i plinova u njemačkim gradovima. Već u svibnju ove godine Hamburg je kao prvi grad u Njemačkoj uveo takvu zabranu na nekim svojim prometnicama.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.