Početna Novosti 4815 pregleda

Maextro S800 je kineski odgovor na Rolls-Royce za četvrtinu cijene

FOTO: Maextro

Maextro S800 djeluje kao da su u dizajnerskom laboratoriju pomiješali duh britanskog aristokrata, njemačku pedantnost i kinesku tehnologiju

U Kini, državi u kojoj se luksuz donedavno poistovjećivao sa zapadnim markama, Huawei i JAC upravo su iz temelja uzdrmali tržište luksuznih limuzina. Njihov novi model, Maextro S800, u rekordnom je roku privukao pozornost tisuća imućnih kupaca. Samo u prvih 24 sata nakon premijere zabilježeno je više od 1.600 narudžbi, a tjedan je završio s brojkom od 3.600. Za automobil čiji vizualni identitet ne skriva inspiraciju Rolls-Royceom i Maybachom, ali kojemu je cijena i više nego prepolovljena u odnosu na europsku konkurenciju, to zapravo nije veliko iznenađenje.
Author: Maextro foto: Maextro
Maextro S800 djeluje kao da su u dizajnerskom laboratoriju pomiješali duh britanskog aristokrata, njemačku pedantnost i kinesku tehnologiju, a zatim sve to pretočili u masivnu, kromiranu limuzinu dugu 5,48 metara. Već sam pogled na prednju masku, svjetlosni potpis i bočnu siluetu daje naslutiti da se radi o automobilu koji ne skriva ambiciju da bude simbol prestiža. No ono što ga čini posebnom pričom je činjenica da luksuz ovdje ne dolazi s elitističkom cijenom. Osnovna verzija starta sa 708.000 juana, što je oko 86.000 eura, više nego upola manje od cijene osnovnog Mercedes-Benz Maybacha u Kini, i praktično petina cijene Rolls Royce Ghosta koji Kini košta preračunato oko 488 tisuća eura. Čak i kada usporedimo najskuplji Maextro s cijenom od 1,02 milijuna juana (oko 124.000 eura) osnovni Rolls Royce je još uvijek četiri puta skuplji.

Author: Maextro foto: Maextro

Proporcijama, Maextro S800 parira Mercedesovoj Maybach S-klasi, s kojom dijeli i gotovo identičan međuosovinski razmak. No tamo gdje je Mercedes decentan, S800 je demonstrativan. Predimenzionirani naplatci, monumentalna prednja maska i linije koje otvoreno pokazuju želju da budu primijećene govore o filozofiji bez zadrške. Kineski kupci to očito prepoznaju kao dodatnu vrijednost, jer za razliku od diskretnog luksuza europske škole, domaće tržište sve više traži vidljivost, digitalizaciju i osjećaj da ste "dobili više nego što ste platili". Author: Maextro foto: Maextro

Unutrašnjost automobila potvrđuje tu logiku. Tehnološki arsenal uključuje digitalnu instrumentnu ploču, infotainment zaslon dijagonale 15,6 inča, dodatni 16-inčni ekran ispred suvozača te široki head-up display. Svemu tome pridodajte dva bežična punjača, audio sustav s čak 43 zvučnika, hrpa superluksuznih detalja i jasno je da je kabina koncipirana kao svojevrsni lounge za uživanje i pokazivanje. Kupac može birati između četverosjeda s luksuznim zasebnim stražnjim sjedalima i klasične, obiteljski orijentirane konfiguracije s pet sjedala.
Author: Maextro foto: Maextro
Ispod ove blještave površine, Maextro S800 nudi i respektabilnu pogonsku paletu. Osnovna električna verzija koristi bateriju od 95 kWh i dva elektromotora ukupne snage 530 KS, što je više nego dovoljno za limuzinu ove veličine. Tu je i range extender inačica s benzinskim motorom od 1.5 litara koji služi isključivo kao generator te baterijom od 65 kWh, ali s istom kombinacijom elektromotora i snagom. Top model ima tri motora i ukupno 860 KS, brojka koja već polako zalazi na teritorij superautomobila.

Author: Maextro foto: Maextro

Huawei, kao brend koji se već pozicionirao u području potrošačke elektronike, ovim ulazi u svijet luksuzne mobilnosti s ozbiljnim namjerama. Zajedno s JAC-om, nudi proizvod kojim se želi natjecati s najjačim imenima svjetske automobilske industrije. Iako S800 zasad ostaje isključivo na kineskom tržištu, njegov uspjeh šalje jasnu poruku. Era u kojoj su luksuzne limuzine bile ekskluzivna domena zapada bliži se kraju.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.