Hyundai je sada u suradnji s Kijom razvio tehnologiju koja omogućuje značajno smanjenje veličine električnih motora, što bi za posljednicu imalo još više prostora u unutrašnjosti,ali i mnoge druge prednosti
Elekltrični automobili su u praksi dosta prostraniji od onih s klasičnim benzinskim ili dizelskim motorima zahvaljujući manje pogonskih komponenata i baterijama koje su smještene u podnici automobila. No trenutno su električni motori još uvijek relativno veliki. Hyundai je sada u suradnji s Kijom razvio tehnologiju koja omogućuje značajno smanjenje veličine električnih motora, što bi za posljednicu imalo još više prostora u unutrašnjosti,ali i mnoge druge prednosti.
Novi sustav je nazvan zove Uni Wheel. Kod njega se određene pogonske komponente premještaju u sam kotač dok sama pogonska jedinica, odnosno stator i rotor, ostaju smješteni izvan kotača. Za pogon je tako dovoljan mali motor s relativno malim okretnim momentom koji snagu prenosi preko niza zupčanika unutar samog kotača. Ova inovacija omogućuje korištenje malog motora po kotaču umjesto velike pogonske jedinice za cijelu osovinu.
Individualni pogon svakog kotača također bi trebao nuditi prednosti u pogledu performansi vožnje i sigurnosti, jer svaki kotač može neovisno reagirati po potrebi. Dodatna prednost je ta da se zupčanici, zbog načina na koji suraspoređeni, mogu kretati unutar glavčine i istovremeno prenositi snagu. To omogućuje da veza između kotača i motora slobodno "klizi gore-dolje", što znači da kotaču nije potreban zglob sa konstantnom brzinom prijenosa. To znači da su gubici učinkovitosti povezani s radom takve veze eliminirani, što poboljšava isporuku snage, potrošnju i doseg.
Tehnologija također daje inženjerima dodatnu slobodu u dizajniranju ovjesa. Tako bi vozila s Uni Wheelom u kombinaciji sa zračnim ovjesom mogla praktično biti "prilijepljena za cestu" primjerice prilikom vožnje po autocesti što bi znatno poboljšalo potrošnju i povećalo doseg.
Hyundai tvrdi da bi se Uni Wheel trebao moći ugraditi u kotače promjera od 10 sve do 25 inča. Još se ne zna kada će ova tehnologija doći u serijsku proizvodnju, no Hyundai je već registrirao patente na važnim tržištima kao što su Koreja, Europa i SAD.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.