Kreatori novog Yuga tvrde da će auto imati motore s unutarnjim izgaranjem, a bit će dostupni i ručni i automatski mjenjač
Službeno je. Yugo je na putu povratka. On je još daleko, no prvi koraci su već napravljeni. Jučer su objavljene prve fotografije koje nam daju uvid u njegov dizajn, koji je na tragu originala. Prototip koji će voziti trebao bi stići za dvije godine, a za sada smo dobili samo maketu.
Izvorni Yugo je legenda na ovim prostorima i dobro poznat u cijelom svijetu, posebno u SAD-u gdje je imao nezaboravnu neslavnu epizodu. Bio je jednostavan ,jeftin, funkcionalan i praktičan, a na tom bi tragu trebao biti i novi auto.
Novi Yugo, kojeg je dizajnirao Darko Marčeta pod vodstvom prof. dr. Aleksandra Bjelića iz Njemačke, ima izrazito uglat, klasičan izgled na tragu originala. To je vidljivo iz makete koja je jučer predstavljena na sajmu Car Design Event (CDE) u Münchenu.
Namijenjen B-segmentu, odnosno klasi gradskih auta, automobil poput originala ima troja vrata, širok, ravan profil i blago nagnuti stražnji dio. Vrlo podsjeća na dizajnerske skice koje smo vidjeli ranije ove godine te kombinira retro šarm s modernim detaljima.
Kreatori novog Yuga tvrde da će auto imati motore s unutarnjim izgaranjem, a bit će dostupni i ručni i automatski mjenjač. Moguće su i elektrificirane verzije, kao i različite verzije karoserije. Još nema službenih informacija o tome gdje Yugo planira prodavati automobil, ali sigurno prvenstveno ciljaju na europsko tržište.
Yugo već ima i plan o tome kako bi se čitava priča s ovim autom trebala razvijati. Naime, 15. rujna ove godine tvrtka će najaviti „sportski derivat“ i podijeliti više tehničkih detalja o autu na CDE Classicu u Dietzhölztalu u Njemačkoj. Prvo veliko predstavljanje ne očekuje se prije 2027. godine. Yugo je jasno dao do znanja da nećemo vidjeti prototip u punoj veličini i voznom stanju do 15. svibnja te godine, tijekom međunarodne izložbe Expo u Beogradu.
Prošlo je gotovo desetljeće otkako je Yugo prestao s proizvodnjom 2008., tako da čekanje malo duže na ovakav automobil sigurno neće biti presudan faktor, pogotovo uz ovako klasičan dizajn koji neće brzo zastarjeti.
Iza novog Yuga više ne stoji zastava niti tvornica u Kragujevcu koja je danas u vlasništvu Stellantisa. Naime, ovaj interesantan projekt osmislio je prof. dr. Aleksandar Bjelić, koji je istaknuto ime u njemačkoj automobilskoj i dobavljačkoj industriji. On je sa svojim timom pravnika već osigurao međunarodna prava na ime i zaštitni znak marke Yugo. Bjelić, koji već gotovo dva desetljeća radi na visokim marketinškim pozicijama, po struci je inženjer i ekonomist, a predavao je na sveučilištu u Aalenu kod Stuttgarta te na Ekonomskom fakultetu u Beogradu. Sada ćemo vidjeti hoće li se uspjeti snaći i u najvećem projektu svojeg života.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.