Istraga bi trebala biti zaključena do studenog, no EU bi mogla uvesti privremene carine u već srpnju
Europska komisija će danas započeti s carinskom registracijom uvoza kineskih električnih vozila, što znači da bi auti uvezeni od današnjeg dana kasnije mogli biti pogođeni dodatnim retroaktivnim carinama ako trgovinska istraga EU-a u narednim mjesecima zaključi da njihovi proizvođači dobivaju nepoštene subvencije.
Europska komisija trenutno provodi antisubvencijsku istragu kineskih baterijskih električnih vozila kako bi utvrdila treba li uvesti carine i tako zaštititi proizvođače iz EU-a. Istraga bi trebala biti zaključena do studenog, no EU bi mogla uvesti privremene carine u već srpnju.
U dokumentu objavljenom ovog tjedna, Komisija je objavila da ima dovoljno dokaza koji pokazuju da su kineska električna vozila bila subvencionirana i da je njihov uvoz porastao za 14 posto na godišnjoj razini otkako je istraga službeno pokrenuta u listopadu. Ako se kineski uvoz nastavi ovom ubrzanom stopom prije završetka istrage proizvođači iz EU-a bi mogli pretrpjeti štetu koju bi bilo teško popraviti, tvrdi Komisija.
Kineska gospodarska komora pri EU izjavila je da je razočarana ovim potezom i da porast uvoza odražava sve veću europsku potražnju za električnim vozilima.
Ako se EU odluči za dodatne carine, sigurno će reagirati i Kina određenim protumjerama što bi moglo dovesti do poskupljenja i europskih automobila. Naime, mnoge, prvenstveno elektronske, komponente za europsku automobilsku industriju proizvode se u Kini.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.