Istraživanje potvrđuje da većina vozača želi nastaviti koristiti ono na što su navikli, aplikacije na svojim telefonima.
Navigacija u automobilima prolazi kroz dramatične promjene, od papirnatih karata, preko posebnih uređaja i naprednijih ugrađenih sustava sve do danas gotovo univerzalne uporabe navigacije putem mobitela. Najnovije ankete pokazuju da Google Maps sada dominira kao izbor velike većine vozača. U istraživanju nizozemske stranice za prodaju auta Ikwilvanmijnautoaf.nl, čak 50,8 posto ispitanika navodi Google Maps kao svoju primarnu navigaciju, što ovu aplikaciju čini daleko najčešćim izborom.
Iznenađujuće Drugo mjesto zauzima navigacija koja je ugrađena u automobil koja je pravi izbor 25,8 posto ispitanika. Na trećem mjestu je popularni Waze s 15,2 posto korisnika, a četvrto drži TomTom sa 6,1 posto. Samo 2,3 posto ispitanih uopće ne koristi nikakav oblik navigacije. Zajedno, Google Maps i Waze čine dvije trećine ukupnog tržišta, što jasno potvrđuje da pametni telefoni pobjeđuju u ovom natjecanju.
Glavni razlog ovog odnosa snaga je učestalost ažuriranja. Samostalni i ugrađeni sustavi oslanjaju se na povremene nadogradnje koje su rijetke, dok aplikacije poput Google Mapsa i Wazea kontinuirano donose nove podatke. Vozači tako u svakom trenutku vide promjene u prometu, radove na cestama ili dostupnost parkirališta i punionica za električne automobile. "Vozači biraju praktičnost i informacije u stvarnom vremenu", naglašava Niels Oude Luttikhuis, osnivač platforme ikwilvanmijnautoaf.nl, dodajući da kupci rabljenih automobila sve manje cijene zastarjele ugrađene sustave.
Ovaj trend stavlja proizvođače automobila pred dilemu. Dok jedni nude besprijekornu integraciju pametnih telefona putem Apple CarPlaya i Android Auta, drugi se i dalje oslanjaju na vlastite navigacije, često uz visoku cijenu. No istraživanje potvrđuje da većina vozača želi nastaviti koristiti ono na što su navikli, aplikacije na svojim telefonima.
Pad interesa za ugrađene sustave vidljiv je i u salonima rabljenih automobila. Prodavači sve češće svjedoče vozilima u kojima se tvornička navigacija gotovo nikad ne koristi, jer vlasnici radije jednostavno stave mobitel u držač ili ga spoje s infotainment sustavom vozila. Takva promjena u percepciji pokazuje koliko brzo se tržište prilagođava digitalnim navikama vozača.
Ipak, ni Google Maps nije besprijekoran. Kod nekih automobila, korisnici navode da je ugrađeni sustav bolji u prikazu karte i ergonomski lakši za upotrebu, posebno u automobilima sa većim zaslonima ili specifičnim sučeljima.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.