BMW-ovi modeli M i Alpina planetarno su popularni i sinonimi su za performanse i snagu, no za projekt 'Goldfish' iz 1987. godine, koji se odnosi na prototip motora sa 16 cilindara, malotko zna
Ranih osamdesetih glavni inženjer za razvoj novih tehnologija, Karlheinz Lange, predložio je Adolfu Fischeru, direktoru za novitete, razvoj motora koji će šokirati sve poklonike BMW-ovih jurilica.
Već nakon šest mjeseci rada na tome projektu, razvojni tim testirao je novi motor V16 s obujmom 6,7 litara. Rezultati su bili impresivni: 408 'konja' i 625 Nm okretnoga momenta, odnosno 100 'konja' i 135 Nm momenta više nego u BMW-ova motora V12. Sve je išlo prema planu, no trebalo je još pronaći adekvatan automobil za taj monstruozni motor.
Odluka je pala na 750i, a automobil je morao proći opsežne modifikacije. Hladnjak je premješten u prtljažnik, a najupečatljiviji detalj i vidljiva promjena su na stražnjim blatobranima. Ogromni usisnici zraka 'zaduženi' su za dovod zraka u prtljažnik za hladnjak, a u stražnji dio između stražnjih lampi smjestila se rešetka za lakši odvod topline.
Dobio je šesterostupanjski ručni mjenjač iz serije 8, do stotke je ubrzavao šest sekundi i postizao maksimalnih 280 km/h. Automobil je dobio tamno zlatnu boju, pa jtako i nadimak Goldfish. Nakon svega ipak nije dobio palac gore za serijsku proizvodnju, jer nije bio praktičan za svakodnevnu upotrebu. Zanimljivo je kako BMW čuva ovaj prototip, ali nije javno izložen i ne zna se gdje se točno nalazi.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.