Teško je povjerovati Musku koji je i ranije davao izjave koje se ne bi obistinile. Tesla do sada nije potpuno "obuzdala" ni svoje mnogo manje napredne sustave autonomne vožnje koji su pod istragom u SAD-u zbog izazivanja nesreća
Teslin šef Elon Musk ponovno je došao središtu pažnje još jednom hrabrom najavom. Musk je na Svjetskoj konferenciji o umjetnoj inteligenciji u Šangaju izjavio da će u modeli Tesle prije kraja ove godine biti u stanju voziti potpuno samostalno. Na konferenciji je sudjelovao putem video veze i objašnjavao kako Tesla pristupa napretku umjetne inteligencije i kako napreduje prema potpuno samostalnoj vožnji.
“Što se tiče toga gdje je Tesla u ovoj fazi, mislim da smo vrlo blizu postizanja potpuno autonomne vožnje bez ljudskog nadzora... Ovo su samo nagađanja, ali mislim da ćemo postići potpuno autonomnu vožnju, možda ono što biste vi nazvali razinom četiri ili pet, kasnije ove godine”, rekao je Musk. Unatoč njegovom komentaru da su ovo bila "samo nagađanja", Muskova izjava je bila vrlo hrabra.
Četvrta razina autonomije nudi mogućnost potpuno samostalne vožnje u većini uvjeta, a vozač bi mogao preuzeti kontrolu kada želi ili kada to specifične situacije zahtijevaju (primjerice terenska vožnja). Auto pete razine zamišljen je bez upravljača i ostalih kontrola pa vozač nikada ne mora ili ne može utjecati na vožnju.
Muskova najava izazvala je skepsu kod većine jer jedini automobili na tržištu koji su do sada dosegli mnogo jednostavniju treću razinu autonomije su Mercedesovi EQS i S-klasa, dok su Teslini modeli po sposobnostima tu negdje no nemaju službeni certifikat treće razine autonomije te se smatraju vozilima druge razine autonomije.
Od treće do četvrte razine autonomije ogroman je korak, no ipak danas postoji nekoliko vozila koja su sposobna za to. Riječ je o uglavnom testnim primjercima ili robotaksijima koji u nekim svjetskim gradovima voze samostalno, no pod vrlo ograničenim uvjetima. U San Franciscu, na primjer, ne smiju voziti brže od 50 km/h, ne smiju na brze ceste i ne smiju voziti tijekom dana kada su velike gužve, već samo tijekom noćnih sati. Osim toga, ti robotaksiju svako malo završavaju u vijestima zbog raznih problema poput nesreća i nepotrebnih zaustavljanja čime blokiraju promet.
Zbog svega toga teško je povjerovati Musku koji je i ranije davao izjave koje se ne bi obistinile. Tesla do sada nije potpuno "obuzdala" ni svoje manje napredne sustave autonomne vožnje koji svako malo rade probleme ili izazivaju prometne nesreće zbog čega su i pod istragom vlasti u SAD-u.
Ako bi Tesla ove godine zaista ostvarila autonomiju razine četiri ili pet, to bi za bio pravi šok za industriju. Musku malo tko vjeruje, no on se čini siguran u ono što govori. "Osjećam da smo tome bliže nego što smo ikada bili", rekao je Musk na konferenciji u Šangaju.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.