Marka Zeekr, koja je u vlasništvu Geelyja, predstavila je novu litij-željezo-fosfatnu (LFP) bateriju
Električni automobili postaju konstantno bolji po pitanju dosega i brzine punjenja. Najnovija vijest na tom polju stiže nam iz Kine. Marka Zeekr, koja je u vlasništvu Geelyja, predstavila je novu litij-željezo-fosfatnu (LFP) bateriju koja se može napuniti s dovoljno energije za prelazak 500 km u samo 15 minuta.
Prvi model u kojem će se nova baterija ugrađivati bit će električna limuzina Zeekr 007 (na slikama). Tajna nove baterije je mogućnost punjenja izuzetno jakom strujom, od čak 500 kW. Na takvom punjaču baterija, čiji kapacitet proizvođač još nije otkrio, moći će se napuniti od 10 posto do 80 posto za samo 15 minuta, što će biti dovoljno za prelazak 500 km u modelu Zeekr 007, novoj limuzini u klasi Tesle Modela 3 za koju je proizvođač najavio maksimalni doseg od čak 870 km.
Dok LFP baterije obično imaju nižu gustoću energije u usporedbi s NMC baterijama, inženjeri Zeekra uspjeli su to preokrenuti pametnim dizajnom. Korištenjem novih materijala i "pojednostavljenog konstrukcijskog dizajna", tvrtka je postigla impresivnu stopu iskorištenja volumena od 83,7 posto, što znači da će nova baterija biti kompaktna i energetski gusta.
Unatoč velikoj gustoći, Zeekr tvrdi da je njegova nova baterija vrlo sigurna i otporna na požare. To ej navodno dokazano strogim sigurnosnim testovima koje je proveo Nacionalni centar za inspekciju i testiranje kvalitete motornih vozila u Kini.
Autocar tvrdi da će Zeekrova nova LFP baterija s vremenom "pronaći svoj put" do električnih vozila drugih marki u vlasništvu Geelyja, uključujući Geometry, Polestar, Proton, Smart, Volvo, pa čak i Lotus.
Jedini problem nove baterije je nedostatak adekvatnih punionica tolike snage. Zeekr je obećao proširiti svoju mrežu za punjenje u Kini kako bi ponudio više od 10.000 ultrabrzih punionica do 2026., s trenutno dostupnih 2200 punionica na 401 lokaciji. Ipak, snaga punjenja od 360 kW koju trenutno nude njihove punionice ne iskorištava potpuno potencijal od 500 KW kod nove baterije.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.