Početna Tech 1313 pregleda

Navigacija je postala neizostavna. Ovi sustavi su najpopularniji

FOTO: Autostart

Istraživanje potvrđuje da većina vozača želi nastaviti koristiti ono na što su navikli, aplikacije na svojim telefonima.

Navigacija u automobilima prolazi kroz dramatične promjene, od papirnatih karata, preko posebnih uređaja i naprednijih ugrađenih sustava sve do danas gotovo univerzalne uporabe navigacije putem mobitela. Najnovije ankete pokazuju da Google Maps sada dominira kao izbor velike većine vozača. U istraživanju nizozemske stranice za prodaju auta Ikwilvanmijnautoaf.nl, čak 50,8 posto ispitanika navodi Google Maps kao svoju primarnu navigaciju, što ovu aplikaciju čini daleko najčešćim izborom.

Author: Autostart foto: Autostart

Iznenađujuće Drugo mjesto zauzima navigacija koja je ugrađena u automobil koja je pravi izbor 25,8 posto ispitanika. Na trećem mjestu je popularni Waze s 15,2 posto korisnika, a četvrto drži TomTom sa 6,1 posto. Samo 2,3 posto ispitanih uopće ne koristi nikakav oblik navigacije. Zajedno, Google Maps i Waze čine dvije trećine ukupnog tržišta, što jasno potvrđuje da pametni telefoni pobjeđuju u ovom natjecanju.

Author:

Glavni razlog ovog odnosa snaga je učestalost ažuriranja. Samostalni i ugrađeni sustavi oslanjaju se na povremene nadogradnje koje su rijetke, dok aplikacije poput Google Mapsa i Wazea kontinuirano donose nove podatke. Vozači tako u svakom trenutku vide promjene u prometu, radove na cestama ili dostupnost parkirališta i punionica za električne automobile. "Vozači biraju praktičnost i informacije u stvarnom vremenu", naglašava Niels Oude Luttikhuis, osnivač platforme ikwilvanmijnautoaf.nl, dodajući da kupci rabljenih automobila sve manje cijene zastarjele ugrađene sustave.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovaj trend stavlja proizvođače automobila pred dilemu. Dok jedni nude besprijekornu integraciju pametnih telefona putem Apple CarPlaya i Android Auta, drugi se i dalje oslanjaju na vlastite navigacije, često uz visoku cijenu. No istraživanje potvrđuje da većina vozača želi nastaviti koristiti ono na što su navikli, aplikacije na svojim telefonima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pad interesa za ugrađene sustave vidljiv je i u salonima rabljenih automobila. Prodavači sve češće svjedoče vozilima u kojima se tvornička navigacija gotovo nikad ne koristi, jer vlasnici radije jednostavno stave mobitel u držač ili ga spoje s infotainment sustavom vozila. Takva promjena u percepciji pokazuje koliko brzo se tržište prilagođava digitalnim navikama vozača.

Ipak, ni Google Maps nije besprijekoran. Kod nekih automobila, korisnici navode da je ugrađeni sustav bolji u prikazu karte i ergonomski lakši za upotrebu, posebno u automobilima sa većim zaslonima ili specifičnim sučeljima.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.