Početna Novosti 312 pregleda

Pobuna protiv ekoloških mjera u Londonu: Vozači uništavaju kamere

FOTO: Toby Melville/Reuters/PIXSELL

U Zoni ultra niskih emisija besplatno se smiju voziti samo automobili koji zadovoljavaju stroge ekološke propise, a ostali plaćaju 12,50 funti na dan

Javno protivljenje  širenja londonske "Zone ultra niskih emisija" (ULEZ) eskaliralo je do te mjere da su vozači počeli masovno uništavati kamere koje snimaju prekršitelje. Londonska policija je izvijestila da su posljednjih dana stotine kamera koje očitavaju registarske tablice oštećene, onesposobljene ili ukradene. Kamere služe za snimanje prekršitelja koji se voze Zonom ultra niskih emisija bez plaćanja naknade. 

ULEZ je prvi put uveden u središtu Londona 2019. godine, da bi 2021. bio proširen na uža predgrađa grada. Od sljedećeg tjedna čitavo područje Londona postat će Zona ultra niskih emisija, time će ULEZ obuhvatiti još oko 50 posto stanovnika Londona koji su do sada bili izvan zone. 

Author: Paul Edwards/News Syndication/PIXSELL foto: Paul Edwards/News Syndication/PIXSELL

U Zoni ultra niskih emisija besplatno se smiju voziti samo automobili koji zadovoljavaju stroge ekološke propise, a uglavnom je riječ o benzincima koji su proizvedeni nakon 2006. godine i dizelašima koji su proizvedeni nakon 2015. godine. Vlasnici svih drugih starijih automobila moraju platiti naknadu od 12,50 funti (oko 14,50 eura) svaki dan kada žele voziti unutar zone. Oni koji ne plate naknadu riskiraju kaznu od 180 funti (oko 210 eura). 

I političari su se posvađali oko ULEZ-a. Sadiq Khan, član oporbene Laburističke stranke i gradonačelnik Londona, zalaže se za provedbu zone i tvrdi da će nova ograničenja omogućiti da pet milijuna Londonaca udiše čišći zrak i smanjiti broj nesreća u glavnom gradu. Britanska vlada pak kritizira je proširenje ULEZ-a. Premijer Rushi Sunak izjavio je da proširenje ULEZ-a ne bi trebao biti prioritet.

Author: Hollie Adams/Reuters/PIXSELL foto: Hollie Adams/Reuters/PIXSELL

I studije provedene u Londonu daju potpuno suprotne rezultate. Istraživanje Imperial Collegea u Londonu usporedilo je kvalitetu zraka 12 tjedana nakon proširenja ULEZ-a 2021. godine, a rezultati sugeriraju da je zona imala relativno mali utjecaj na razine štetnih tvari u zraku. S druge strane, istraživanje koje je gradonačelnikov ured objavio u veljači pokazalo je udio čestica iz ispušnih plinova u zraku pao 19 posto, a dušikov oksid za 26 posto u zonama s niskim emisijama od 2019. godine. No to se može pripisati i većem broju "čišćih" novih automobila i elektroautomobila u prometu. 

Za mnoga kućanstva s nižim primanjima uvođenje ULEZ-a je veliki financijski udarac. Uz rast inflacije od 11 posto prošle godine, obitelji su pogođene sve većim troškovima života. Osim toga, veze javnog prijevoza izvan središta grada nisu tako dobre kao one u središtu grada što znači da prelazak na javni prijevoz nije opcija za mnoge stanovnike Londona.  "To će siromašne ljude učiniti još siromašnijima. Nemam novca da platim kazne, nemam novca da zamijenim auto", izjavila je Anna Austen, samohrana majka koja svoj 15 godina star dizelski automobil koristi da bi vozila svoju djecu u školu i sebe na posao. 

Author: Hannah McKay/Reuters foto: Hannah McKay/Reuters

U Londonu je posljednjih mjeseci svoje djelovanje intenzivirala skupina koja se naziva  "The Blade Runners". Oni uništavaju i onesposobljavaju kamere, a do 1. kolovoza policija je evidentirala 288 kaznenih djela ove prirode. "Kamere će se i dalje gasiti", rekao je Nick Arlet, aktivist koji je organizirao prosvjede protiv naknade za čisti zrak.

Stanovnici Londona mogu iskoristiti poticaje kako bi svoj stari auto zamijenili za novi, no iznos koji za to mogu dobiti iznosi 2000 funti, što su kritičari komentirali kao nikakvu svotu u usporedbi s cijenom novog automobila.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.