Početna Novosti 25 pregleda

Proizvođači će nas u budućnosti bombardirati reklamama u autima?

FOTO: Canva

Činjenica je da su automobili "zlatni rudnik" za tvrtke koje žele proširiti svoje ciljane oglase

Reklame posvuda su nužno zlo 21. stoljeća. Bilo da se radi o banerima na internetu, promotivnim oglasima ugrađenim u operativne sustave ili skočnim oglasima koji se pojavljuju na gotovo svemu što ima zaslon, reklame su posvuda, a uskoro bi mogle stići i u automobile. 

To se već zapravo počelo događati. Jedan frustrirani korisnik Reddita nedavno je podijelio da je infotainment zaslon njegovog Jeepa Grand Cherokeeja počeo prikazivati ​​oglas koji se ne može trajno ukloniti i pojavljuje svaki put kad se vozilo zaustavi. Predstavnik Jeepa je tada tvrdio da su neprestane reklame uzrokovane "privremenim softverskim problemom" koji je spriječio vlasnike da isključe oglas. Ali ovaj slučaj je istaknuo da su skočni oglasi već stigli u automobile. 

U AMERICI Jeep izluđuje svoje vlasnike reklamama na zaslonu auta

Činjenica je da su automobili "zlatni rudnik" za tvrtke koje žele proširiti svoje ciljane oglase. Informacije kao što su obrasci putovanja na posao, stilovi vožnje i često posjećena mjesta mogu dodati prijeko potrebne osobne informacije algoritmima za oglašavanje. Osim toga, zasloni u automobilu mogu se koristiti za prodaju dodatnih pretplatničkih usluga, a mnogi proizvođači automobila već zarađuju na tome. 

NESPRETNI SU Ovom proizvođaču je jasno da kupci ne vole dodirne zaslone

Potencijal za prodaju ne samo automobila, već podataka i usluga povezanih s njima je golem. Konzultantska tvrtka AlixPartners procjenjuje da će tržište usluga povezanih vozila ove godine biti vrijedno više od 473 milijuna dolara na globalnoj razini, prema izvješću Wireda. Do 2032. ta bi se brojka mogla popeti na 1,68 milijardi dolara. 

PREMIJERA Novi Lynk & Co 900 ima dva 30-inčna 6K zaslona i do 857 KS

Ali nije sve ružičasto za tvrtke koje žele napuniti svoju blagajnu stalnim oglasima ili pretplatama. Neki kupci su zbog toga već okrenuli leđa određenim markama. Kad je BMW najavio da će omogućiti dio opreme uz pretplatu naišli su na žestoke kritike javnosti. Mjesečno plaćanje za aktiviranje ugrađenih funkcija koje su tehnički već bile dio automobila, kao što su , primjerice, grijana sjedala, izazvalo je lavinu kritika, tako da je tvrtka ubrzo odustala od ideje.

PRAKTIČNO Mnogi ne voli dodirne zaslone, no stiže rješenje koje će sve zadovoljiti

Iako je prošlomjesečni incident s Jeepom klasificiran kao "greška", pokazalo je da će, ako proizvođači automobila odluče početi bombardirati naše infotainment zaslone oglasima, također doći do vala negodovanja. To dokazuje i lavina negativnih komentara o tom "incidentu" na Redditu. Dodatna prepreka za oglase u autima su i stručnjaci koji se bave sigurnosti. Oni (s pravom) tvrde da svaka skočna poruka sama po sebi odvlači pažnju vozača i da je stoga opasna. Uostalom, "surfanje po internetu" mobitelom je strogo zabranjeno, pa zašto bi se dopustilo da se slične neželjene reklame prikazuju na zaslonima infotainment sustava?


 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.