Početna Auto 260 pregleda

Predstavljen Audi Q7: Prije nove generacije još jedan redizajn

FOTO: Audi

Male novosti u pogledu dizajna, no velike kada su u pitanju svjetla, ovjes i drugi tehnički detalji

Aktualni Audi Q7 na tržištu je od sredine 2015. godine što je već popriličan "staž". Zato sada prolazi kroz drugi veliki redizajn, što je dosta neobično u automobilskoj industriji.  Prvi veliki redizajn dogodio se 2019., a ovaj je uslijedio kada su mnogi već očekivali potpuno novi Q7. No slično je bilo i s prvom generacijom koja je na tržištu izdržala 10 godina. 

Author: Audi foto: Audi

Prednjim dijelom Audija Q7 i dalje dominira klasična jednostruka rešetka hladnjaka, koja je redizajnirana i sada se sastoji od vrlo velikih šesterokuta. Tu su i nova svjetla s izuzetno naprednom HD Matrix LED laserskom tehnologijom. Osim laserskih dugih svjetala koje se aktiviraju iznad 70 km/h i znatno povećavaju doseg svjetlosnog snopa, moguć je i izbor između četiri različita svjetlosna potpisa. Novost su i OLED stražnja svjetla, koja su prvi put dostupna u Q7 i koja također nude različite digitalne svjetlosne potpisa. Ostale promjene na vanjskom izgledu su prilično suptilne. 

Author: Audi foto: Audi

Audi Q7 je i dalje dostupan s 5 ili 7 sjedala, te zadržava atraktivan izgled trenutne generacije u unutrašnjosti s digitalnim instrumentima i dodirna zaslona u sredini. Gornji je za infotainment sustav, a donji za funkcije poput kontrole klime i izbora načina vožnje. Što se infotainmenta tiče, on je dobio novi softver (MIB 3) koji je operativno i grafički ažuriran, može se ažurirati na daljinu te nudi mogućnost instaliranja aplikacija kao što su Spotify ili Amazon Music.

Author: Audi foto: Audi

Za pogon Audi nudi dvije dizelske i dvije benzinske opcije, a o plug-in hibridnim pogonima koji su se nudili do sada u službenom priopčenju nema ni riječi. Dizelske varijante su V6 trolitreni motori sa 231 KS (45 TDI) i 286 KS (50 TDI) koji veliki SUV do 100 km/h mogu ubrzati za 7,1 odnosno 6,1 sekundu, dok su maksimalne brzine 226, odnosno 241 km/h. Benzinski trolitreni V6 ima 340 KS i 500 Nm okretnog momenta za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,6 sekundi i maksimalnih 250 km/h. Svi ovi motori rade u kombinaciji s 8-stupanjskim automatskim Tiptronic mjenjačem, stalnim pogonom na sve kotače quattro i djelomično hibridnim sustavom koji može poboljšati potrošnju goriva za do 0,5 litara na 100 kilometara. 

Author: Audi foto: Audi

Na vrhu je 4,0-litreni V8 TFSI sa 507 KS i 770 Nm okretnog momenta koji je rezerviran za Audi SQ7. Onima najveću brzinu od 250 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za 4,1 sekundu. Ovaj motor pri niskim do srednjim opterećenjima deaktivira 4 cilindra što smanjuje potrošnju. 

Author: Audi foto: Audi

Ovisno o izvedbi opcijski ili serijski Audi Q7 ima i elektronički kontroliran zračni ovjes s kontinuirano varijabilnim sustavom adaptivnog prigušenja, koji prilagođava visinu karoserije do čak 90 milimetara. Pri velikim brzinama na autocesti, Q7 se automatski spušta do 30 milimetara, a na neravnom terenu može se podići za maksimalno 60 milimetara. Tu je i upravljanje na sve kotače, serijsko na SQ7, a opcija na svim drugim izvedbama. Pri malim se brzinama stražnji kotači okreću do pet stupnjeva u suprotnom smjeru od prednjih kotača. Time se radijus okretanja smanjuje do jednog metra i povećava upravljivost. Na većim brzinama stražnji kotači se okreću u istom smjeru kao i prednji. 

Author: Audi foto: Audi

Novi Q7 će se u Hrvatskoj početi prodavati od 1. veljače, a cijene još nisu objavljene. U Njemačkoj novi Q7 košta od 79.300 eura za osnovni dizelski model. Sportski SQ7 košta od 112.000 eura. Redizajnirani model bi na tržištu trebao izdržati još najmanje dvije godine prije nego što dobije poputno novu zamjenu. 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.