Početna Novosti 183 pregleda

Škoda: Ljudi žele tipke, dosta im je zaslona

FOTO: Dubravko Kolarić

"Trebaju nam tipke. Trebaju nam brojčanici. Trebamo nešto što osjećate i nešto što ne odvlači pažnju."

Nakon godina sveopće digitalizacije automobila, neki proizvođači napokon priznaju ono što su vozači odavno znali - dodirni zasloni nisu uvijek najbolje rješenje. Jedan od rijetkih koji to otvoreno izgovara je Martin Jahn, izvršni direktor Škode, koji u nedavnom intervjuu za The Independent jasno kaže: "Trebaju nam tipke. Trebaju nam brojčanici. Trebamo nešto što osjećate i nešto što ne odvlači pažnju."

U najnovijom Superbu i Kodiaqu, češki proizvođač pokušava naći ravnotežu između digitalnog i fizičkog. Rješenje koje predlažu zove se "pametni brojčanici", rotacijski kotačići s malim integriranim zaslonima koji kombiniraju taktilnu povratnu informaciju s promjenjivim funkcijama. Vozač i suvozač mogu, primjerice, istim kotačićem upravljati grijanjem sjedala, ventilacijom ili temperaturom, ovisno o tome što odaberu pritiskom na gumb. Tako se funkcionalnost širi, a distrakcije smanjuju.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Središnji kotačić ide još dalje, njime se može upravljati ventilacijom, načinom vožnje, kartom navigacije ili glasnoćom glazbe. Korisnik putem infotainment zaslona bira četiri od ukupno šest mogućih funkcija. Kombinacija fizičkih komandi i digitalne fleksibilnosti pokazuje da analogno i digitalno mogu koegzistirati, ako se to radi promišljeno.

Za sada su pametni kotačići ekskluziva Superba i Kodiaqa, ali Škoda ih planira prenijeti i na buduće modele, uključujući veliki električni SUV s tri reda sjedala. Njegov koncept, Vision 7S, već je imao ovakvo rješenje.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Jahn priznaje da Volkswagen Grupa nije uvijek briljirala kad je riječ o softveru, neki modeli imali su značajne probleme s infotainment sustavima. No, tvrdi da je stanje sada stabilno i da su ažuriranja znatno poboljšala korisničko iskustvo. Unatoč digitalnim mogućnostima, Škoda ne želi zatrpati kabinu "vizualnim šumom".

"Jedno od mojih pitanja u razvoju uvijek je: Što ljudima zapravo ne treba? Što ih odvlači?", kaže Jahn. Njegova filozofija je jasna, manje kompliciranja, više intuitivnosti.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.