Talijanska tvrtka nije samo mjerilo za sportske automobile, već i svojevrsni "stroj za tiskanje novca"
Posljednjih godina svi veliki proizvođači ostvaruju rekordne profite. To je prvenstveno zbog izuzetno velikog skoka cijena automobila, a automobilski biznis se uglavnom najviše isplati onima koji prodaju najskuplje automobile, otkriva nova studija.
Najnovija analiza financijskih rezultata velikih proizvođača pokazuje da je industrija imala vrlo dobru godinu u pogledu prodaje i dobiti. Podaci prikupljeni za 24 proizvođača pokazuju da je prihod u 2023. godini porastao za 11 posto na nevjerojatnih 2250 milijardi eura.
Povećanje prihoda nije prvenstveno posljedica porasta količine prodanih automobila (+9 posto), već porasta cijena automobila. Volkswagen grupa, Toyota i Stellantis zabilježili su najveće prihode s rastom od 15 posto, 11 posto i odnosno 6 posto.
Ipak, poredak se dramatično mijenja kada pogledate profitabilnost tih tvrtki. U 2023. svi su zajedno ostvarili 187,8 milijardi eura operativne dobiti. Taj se ukupni iznos povećao za 18 posto u usporedbi s 2022., kada su iste tvrtke zabilježile ukupno 159,4 milijarde eura dobiti. Povećanje je mnogo veće od rasta prodaje, što znači da se marža industrije povećala sa 7,8 posto u 2022. na 8,4 posto u 2023.
Predvodnik što se tiče zarade u odnosu na prihode je i dalje Ferrari. Talijanska tvrtka nije samo mjerilo za sportske automobile, već i svojevrsni "stroj za tiskanje novca". U 2023. Ferrari je isporučio 13.663 superautomobila i ostvario ukupnu prodaju od 5,97 milijardi eura, a Ferrarijeva operativna dobit iznosila je 1,61 milijardu eura, što predstavlja 2 posto ukupne prodaje. Ovo je ogromna operativna marža u usporedbi s prosjekom industrije. Nijedan drugi proizvođač automobila nije blizu ovih rezultata.
Drugi je Porsche s prodajom od 40,53 milijarde eura uz 7,28 milijardi dobiti. Operativna marža im je iznosila 18 posto. Na trećem mjestu je BMW grupa s operativnom maržom od 11,9 posto, a podjednako dobro ide i Stellantisu s 11,8 posto marže. Iznad 11 posto su i Kia, Mercedes-Benz grupa i Toyota.
Volkswagen koncern je s maržom od 7 posto malo ispod prosjeka industrije, a jedina marka koja je u prošloj godini poslovala s gubitkom bio je Aston Martin minusom od 6,8 posto. U nastavku donosimo popis operativnih marži velikih svjetskih proizvođača koji su bili uključeni u ovo istraživanje.
Ferrari 27 %
Porsche 18 %
BMW Grupa 11,9 %
Stellantis 11,8 %
Kia 11,6 %
Mercedes Benz Grupa 11,4 %
Toyota 11,1 %
Jaguar Land Rover 11 %
Subaru 9,5 %
Hyundai 9,3 %
Tesla 9,2 %
Isuzu 9,1 %
Suzuki 8,5 %
Mitsubishi 7,2 %
Volkswagen Grupa 7 %
BYD 6,3 %
Honda 5,8 %
GM 5,4 %
Volvo 5 %
Mazda 5 %
Renault 4,7 %
Nissan 4,6 %
Ford 3,1 %
Great Wall 1,6 %
Aston Martin - 6,8 %
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.