Mali je 'japanac' najprodavaniji električni automobil u Europi, a na ADAC-ovu testu sigurnosti dobio je svih pet zvjezdica...
Nissan Leaf najbolji je i najprodavaniji električni automobil u Europi, a u prilog tome da je definitivno i najbolji ide i to što je u Norveškoj najprodavaniji osobni automobil u 2018. godini. A odgovor na pitanje zašto je to tako pokušat ću dati u tekstu.
Za početak valja spomenuti kako je novi Leaf s odličnim položio sigurnosni test, odnosno na EuroNCAP-ovu testiranju dobio je maksimalnih 5 zvjezdica. Nadalje, novi Nissan opremljen 'brdom' sigurnosnih sustava ProPilot, od onoga koji vozača upozorava na prijelaz preko pune crte do onoga za prepoznavanje objekata u Leafovoj blizini. Za neiskusnije tu je i potpuna pomoć pri parkiranju. Spomenuti sustav posebno se osjeti na autocesti, gdje pruža odličnu potporu vozaču.
U zavojima sam primjetio poboljšanja jer se nova generacija ovoga popularnog električnog vozila manje ziba, a i upravljač je direktniji nego u prethodnika. Rezultat je to nižega težišta zbog postavljanja baterija u podnice automobila. Nova, inovativna papučica e-Pedal osim što je zadužena za ubrzavanje vozila služi za usporavanje pa je njome omogućeno potpuno zaustavljanje bez dodirivanja papučice za kočenje. Usto, tu je i dosad najnapredniji sustav inteligentne mobilnosti.
Unutašnjost automobila potpuno je promijenjena, uz neke sitinice koje upadaju kao trn u oko, a zaista prati notu digitalne sadašnjosti u automobilskoj industriji. Na središnjemu zaslonu lako se upravlja funkcijama poput navigacije, ali i aplikacijama Android Auto i CarPlay.
Uza središnji dodirni zaslon ističe se i onaj smješten u pozadini upravljača, na kojemu se očitavaju informacije poput razine napunjenosti baterije, sigurnosnih sustava, broja prijeđenih kilometara itd. U njegovu je nastavku, iako moram napomenuti da su mi puno draži analogni instrumenti, smješten 'starinski' pokazivač brzine, kojemu ipak nije mjesto u potpuno električnom automobilu.
Sjedala su ergonomska i udobna, ali zbog pozicije baterije neki će se vozači morati priviknuit na višu poziciju, a ni volan nije moguće podešavati po dubini. Male nedostatke prikriva visokokvalitetni audiosustav Bose. Spomenuo bih još da su u opremi koja krasi naš testni primjerak i kamera za vožnju unatrag, grijana sjedala i upravljač, adaptivni tempomat...
Novi motor raspolaže sa 150 KS, ali i 320 Nm okretnoga momenta, što omogućava ovom automobilu ubrzanje do stotke za svega 7,9 sekundi. Baterije su također dorađene, Nissan deklarira doseg 389 km, ali ni 250 kilometara, koliko je bio moj realni domet za testiranja, nije razočaravajuće.
Valja uzeti u obzir i to što na brzome punjaču treba svega 60 minuta da baterije dosegnu 80 posto kapaciteta, odnosno laički rečeno ovo je zaista najbolji automobil u klasi. Vanjski izgled također je poprimio značajne promjene. Oštre i aerodinamične linije naglašavaju sportski gard, a uvelike doprinose i aerodinamici.
Prednja maska ima takozvani V oblik, a njome se ističu četverokutna LED svjetla koja ni po danu neće ostati neprimjećena. Osim toga, dodatni sportski štih naglašavaju stražnji difuzori, ali i 17-inčni naplaci.
Sve u svemu, potvrdio je svoj status u Europi, a u nas se može kupiti za 276.500, koliko stoji osnovni model, dok se za ovaj testni primjerak s opremom Tekna+ i ProPilot Park sustavom mora izdvojiti 317.000 kuna.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
ChristineAnderson
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.