Početna Magazin 313 pregleda

Otkrivamo koji proizvođači ostvaruju najveće profite

FOTO: Ferrari

Talijanska tvrtka nije samo mjerilo za sportske automobile, već i svojevrsni "stroj za tiskanje novca"

Posljednjih godina svi veliki proizvođači ostvaruju rekordne profite. To je prvenstveno zbog izuzetno velikog skoka cijena automobila, a automobilski biznis se uglavnom najviše isplati onima koji prodaju najskuplje automobile, otkriva nova studija. 

Najnovija analiza financijskih rezultata velikih proizvođača pokazuje da je industrija imala vrlo dobru godinu u pogledu prodaje i dobiti. Podaci prikupljeni za 24 proizvođača pokazuju da je prihod u 2023. godini porastao za 11 posto na nevjerojatnih 2250 milijardi eura. 

Author: Audi foto: Audi

Povećanje prihoda nije prvenstveno posljedica porasta količine prodanih automobila (+9 posto), već porasta cijena automobila. Volkswagen grupa, Toyota i Stellantis zabilježili su najveće prihode s rastom od 15 posto, 11 posto i odnosno 6 posto. 

Ipak, poredak se dramatično mijenja kada pogledate profitabilnost tih tvrtki. U 2023. svi su zajedno ostvarili 187,8 milijardi eura operativne dobiti. Taj se ukupni iznos povećao za 18 posto u usporedbi s 2022., kada su iste tvrtke zabilježile ukupno 159,4 milijarde eura dobiti. Povećanje je mnogo veće od rasta prodaje, što znači da se marža industrije povećala sa 7,8 posto u 2022. na 8,4 posto u 2023.

Author: Ferrari foto: Ferrari

Predvodnik što se tiče zarade u odnosu na prihode je i dalje Ferrari. Talijanska tvrtka nije samo mjerilo za sportske automobile, već i svojevrsni "stroj za tiskanje novca". U 2023. Ferrari je isporučio 13.663 superautomobila i ostvario ukupnu prodaju od 5,97 milijardi eura, a Ferrarijeva operativna dobit iznosila je 1,61 milijardu eura, što predstavlja 2 posto ukupne prodaje. Ovo je ogromna operativna marža u usporedbi s prosjekom industrije. Nijedan drugi proizvođač automobila nije blizu ovih rezultata.

Drugi je Porsche s prodajom od 40,53 milijarde eura uz 7,28 milijardi dobiti. Operativna marža im je iznosila 18 posto. Na trećem mjestu je BMW grupa s operativnom maržom od 11,9 posto, a podjednako dobro ide i Stellantisu s 11,8 posto marže. Iznad 11 posto su i Kia, Mercedes-Benz grupa i Toyota.

Author: Porsche foto: Porsche

Volkswagen koncern je s maržom od 7 posto malo ispod prosjeka industrije, a jedina marka koja je u prošloj godini poslovala s gubitkom bio je Aston Martin minusom od 6,8 posto. U nastavku donosimo popis operativnih marži velikih svjetskih proizvođača koji su bili uključeni u ovo istraživanje. 

Ferrari   27 %
Porsche    18 %
BMW Grupa    11,9 %
Stellantis    11,8 %
Kia    11,6 %
Mercedes Benz Grupa    11,4 %
Toyota    11,1 %
Jaguar Land Rover    11 %
Subaru    9,5 %
Hyundai    9,3 %
Tesla    9,2 %
Isuzu    9,1 %
Suzuki    8,5 %
Mitsubishi    7,2 %
Volkswagen Grupa 7 %
BYD    6,3 %
Honda    5,8 %
GM    5,4 %
Volvo    5 %
Mazda    5 %
Renault    4,7 %
Nissan    4,6 %
Ford    3,1 %
Great Wall    1,6 %
Aston Martin    - 6,8 %

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.