Zbog loših prodajnih rezultata, dva velika električna SUV-a nisu dovoljna da bi tvornica nastavila profitabilno raditi
Dok matična tvrtka, Volkswagen grupa, još uvijek razmišlja o zatvaranju pogona u Njemačkoj, Audi je već donio ovu drastičnu odluku u Belgiji. Tvornica u Bruxellesu zatvara se krajem veljače iduće godine. To također znači da će električni modeli Q8 e-tron i Q8 e-tron Sportback biti uklonjeni iz ponude ovog proizvođača. Zbog loših prodajnih rezultata, dva velika električna SUV-a nisu dovoljna da bi tvornica nastavila profitabilno raditi.
Audi je pokušavao pronaći kupca za tvornicu, ali bez uspjeha. Kružile su glasine da je kineski proizvođač automobila Nio zainteresiran za preuzimanje tvornice u Bruxellesu, ali izvršni direktor William Li demantirao je ta izvješća u rujnu. Reuters citira Gerda Walkera, člana uprave i voditelja proizvodnje u Audiju, koji je rekao: "Odluka o zatvaranju tvornice u Bruxellesu je bolna. Za mene osobno, to je bila najteža odluka koju sam ikada morao donijeti u svojoj profesionalnoj karijeri."
Q8 e-tron debitirao je 2018. pod imenom e-tron kao prvi Audijev globalni električni automobil. Elegantniji Sportback došao je na tržište otprilike godinu dana kasnije. Oba su dobila prefiks "Q8" krajem 2022., kada su dva električna automobila prošla redizajn. Modeli Q8 proizvode se u tvornici u glavnom gradu Belgije od prosinca 2022. godine. Posljednja vozila bit će sastavljena 28. veljače 2025. godine.
U 2023. Audi je prodao 49.001 primjerak Q8 e-trona, 4,3 posto manje nego prethodne godine. No, briselska tvornica ima maksimalni godišnji kapacitet od 120.000 vozila, pa je lako razumljivo zašto je proizvodnja postala neisplativa. Tvornica, osnovana 1949. godine, zapošljava nešto više od 3000 ljudi.
Audi je namjeravao potpuno prijeći na električni pogon do 2033. godine, ali sada želi ostati "fleksibilan", prema izvršnom direktoru Gernotu Döllneru. I Bentley, koji je dio VW grupe, već je nekoliko puta odgodio svoju agendu za potpuno električne automobile. U početku je rečeno da ne namjeravaju proizvoditi automobile s benzinskim motorima od 2030., prije nego što su postavili svoj cilj za 2033. godinu. Najnoviji plan je ponuditi samo električne automobile od 2035. godine.
I Marka VW je namjeravala postati potpuno električna u Europi već od 2033. godine. Međutim, nedavno je priznala da bi trenutačna generacija Golfa mogla ostati do 2035. godine, kada EU namjerava zabraniti prodaju novih automobila na fosilna goriva.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.