"Ako ne zarađuju, zatvorit ćemo ih. Ne možemo si priuštiti da imamo robne marke koje ne zarađuju. To je vrlo jednostavno."
Stellantis je div svjetske autoindustrije i po broju marki koje posjeduje nema mu premca. Naime, oni su vlasnici čak 14 (!) marki. Vjerojatno ih se ne možete svih sjetiti pa ćemo vam ovdje nabrojati aktivne članove Stellantisa. To su: Citroën, Peugeot, Fiat, Opel, Alfa Romeo, Jeep, Lancia, DS Automobiles, Abarth, Maserati, Vauxhall, Ram, Dodge i Chrysler. Automobilski velikan rođen je početkom 2021. kada se grupa PSA spojila s Fiat Chrysler Automobiles.
No, masivna ponuda marki mogla bi se uskoro malo reducirati, prema riječima izvršnog direktora Stellantisa. Reuters citira Carlosa Tavaresa koji je rekao da će se neprofitabilne marke ukinuti: "Ako ne zarađuju, zatvorit ćemo ih. Ne možemo si priuštiti da imamo robne marke koje ne zarađuju. To je vrlo jednostavno."
Tavares nije imenovao nijednu marku koja je u opasnosti od gašenja, ali neke su u većem riziku od drugih. Industrijski stručnjaci rekli su Reutersu da bi Stellantis mogao pokušati prodati Maserati i ugasiti Lanciu ili DS. Međutim, u ovom trenutku sve su to nagađanja. Ono što znamo jest da postoji nekoliko brendova pod ogromnim korporativnim kišobranom koji su preveliki da bi propali, a to su Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot, Citroën, Jeep i Ram koji su potpuno sigurni od gašenja.
Preostale tvrtke su ranjivije, iako ne želimo živjeti u svijetu bez Alfa Romea. Vrijeme će pokazati hoće li Stellantis zadržati i Dodge i Chrysler u svom ogromnom portfelju. Potonji je trenutno sveden na samo jedan model, stari monovolumen Pacifica, nakon nedavnog ukidanja modela 300C.
Ova najava je veliki odmak od obećanja Stellantisa koje je dano prije samo tri godine. Nekoliko mjeseci nakon što je spajanje Stellantisa finalizirano, čelnici su obećali ulagati u svih 14 marki tijekom 10 godina. Nismo došli ni do pola tog razdoblja, a već se priča o tome da bi neke marke mogle biti ukinute.
Stellantis je četvrti po veličini svjetski proizvođač automobila, ali upravljanje tolikim brojem marki automobila pokazalo se teškim u sve konkurentnijoj industriji. Dionice su ove godine pale za 22 posto nakon financijskih rezultata slabijih od očekivanja u prvoj polovici 2024. godine. Operativni prihod pao je za 40 posto, prvenstveno zbog sjevernoameričkog tržišta. Neto prihodi manji su za 14 posto, dok je neto dobit smanjena za 48 posto.
U Sjevernoj Americi prodaja je pala za 18 posto u usporedbi s prvom polovicom 2023. godine. Stellantis spominje da su isporuke pale jer su četiri važna modela ukinuta: Dodge Charger i Challenger te Jeep Renegade i Cherokee. Osim toga Stellantis je pretrpio pad prodaje od šest posto u regiji proširene Europe i Južnoj Americi. Na Bliskom istoku i u Africi isporuke su porasle za tri posto, prvenstveno zahvaljujući velikom povećanju prodaje Fiata.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.