Prvi dojam je da novi V16 zvuči mnogo bolje i izraženije od W16 kojeg zamjenjuje
Prošlo je pet mjeseci otkako je Bugatti predstavio hibridni Tourbillon s jedinstvenim V16 motorom. Sada smo konačno dobili priliku čuti kako novi automobil zvuči u stvarnom svijetu zahvaljujući videu koji je snimljen na testnom poligonu tvrtke Rimac u Zagrebu i koji je objavljen an YouTubeu.
Prvi dojam je da novi V16 zvuči mnogo bolje i izraženije od W16 kojeg zamjenjuje i koji je gotovo dvadeset godina bio okosnica modela Veyron i Chiron te njihovih brojnih "spin-off" modela.
Iako je prošlo već dosta vremena od svjetske premijere ovog automobila, prvi kupci će se morati još dosta načekati prije nego što dobiju vlastite primjerke. Isporuke Tourbillona kupcima neće započeti prije 2026., a Bugatti nastavlja testirati i razvijati svoju najnoviju kreaciju. Jedan dio testova se očito obavlja i u Zagrebu, na poligonu za sigurnu vožnju u Mičevcu kojeg je prije nekoliko godina preuzeo Rimac i pretvorio u testni poligon. Video je snimljen iza zatvorenih vrata poligona, no auto je jasno vidljiv i dobro se čuje njegov zvuk. Iz videa je također jasno vozač automobila nije ni približno tjerao automobil blizu njegovih granica, što an relativno skučenom poligonu ne bi ni bilo moguće.
Motor koji možete čuti u ovom videu je razvio Cosworth i radi se o pravom inženjerskom remek djelu od 8,3 litre bez turba. Ono što masivni motor čini još posebnim je to što se okreće do čak 9500 okretaja u minuti, što je znatno iznad granice od 7100 okretaja u minuti Chiron Super Sporta koji je imao 8-litreni W16 s četiri turbo punjača. Velik broj okretaja koje ovaj motor razvija u kombinaciji s njegovom jedinstvenom konfiguracijom i nedostatkom turba omogućava mu da zvuči prilično jedinstveno.
Pri niskom broju okretaja, motor se po zvuku ne razlikuje previše od slavnog W16, međutim, pri višim okretajima, počinje zvučati malo više kao američki V8 velikog obujma. No kako smo već spomenuli, vozač se nije ni približio gornjoj granici okretaja, vozio je prilično nježno i rano mijenjao brzine. Kada se približi 9000 okretaja u minuti motor bi ponovo mogao promijeniti svoj "karakter", a kako bi moglo zvučati Bugatti nam je već ranije otkrio u ovom videu:
Motor razvija 1000 KS, a u pogonskom sustavu Tourbillona je potpomognut s tri elektromotora, za kombiniranu snagu od 1800 KS. Bugatti tvrdi da će Tourbillon postići 100 km/h za 2 sekunde, 200 km/h za manje od pet sekundi i 300 km/h za manje od 10 sekundi. Do 400 km/h će mu trebati manje od 25 sekundi. Tourbillon će vjerojatno također pokušati probiti granicu maksimalne brzine od 500 km/h, jer je Mate Rimac ovog mjeseca izjavio kako će se tvrtka vratiti svojoj tradiciji obaranja brzinskih rekorda.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.