Početna Tech 41859 pregleda

Velika inovacija: Hyundai je ponovo 'izumio kotač'

FOTO: Hyundai

Hyundai je sada u suradnji s Kijom razvio tehnologiju koja omogućuje značajno smanjenje veličine električnih motora, što bi za posljednicu imalo još više prostora u unutrašnjosti,ali i mnoge druge prednosti

Elekltrični automobili su u praksi dosta prostraniji od onih s klasičnim benzinskim ili dizelskim motorima zahvaljujući manje pogonskih komponenata i baterijama koje su smještene u podnici automobila. No trenutno su električni motori još uvijek relativno veliki. Hyundai je sada u suradnji s Kijom razvio tehnologiju koja omogućuje značajno smanjenje veličine električnih motora, što bi za posljednicu imalo još više prostora u unutrašnjosti,ali i mnoge druge prednosti. 

Author: Hyundai foto: Hyundai

Novi sustav je nazvan zove Uni Wheel. Kod njega se određene pogonske komponente premještaju u sam kotač dok sama pogonska jedinica, odnosno stator i rotor, ostaju smješteni izvan kotača. Za pogon je tako dovoljan mali motor s relativno malim okretnim momentom koji snagu prenosi preko niza zupčanika unutar samog kotača. Ova inovacija omogućuje korištenje malog motora po kotaču umjesto velike pogonske jedinice za cijelu osovinu.

Author: Hyundai foto: Hyundai

Individualni pogon svakog kotača također bi trebao nuditi prednosti u pogledu performansi vožnje i sigurnosti, jer svaki kotač može neovisno reagirati po potrebi. Dodatna prednost je ta da se zupčanici, zbog načina na koji suraspoređeni, mogu kretati unutar glavčine i istovremeno prenositi snagu. To omogućuje da veza između kotača i motora slobodno "klizi gore-dolje", što znači da kotaču nije potreban zglob sa konstantnom brzinom prijenosa. To znači da su gubici učinkovitosti povezani s radom takve veze eliminirani, što poboljšava isporuku snage, potrošnju i doseg. 

Author: Hyundai foto: Hyundai

Tehnologija također daje inženjerima dodatnu slobodu u dizajniranju ovjesa. Tako bi vozila s Uni Wheelom u kombinaciji sa zračnim ovjesom mogla praktično biti "prilijepljena za cestu" primjerice prilikom vožnje po autocesti što bi znatno poboljšalo potrošnju i povećalo doseg. 

Hyundai tvrdi da bi se Uni Wheel trebao moći ugraditi u kotače promjera od 10 sve do 25 inča. Još se ne zna kada će ova tehnologija doći u serijsku proizvodnju, no Hyundai je već registrirao patente na važnim tržištima kao što su Koreja, Europa i SAD.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.