Cilj za 2030. prvobitno je donesen u studenom 2020., kao jedan od glavnih aspekata vizije tadašnjeg premijera Borisa Johnsona za "zelenu revoluciju"
Vlasti u Velikoj Britaniji navodno razmišljaju o odgodi provedbe zabrane prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila s 2030. godine na 2035. godinu. Cilj za 2030. prvobitno je donesen u studenom 2020., kao jedan od glavnih aspekata vizije tadašnjeg premijera Borisa Johnsona za "zelenu revoluciju". Unatoč tome što je nova vlada to ovog ljeta potvrdila, čini se da su se predomislili i razmišljaju o odustajanju od ovog ambicioznog plana.
Rok do 2030. osjetno je agresivniji pristup od onoga u EU koja isto planira učiniti tek 2035. godine. Očekuje se da će se aktualni britanski premijer Rishi Sunak (slika ispod) obratiti naciji u nadolazećim danima, otkrivajući niz političkih promjena u vezi s emisijama stakleničkih plinova. Tim promjenama malo bi se trebala malo otupiti oštra ekološka pravila, a međutim neće se odustati od obvezujućeg cilja vlade, sadržanog u iz zakonu 2019. godine, da postigne nultu neto emisiju do 2050. godine.
Usprkos tome, raste zabrinutost među zagovornicima klimatskih promjena, što sugerira da bi Britanija, pod Sunakovim vodstvom, mogla izgubiti odlučnost da donese izazovnu klimatsku politiku, posebno uoči očekivanih izbora sljedeće godine. Pretpostavlja se da novi premijer ublažava stroge ekološke zakone suočen sa sve većim otporom građana raznim mjerama koje im čine život težim ili skupljim. Nedavno smo izvijestili da u Londonu prosvjednici masovno uništavaju kamere koje snimaju automobile koji "neovlašteno" ulaze u ekološku zonu koja je u međuvremenu proširena na gotovo cijeli grad.
U međuvremenu, Europska unija također se suočila s reakcijom zbog svoje politike. Njemačka je u ožujku sklopila savez sa sedam drugih država kako bi se suprotstavila zabrani benzinaca i dizelaša 2035. godine, što je dovelo do ustupaka u vidu dozvole za korištenje E-goriva. U međuvremenu, tvrtke poput Porschea i Lamborghinija napreduju s razvojem sintetičkih goriva, koja su ugljično neutralna i koja bi mogla produžiti proizvodnju vozila s dizelskim i benzinskim motorima i nakon 2035. godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.