'Tehnička izvedivost ne smije dovesti do velikih dodatnih troškova za proizvođače vozila ili za , što zatim čini individualnu mobilnost skupljom za mnoge ljude'
O planiranom standardu emisije štetnih plinova Euro 7 vodi se žestoka rasprava. Europski parlament želi ga uskoro usvojiti i po svemu sudeći, uvesti već 2025. godine. Kritike dolaze iz automobilske industrije: "Ovaj rok je prekratak, a potrebne mjere bi također znatno poskupile nove automobile. Pritom se dovodi u pitanje omjer troškova i dobiti".
Sada se oglasio i ZDK (Središnje udruženje njemačke trgovine automobilima). ZDK predstavlja profesionalne interese 36.570 prodajnih mjesta i servisa s oko 435.000 zaposlenika. Sa godišnjim prometom od 179,8 milijardi eura, trgovina motornim vozilima značajan je ekonomski faktor u Njemačkoj, navode iz ZDK. 36.570 tvrtki organizirano je u 236 cehova i 14 državnih udruga.
U sklopu aktualne rasprave o uredbi Euro 7, ZDK poziva na hitno potrebna pojašnjenja i dopune. "Podržavamo cilj postizanja ambiciozne razine emisija za motorna vozila. Međutim, tehnička izvedivost ne smije dovesti do velikih dodatnih troškova za proizvođače vozila ili za, što zatim čini individualnu mobilnost skupljom za mnoge ljude", naglašava generalni direktor dr Kurt Christian Scheel.
Novi standard Euro 7, koji se treba primjenjivati od 1. srpnja 2025., po prvi put se odnosi i na električne automobile. Ovo također čini termin standard ispušnih plinova zastarjelim, vjerojatno je bolje govoriti o standardu emisije. Jer poznato je da električni automobili nemaju ispuh. U slučaju takvih automobila radi se o finoj prašini koja nastaje trošenjem guma i kočnica.
Prijedlog Europske komisije ne odnosi se na emisije CO2, već na štetne emisije poput dušikovih oksida (NOx) i čestica. Prema Europskoj komisiji, tome se može pripisati 70 000 smrtnih slučajeva godišnje, no činjenica je da više od tri puta više ljudi pogine u cestovnom prometu.
Ako standard Euro 7 stupi na snagu kako je planirano, proizvođači automobila morat će znatno modificirati svoja vozila. Međutim, prema EU-u, to dovodi samo do troškova od 100 do 150 eura po automobilu. Prema Komisiji, nove granične vrijednosti su dostižne s današnjom tehnologijom i ne usporavaju prelazak na električne automobile.Proizvođači, s druge strane, tvrde da će cijene najmanjih auta zbog toga porasti i nekoliko tisuća eura što će dovesti do izumiranja te klase.
Automobilska industrija se suprotstavlja EU-u i sumnja u omjer troškova i koristi. Dodatni napor mogao bi male automobile učiniti neisplativima. Osim toga, raspored je preambiciozan: "Sada je ključno da se daljnji razvoj standarda emisija temelji na zdravoj prosudbi i izvedivosti, dok se u isto vrijeme postiže visoka razina učinkovitosti. Nažalost, to izričito nije slučaj u trenutnom nacrtu propisa", objašnjava predsjednica VDA Hildegard Müller.
Prema VDA, njemačkoj udruzi automobilske industrije, trenutni prijedlog Komisije EU postavlja nerealne rokove za proizvođače automobila. Proizvođači nemaju dovoljno vremena za novi razvoj motora i ispušnih sustava do planiranog datuma primjene u srpnju 2025. godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.