Početna Novosti 2053 pregleda

Postaju li neuništive? Ova baterijala je trajala 580.000 km, a mogla je i više...

FOTO: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 kojeg vozi Lee Young-Heum iz Koreje pokazuje da su strahovi o kvaru baterije često neopravdani. On je radio kao trgovački putnik i skupio je ogromnu kilometražu u vrlo kratkom vremenu

Degradacija baterije ozbiljan je problem i velika prepreka za električne aute jer mnogi kupci sumnjaju u trajnost baterija. A kada se baterija pokvari većinu električnih auta možete baciti jer se zamjena ne isplati. Iako se cijene razlikuju ovisno o modelu i kapacitetu, nova baterija može koštati desetke tisuća eura. 

No Hyundai Ioniq 5 kojeg vozi Lee Young-Heum iz Koreje pokazuje da su strahovi o kvaru baterije često neopravdani. On je radio kao trgovački putnik i skupio je ogromnu kilometražu u vrlo kratkom vremenu. Konkretno u 2 godine i 9 mjeseci prešao je 580.000 km u svom automobilu. 

Author: Hyundai foto: Hyundai

Njegov slučaj privukao je pozornost istraživačkog instituta Hyundai-Kia, koji je želio ispitati kako se nakon toliko kilometara drže baterija i pogonski sklop. Iako Lee navodno nije imao nikakvih problema, tvrtka mu je besplatno zamijenila bateriju i motor kako bi mogli opsežno testirati korištene komponente. Ovo ispitivanje otkrilo je da je nakon te ogromne kilometraže zdravlje baterije bilo 87,7 posto. To je impresivna brojka, posebno kada se uzme u obzir da je Lee uglavnom koristio brzo punjenje, za koje se zna da više opterećuje baterije električnih vozila.


Progressive,Concept,Of,Ev,Car,And,Home,Charging,Station,Powered SAVJETUJEMO Zanima vas električni auto? Ovo morate znati o baterijama

Lee je rekao da je, kada je vozio vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem, mijenjao ulje svakih 15 dana zbog velike kilometraže koju je svakodnevno prelazio. Unatoč redovitom održavanju, morao je "kontinuirano" mijenjati komponente motora i pogonskog sklopa.

Author: Hyundai foto: Hyundai

Kaže da to nije slučaj s Ioniqom 5 jer je morao zamijeniti samo „najosnovnije potrošne dijelove“. Proizvođač automobila napomenuo je da bi na Tucsonu, s prijeđenih 660 000 km, morao imati 66 izmjena ulja, 8 zamjena svjećica, 13 izmjena kočione tekućine i 11 izmjena ulja u mjenjaču. Hyundai procjenjuje da bi ovo održavanje koštalo 12 do 13 milijuna korejskih wona (od oko 7600 do oko 8200 eura). Procijenjena cijena održavanja za Ioniq 5 znatno je niža i iznosi  samo 1,5 milijuna wona, oko 950 eura. 

ISTRAŽIVANJE Baterije električnih auta traju do 40 posto dulje od očekivanog

Lee je također znatno uštedio na troškovima punjenja goriva jer je Hyundai procijenio da bi za Tucson s 1,6-litrenim turbo benzincem bilo potrebno oko 80 milijuna wona (oko 50.500 eura) za gorivo. To je velika razlika u odnosu na procijenjeni trošak punjenja od oko 50 milijuna  wona (oko 31.500 eura). 

Author: Hyundai foto: Hyundai

Osim što je uštedio mnogo novca, Ioniq 5 uglavnom nije imao nikakvih problema. Međutim, nakon što je Lee dobio novu bateriju, na otprilike 650.000 km automobil se više nije mogao sporo puniti. Hyundai tvrdi da se to dogodilo jer je ugrađeni punjač dosegao kraj svog vijeka trajanja i jednostavno se pokvario. Automobil je i dalje u vrlo dobrom stanju i trenutačno ima više od 671.000 km. Međutim, u budućnosti neće raditi toliko veliku kilometražu jer je Lee nedavno promijenio posao i zbog toga će sada manje voziti.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.