Razlozi velikog gubitka su velika ulaganja u razvoj električnih vozila koja nije moguće vratiti vrlo slabom prodajom
Ford je zaradio ogroman novac u prvom kvartalu 2024., no da nije bilo električnih automobila zarada bi bila još mnogo veća. U svojim izvješćima o zaradi za prvo tromjesečje, tvrtka je navela neto prihod od 1,3 milijarde dolara. No problematični dio tvrtke je odjel Model e, pod koji spadaju sva električna vozila ove marke. On je zabilježio gubitke koji su s 1,3 milijarde dolara na razini ukupne neto dobiti tvrtke.
Prema Bloombergu, Ford trenutno gubi oko 100.000 dolara na svakom prodanom električnom automobilu. Ironično, prodaja Fordovih električnih vozila porasla je za velikih 86 posto u prva tri mjeseca ove godine. Ali unatoč tome ona i dalje čine jako mali dio onoga što Ford ukupno prodaje sa samo 20.223 prodanih primjeraka Macha-E, F-150 Lightninga i E-Transita u prvom tromjesečju. Za usporedbu, gotovo svaki Ford s pogonom na unutarnje izgaranje ima bolju prodaju od cjelokupne električne game Forda. Samo su Mustang, Ranger, američki kombi serije E i Transit Connect prodani u manje od 20.000 primjeraka. Za usporedbu Mustang Mach-E, najprodavanije Fordovo električno vozilo zabilježio je samo 9.589 prodaja u tom razdoblju.
Najzaslužniji za dobre financijske rezultate tvrtke je odjel Ford Pro koji je koncentriran na komercijalna vozila i kamione. on je zabilježio dobitak od čak 3 milijarde dolara u prvom kvartalu godine. Ford Blue, maloprodajna grupacija za automobile s pogonom na unutarnje izgaranje i hibridne modele, također je zabilježio vrlo dobru zaradu od 900 milijuna dolara.
Razlozi velikog gubitka su velika ulaganja u razvoj električnih vozila koja nije moguće vratiti vrlo slabom prodajom. Ford je već usporio proizvodnju električnih modela kao odgovor na smanjenje potražnje za električnim vozilima. Bloomberg izvještava da tvrtka smanjuje narudžbe dobavljačima baterija i traži druge načine za nadoknadu financijskih gubitaka svoje grupe Model e.
Negativni tržišni trendovi za električna vozila nisu problem samo za Ford. Stellantis je nedavno objavio da je spreman i nakon 2030. proizvoditi automobile s pogonom na unutarnje izgaranje, a i Mercedes-Benz je nedavno promijenio svoje (pre) ambiciozne planove za električne automobile. Slično je i kod mnogih drugih proizvođača.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.