Početna Novosti 658 pregleda

Ovaj konkurent Teslinog Modela 3 košta 15.225 eura!

FOTO: Xpeng

Sigurni smo da elektrifikacija u Europi ne bi bila u problemima kada bi netko na tržištu ponudio ovakav auto po tako niskim cijenama

Mnogi Europljani koji zaista žele kupiti električni auto to si ne mogu priuštiti zbog vrlo visokih cijena. Auti od jeftiniji do 20.000 eura za sada su još nedosanjani san, a i ispod granice od 30.000 eura ponuda je vrlo "skromna". No Kinezi očito nemaju taj problem. Ova država je postala globalno žarište pristupačnih automobila na električnu energiju, a jako dobar primjer za to je Mona M03 tvrtke Xpeng.

Author: Xpeng foto: Xpeng

Najavljena u lipnju, Mona M03 je je zapravo novi početni model tvrtke. No nemojte da vas ovo "početni model" zavara jer Mona M03 je itekako ozbiljan auto. Dimenzijama je ovo zapravo limuzina srednje klase koja namjerava konkurirati Teslinom Modelu 3. U tom kontekstu se cijena od 119.800 juana ili preračunato 15.225 eura) čini apsolutno nevjerojatnom. Za usporedbu osnovni Teslin Model 3 u Hrvatskoj košta više od 43.000 eura, a u Kini se taj isti model može dobiti za oko 30.000 eura. To znači da je i na jeftinom kineskom tržištu skoro dvostruko skuplji od kineskog konkurenta. Također, s 15.225 eura ovaj model je također tek trunku skuplji od onoga što u Europi Dacia traži za novi Sandero.

Author: Xpeng foto: Xpeng

Što se u Kini dobiva za ovaj nevjerojatno nizak iznos? Prostrani automobil srednje klase dugačak 478 cm s prtljažnikom od 620 litara. Pokreče ga  jedan električni motor sa 188 KS, a ni baterija nije premala s kapacitetom od 51,8 kWh. Deklarirani CTLC doseg je 515 kilometara. Ipak, valja uzeti u obzir da je CLTC ciklus mnogo blaži od WLTP-a, pa je taj doseg daleko do realnog, no po WLTP-u bi to bilo otprilike još uvijek vrlo solidnih 400 kilometara.  

Author: Xpeng foto: Xpeng

No Mina M03 ni po ostalim karakteristikama nije nimalo skroman auto. Svi modeli opremljeni su tehnologijama za pomoć u vožnji razine 2 zahvaljujući paru radara, 12 ultrazvučnih senzora i sedam kamera.

Author: Xpeng foto: Xpeng

Iznad osnovnog modela smještena je verzija od 129.800 juana (oko 16.500 eura). Ona ima veću bateriju od 62,2 kWh i motor od 215 KS. Doseg ove varijante je 620 km po CLTC-u. Za usporedbu, najjeftiniji električni auto u Europi je trenutno Dacia Spring s 45 KS i 250 km WLTP dosega koja u Hrvatskoj trenutno košta 23.700 eura. 

Author: Xpeng foto: Xpeng

Kabina Mone M03 prilično je minimalistička, ali je dobro opremljena. Na primjer, svi modeli imaju veliki panoramski stakleni krov i zvučni sustav s 18 zvučnika. Najistaknutiji je masivni zaslon u stilu Tesle, a kao kod Modela 3 i Modela Y, nema tradicionalne instrumentne ploče. Međutim, za samo 599 juana (84 USD) može se dodati drugi zaslon iza upravljača.

Author: Xpeng foto: Xpeng

Xpeng je navodno primio više od 10.000 narudžbi za Monu M03 u samo 52 minute nakon lipanjskog predstavljanja. Budući da su cijene sada javno objavljene, očekuje se da će se knjiga narudžbi brzo popuniti. Sigurni smo da elektrifikacija u Europi ne bi bila u problemima kada bi netko na tržištu ponudio ovakav auto po tako niskim cijenama. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.