AdBlue je aditiv koji se koristi za smanjenje emisija dušikovih oksida u modernim dizelskim vozilima, no može biti jako opasan za auto ako završi u spremniku goriva
Zamjena AdBluea s gorivom može djelovati kao nevina pogreška sve dok ne shvatite da bi vas mogla koštati kao manji automobil. Upravo to se u SAD-u dogodilo se vlasniku GMC Siere 1500 iz 2023. godine, kada je greškom utočio ovu tekućinu u spremnik goriva. Srećom, iako je račun mogao narasti do 15.000 dolara (oko 13.000 eura), razboritost i malo sreće pomogli su mu da se izvuče s oko 2000 dolara (oko 1700 eura) štete.
Vlasnik automobila, koji je svoju priču podijelio na Redditu pod nadimkom hambone809, opisao je kako je prilikom punjenja goriva bio ometen telefonskim razgovorom i nesvjesno u dizelski spremnik utočio četiri galona AdBlue tekućine koja se u SAD-u naziva DEF. Za one koji nisu upoznati, AdBlue ili DEF (Diesel Exhaust Fluid) je aditiv koji se koristi za smanjenje emisija dušikovih oksida u modernim dizelskim vozilima, no apsolutno ne smije doći u kontakt sa sustavom za dovod goriva. Naime, ako se AdBlue pomiješa s dizelom, dolazi do kristalizacije unutar sustava, što može začepiti cijevi i uništiti skupe komponente poput injektora, niskotlačne i visokotlačne pumpe. Prodavatelj GMC-a je ovog nespretnog vlasnika upozorio da bi popravak mogao koštati i do 15.000 dolara , jer bi bilo potrebno zamijeniti cijeli sustav ubrizgavanja goriva.
No vlasnik je imao sreće jer nakon ulijevanja AdBluea nije uključio kontakt automobila, čime je spriječio aktivaciju pumpe za gorivo. Bez toga, AdBlue nije prošao kroz sustav te je ostao u spremniku goriva. Vlasnik automobila je pozvao vučnu službu, no ovdje se pojavio problem. Bez kontakta i struje, automatski mjenjač se nije mogao prebaciti u neutralni položaj. Srećom, iskusni vozač vučne službe znao je trik i pronašao je mehanički element na prijenosu koji je omogućio ručno prebacivanje u neutralni položaj. No, tu priči nije bio kraj. Budući da je vozilo u neutralnom položaju automatski uključilo električnu parkirnu kočnicu, vlasnik je ipak morao na trenutak upaliti kontakt kako bi je isključio. U tom trenutku se pumpa ipak aktivirala, a na zaslonu se pojavila poruka: „Servis sustava goriva – voda u gorivu”.
Srećom, vlasnik nije prihvatio procjenu ovlaštenog servisa koji je tražio 15.000 dolara. Umjesto toga obratio se neovisnoj radionici koja je predložila zamjenu samo niskotlačnih dijelova gorivnog sustava. Nakon toga su isprali visokotlačne komponente. Ukupni trošak servisa bio je oko 2.000 dolara. Mnogi korisnici Reddita kasnije su raspravljali o tome kako bi se situacija mogla dodatno ublažiti, primjerice vađenjem osigurača pumpe za gorivo prije uključivanja kontakta. Također su komentirali da bi iskusniji vozač vučne službe mogao natovariti vozilo i bez deaktiviranja parkirne kočnice.
Opel Automobile GmbH
Vlasnik je iz vlastitog iskustva izvukao nekoliko važnih savjeta: "Ako vam se ovo ikada dogodi – nemojte paliti vozilo. Odmah ga odšlepajte u servis. Ako možete, izbjegnite ovlašteni servis, privatnici vam mogu uštedjeti tisuće."
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.