Početna Novosti 21044 pregleda

Kraj za nepotrebene zamjene guma. Kupci će uštedjeti 7 milijardi €

FOTO: Canva

Trenutno se, prema procjenama proizvođača Michelina, 50 posto automobilskih guma zamjenjuje prije nego što dosegnu preostalu dubinu profila od 3 mm

Vozači u EU-u sada mogu kupiti gume za koje se garantira da će zadovoljiti regulatorne minimalne standarde za kočenje na mokroj podlozi, čak i kada su istrošene do minimalne zakonske dubine profila. Zahvaljujući usvajanju nove uredbe u EU (R117-04) gume koje se prodaju EU moraju se testirati kako bi se osiguralo da ispunjavaju iste minimalne zahtjeve za kočenje na mokroj podlozi kada se istroše do zakonski minimalnog profila od 1,6 mm, kao kad su potpuno nove. Prethodno su propisi propisivali samo minimalnu učinkovitost kočenja kada su gume bile nove.

Motorno ulje SAVJETUJEMO Kočnice, gume, filteri, remenje: Kada treba što mijenjati na autu?

Nova mjera ipak nije provedena samo kako bi se poboljšala sigurnost, već prvenstveno zato što EU želi smanjiti ekološki utjecaj guma koje se prerano bacaju ili recikliraju. Vjeruje se da ako potrošači imaju više vjere u performanse svojih guma kada su više istrošene bit će manje skloni prerano ih zamijeniti novima. Od svega bi najviše koristi trebali imati vlasnici automobila jer bi im gume trebale duže trajati. 

VIDEO Test: Ovo su najbolje cjelogodišnje gume

Trenutno se, prema procjenama proizvođača Michelina, 50 posto automobilskih guma zamjenjuje prije nego što dosegnu preostalu dubinu profila od 3 mm. To je još uvijek znatno iznad zakonskog minimuma od 1,6 mm. Michelin kaže da primjena nove uredbe ima potencijal smanjiti potrošnju guma diljem Europe za nevjerojatnih 128 milijuna primjeraka godišnje, s proporcionalnim padom emisija CO2 od 6,6 milijuna metričkih tona.

ADAC Veliki Test: Ovo su najbolje i najgore ljetne gume ove godine

Kad bi se ta mjera provodila globalno, kažu iz Michelina, brojke bi bile još nevjerojatnije, uštedjelo bi se 400 milijuna guma godišnje uz smanjenje CO2 od 35 milijuna metričkih tona. Izvješće Ernst & Younga iz svibnja 2017. kada je EU razmišljao o ovoj regulativi sugeriralo je da bi kasnije mijenjanje guma potrošačima potencijalno uštedjelo 7 milijardi eura godišnje.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.