Istraživanje je pokazalo da je voziti električni romobil gotovo dvostruko opasnije nego voziti motocikl i 13 puta opasnije od vožnje bicikla
Električni romobili posljednjih su godina preplavili ulice gradova diljem Europe. Ova prijevozna sredstva su se pokazala vrlo praktičnima u svakodnevnim urbanim uvjetima pa su vrlo brzo prihvaćena. No kako je romobila sve više, raste i zabrinutost zbog njihove sigurnosti. Osim toga, u mnogim dijelovima Europe, ostali sudionici u prometu ali i pješaci vrlo su ljuti na vozače romobila jer ignoriraju prometna pravila i često ugrožavaju sebe, ali i druge sudionike u prometu.
Revolt i zabrinutost zbog električnih romobila u Parizu su ovih dana doveli do raspisivanja referenduma o zabrani električnih romobila. Doduše, Pariz ne namjerava potpuno zabraniti korištenje električnih romobila, već samo njihovo iznajmljivanje jer smatraju da ljudi koji ih iznajmljuju (uglavnom turisti) često nisu vješti vozači, nerijetko su i bez ikakvog iskustva na romobilima, i zbog toga stvaraju najviše problema. Pariz se na raspisivanje referenduma odlučio nakon velikog rasta nesreća sa smrtnim ishodom u kojima su sudjelovali vozači romobila.
Gradonačelnica Pariza i koja je ujedno i velika kritičarka električnih romobila, rekla je da bi "vrlo jednostavno pitanje" na referendumu planiranom za 2. travnja - glasilo: "Nastavljamo li ili ne nastavljamo sa slobodnim iznajmljivanjem električnih romobila?". Prema službenim podacima, 22 osobe su poginule 2021. godine na romobilima u Parizu, što je velik porast u odnosu na 2020. godinu kada ih je poginulo sedmero.
Zabrinutost čelnika Pariza nije bez osnova jer studije jasno pokazuju da su električni romobili trenutno najopasnije prijevozno sredstvo. Dvogodišnja studija koja je provedena u Finskoj pokazuje da se na 100.000 vožnji električnim romobilom dogodi 18 nesreća u kojoj osoba (vozač romobila ili drugi sudionik u prometu) zadobi tako teške nesreće da mora u bolnicu. Za usporedbu, na 100.000 vožnji motociklom dolazi do gotovo upola manje takvih nesreća (10,3). Isto istraživanje je pokazalo da su vozači romobila čak 13 puta više ugroženiji od vozača bicikla koji na 100.000 vožnji dožive samo 1,4 nesreće zbog kojih netko mora u bolnicu.
Romobili su vrlo praktična no i prilično nesigurna prometna sredstva. Prvenstveno je tako zbog njihovih malih kotača zbog kojih su manje stabilni preko neravnina, u zavojima ili prilikom naglog kočenja. Prema istraživanju koje je proveo američki National Library of Medicine iz SAD-a, više od 79 posto ozljeda koje zahtijevaju medicinsku obradu nastaje zbog pada vozača s električnog skutera. Uzrok 16 posto ozljeda je sudar s drugim vozilom, a manje od pet posto nalet na pješaka. Najčešće ozbiljne ozljede su lomovi kostiju ekstremiteta i ozljede glave koji ukupno čine oko 80 posto ozljeda.
U Hrvatskoj je prošle godine izglasan Zakon o sigurnosti prometa na cestama kojim su određena i pravila za vozače romobila. U slučaju da nema pločnika namijenjenog pješacima, vozači romobila smiju se kretati dionicama cesta na kojima je brzina kretanja ograničena na 50 km/h ili manje i na kojima je prometnim znakom dozvoljeno kretanje osobnih prijevoznih sredstava. Električni romobili koji ne spadaju u kategoriju osobnih prijevoznih sredstava, dakle oni koji voze brže od 24 kilometra na sat, moraju biti homologirani i registrirani. Svi vozači romobila, rola i koturaljki moraju nositi kacigu.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
fredihorvat
Jhon_Doe
Mijajlo
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.