Nezavisna studija pokazuje da će realni troškovi po automobilu biti i do 10 puta veći nego što misli Europska komisija
Ako mislite da su novi automobili trenutno previše skupi, ne brinite, bit će još skuplji. Ako 2025. godine na snagu stupi predložena Euro 7 norma o štetnim tvarima u ispušnim plinovima sve vozila osjetno će poskupiti jer će proizvođači u njih morati ugrađivati dodatne sustave za pročišćavanje ispušnih plinova i razvijati nove motore. Europska komisija je izračunala da bi troškovi prelaska na Euro 7 mogli iznositi u prosjeku 184 eura za benzinski i 446 eura za dizelski automobil. Nezavisna studija sada pokazuje da će realni troškovi po automobilu biti i do 10 puta veći nego što misli Europska komisija.
Studija koju je proveo Frontier Economics izračunala je da bi troškovi Euro 7 norme po automobilu mogli iznositi 1862 eura za benzince i 2629 eura po automobilu za dizelaše. Još dramatičnija je situacija s kamionima čija bi proizvodnja zbog Euro 7 norme po ovaj studiji poskupila čak 11.707 eura po proizvedenom primjerku.
Ove procjene uključuju samo izravne troškove proizvodnje, prvenstveno za opremu i investicije. To su samo troškovi proizvođača, a prodajna cijena automobila bi mogla rasti i mnogo više od toga. Rezultati studije tako se poklapaju s ranijim najavama proizvođača da će Euro 7 biti jako skup. Volkswagen je još prošle godine najavio da bi mali automobili bi zbog Euro 7 norme i drugih promjena mogli poskupiti 3000 do 5000 eura.
Uz trenutne norme Euro 6/VI, EU ima najopsežnije i najstrože standarde za emisije štetnih tvari (kao što su NOx i čestice) na svijetu. Emisije štetnih tvari već su na jedva mjerljivoj razini zahvaljujući najsuvremenijoj tehnologiji aktualnih vozila. No čelnicima EU to očito nije dovoljno i guraju Euro 7 unatoč sve većem protivljenju industrije i nekih država članica. Čak osam država članica Europske unije potpisalo je zajednički dokument protiveći se "bilo kakvim novim pravilima o emisiji ispušnih plinova". Na čelu ove kolacije je Francuska kojoj su se pridružile Italija, Rumunjska, Bugarska, Poljska, Mađarska, Slovačka i Češka. Prema Reutersu, ovih bi osam zemalja imalo dovoljno glasačke snage da blokiraju prijedlog u Bruxellesu.
“Europska automobilska industrija predana je daljnjem smanjenju emisija za dobrobit klime, okoliša i zdravlja. Međutim, prijedlog Euro 7 jednostavno nije pravi način za to, jer bi imao iznimno mali utjecaj na okoliš uz iznimno visoke troškove. Veće koristi za okoliš i zdravlje ostvarit će se prelaskom na elektrifikaciju, uz istodobnu zamjenu starijih vozila na cestama EU visoko učinkovitim modelima Euro 6/VI”, izjavila je Sigrid de Vries, glavna direktorica Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).
ACEA tvrdi da će uz izravne troškove, prijedlog Euro 7 izazvati i neizravne troškove, kao što je veća potrošnja goriva. Tijekom životnog vijeka vozila, to bi moglo povećati troškove goriva za 3,5% - što bi iznosilo dodatnih 20.000 € za kamione za duge relacije i 650 € za automobile i kombije.
Unatoč svim protivljenjima Europski vlastodršci i dalje guraju svoje zamisli i planiraju Euro 7 za 2025. godinu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.