Ako ste se dobri pripremili, već ste učinili "pola posla". Druga polovica ovisi o vašem stilu vožnje, a kakav bi on trebao biti otkrivamo u idućih 15 savjeta
Snijeg je danas zabijelio gorsku Hrvatsku, a prema prognozama moglo bi ga pasti još mnogo tijekom idućeg tjedna. Zimski uvjeti mogu zimsku vožnju učiniti pravim izazovom za vozače i mogu dovesti do nesreće. Zato je važno da se adekvatno pripremite prije nego što krenete na put po snijegu.
Prije nego krenete na put, pažljivo isplanirajte svoje putovanje, pripremite automobil i sebe za zimske uvjete. O ovome smo već mnogo puta pisali, pa nećemo previše ulaziti u detalje. Uglavnom, prije vožnje dobro očistite auto od snijega i leda, nalijte zimsko sredstvo za pranje stakala, ne zaboravite u auto spakirati rezervnu toplu odjeću, nešto hrana, dovoljno vode, punjač za mobilni telefon, a na odmet neće biti ni lopata ili vreća soli koji vam mogu pomoći ako negdje zapnete. Naravno, najvažnije je da je automobil tehnički ispravan i da su gume na njemu zimske te da nisu previše istrošene. Koko biste bili spremni i na najekstremnije uvjete na cesti savjetujemo da u prtljažnik stavite i lance za snijeg, jer i oni mogu zatrebati kada zagusti, čak i ako imate kvalitetne zimske gume.
Ako ste se dobri pripremili, već ste učinili "pola posla". Druga polovica ovisi o vašem stilu vožnje, a kakav bi on trebao biti otkrivamo u idućih 15 savjeta:
1. Nosite udobnu i suhu obuću. Ona će vam pomoći da imate precizniju kontrolu nad papučicama što je osnova za sigurnu vožnju po snijegu.
2. Lagano ubrzavajte, koristite niske okretaje i promijenite u viši stupanj prijenosa što je ranije moguće, ako imate auto s ručnim mjenjačem. S automatikom koristite normalan ili zimski/sniježi način rada mjenjača kod modela koji ga imaju
3. Krečite u drugoj brzini jer će to pomoći smanjiti proklizavanja kotača. Zimski način rada kod automatika uglavnom također omogućava automatsko pokretanje auta s mjesta u drugoj brzini.
4. Odredite adekvatnu brzinu kretanja i održavajte siguran razmak između sebe i automobila ispred. On bi trebao biti najmanje tri puta veći od inače propisanog. Primjerice, pri brzinama od 80 km/h na autocesti trebali biste držati najmanje 130 metara, odnosno šest sekundi razmaka u odnosu na vozilo ispred vas. Nećete pogriješiti ako ostavite i veći razmak.
5. Pripremite se za uzbrdicu ostavljajući dovoljno prostora ispred sebe kako biste na usponu mogli održavati konstantnu brzinu bez potrebe za mijenjanjem brzina i usporavanjem
6. Koristite niži stupanj prijenosa za spuštanje nizbrdo. Kočite motorom i pokušajte izbjeći upotrebu kočnica što je više moguće. I ovdje je važno da ostavite dovoljno prostora između sebe i automobila ispred
7. Kada se približavate zavoju, zakočite prije nego počnete okretati upravljač. Ako vaš automobil ipak izgubi prianjanje, nemojte paničariti. Ključna stvar je maknuti nogu s papučice gasa, a ako vozite auto s ručnim mjenjačem pomoći će i pritiskanje spojke
8. Ako auto počne izrazito proklizavati, lagano okrenite volan u smjeru proklizavanja. Na primjer, ako stražnji dio automobila klizi udesno, zakrenite volan udesno, što bi trebalo ispraviti automobil. Nemojte naglo kočiti.
9. Kada vozite po jakom snijegu, obavezno upalite kratka svjetla. Oslanjanje na dnevna svjetla nije dovoljno, jer ona na većini automobila svijetle samo sprijeda dok su stražnja poziciona svjetla pritom ugašena.
10. Kada pada vrlo gust snijeg i vidljivost padne ispod 100 metara, upalite svjetla za maglu. Ali ne zaboravite ih isključiti kada se vidljivost poboljša.
11. Ako je cesta potpuno prekrivena snijegom, budite oprezni pri vožnji u tragovima kotača drugih vozila jer će stisnuti snijeg u njima vjerojatno biti više zaleđen i sklizak od svježeg snijega izvan tih tragova
12. Sve kontrole poput kočnica, gasa, upravljača i mjenjača trebaju se koristiti glatko i nježno
13. Dobra vidljivost je vrlo važna. Redovito perite vjetrobransko staklo, posebice kada se snijeg posipan soli otapa. Sunčane naočale mogu pomoći u smanjenju odsjaja niskog zimskog sunca na snijegu
14. Uvijek budite oprezni i unaprijed razmišljajte o karakteristikama ceste i okruženju. Iako se cesta može činiti očišćenom od snijega, na njoj mogu postojati područja do kojih možda sunce nije stiglo i koja bi mogla ostati zaleđena kada se led na ostatku ceste već otopio. To se vrlo lako može dogoditi na mostovima i nadvožnjacima koji se obično prvi smrzavaju, a posljednji otapaju.
15. Smanjite brzinu i ostavite više vremena za zaustavljanje i upravljanje u nezgodnim situacijama
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.