Početna Novosti 1076 pregleda

Odustaje li autoindustrija od benzinaca i dizelaša?

FOTO: Canva

Šef Renaulta kaže da se ne razvija ni jedan novi motor s unutarnjim izgaranjem u Europi. Sav novac ide u električnu ili vodikovu tehnologiju

Čak i ako se unatoč sve većim protivljenju izglasa,  zabrana prodaje novih automobila s benzinskim i dizelskim motorima neće stupiti na snagu u Europskoj uniji do 2035. Međutim, mnoge su tvrtke već najavile planove za potpuno električni prelazak puno prije sredine sljedećeg desetljeća. Jaguar će se oprostiti od benzinaca i dizelaša već 2025., a Renault, Volvo, europski Ford, Bentley i Rolls-Royce slijedit će taj primjer do 2030.

Za sedam godina većina (ako ne i sve) marke Stellantis grupacije napustit će benzinske i dizel motore. Audi će lansirati samo električne automobile od 2026. i namjerava okončati proizvodnju modela koji koriste motore s unutarnjim izgaranjem  do 2033. Glavni rivali BMW i Mercedes obvezali su se na prelazak samo na električne automobile čak i prije 2030. ako to postane obvezno na određenim tržištima u EU.

Električni automobil | Author: Karl-Josef Hildenbrand/DPA/PIXSELL foto: Karl-Josef Hildenbrand/DPA/PIXSELL

Volkswagen, Škoda i Cupra/SEAT izrazili su želju za prelaskom na potpuno električni portfelj lansiranjem mnogih modela s nultom emisijom u narednim godinama. Što se neeuropskih marki tiče,  Kia i Hyundai će pak pričekati sve do 2035., a Genesis planira priječi na struju već 2030. 

NOVI PRIJEDLOG EU popušta: Jesu li benzinci i dizelaši spašeni?

Koliko god šokantno sljedeća izjava Luce de Mea mogla izgledati, proizvođači automobila očito su već odustali od benzinskih i dizelskih motora. Izvršni direktor Grupe Renault rekao je:

"Mislim da više ne postoji nitko tko razvija potpuno novi motor u Europi. 'Od nule' ne razvija ni jedan novi motor s unutarnjim izgaranjem. Sav novac ide u električnu ili vodikovu tehnologiju."

Author: Jonas Walzberg/DPA/PIXSELL foto: Jonas Walzberg/DPA/PIXSELL

Ako je to istina, što nam donosi bliska budućnost? Neki od danas dostupnih motora uskoro će potpuno nestati, dok će se preostali morati detaljno preraditi kako bi zadovoljili propise Euro 7. Dizeli i benzinski motori velike zapremine su najosjetljiviji i oni će prvi izumrijeti. Bugatti postupno izbacuje W16 dok se V12 nalazi u samo nekolicini automobila. V10 također "životari" s obzirom da Audi ubija R8, a Lamborghini planira nasljednika Huracana sa hibridnim pogonom. 

Postoji tračak nade da se benzinci i dizelaši neće potpuno ukinuti jer bi se sintetička goriva od 2035. mogla razviti u alternativu električnim vozilima na baterije i vodik. U izvješću koje je Reuters objavio ranije ovog tjedna tvrdi se da Europska komisija izrađuje nacrt plana koji će proizvođačima automobila omogućiti prodaju novih automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem koji rade na e-gorivo nakon 2035. godine.

BUDUĆNOST Spašavaju benzince i dizelaše: Što su to e-goriva?

Luca de Meo opisao je e-goriva kao "neku vrstu nišnog rješenja", ali je priznao da predstavljaju "priliku". Glavni voditelj Grupe Renault rekao je da će se proizvodnja tog goriva morati znatno povećati kako bi se imali jaki opskrbni lanci.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.