Iako je prvi primjerak razvijen upravo za Teslu Model S s 85 kWh baterijom, EV Clinic planira verzije za Teslu Model X, kao i za Volkswagen e-Golf, Nissan Leaf i Smart EV...
Tvrtka EV Clinic iz Zagreba razvila je prijenosnu, dodatnu bateriju koja može produžiti doseg električnog vozila za oko 100 kilometara i to bez ikakvih preinaka na postojećem sustavu automobila. Prototip je zasad testiran u Tesli Model S, ali sustav je koncipiran tako da se može prilagoditi gotovo svakom električnom vozilu na tržištu.
Glavni cilj projekta je jednostavan, pronaći način da se produlji vijek trajanja starijih električnih automobila bez skupih zamjena baterija. Litij-ionske baterije s godinama gube kapacitet, pa se doseg smanjuje. Zamjena cijelog paketa može stajati i nekoliko desetaka tisuća eura, što za mnoge vlasnike nije isplativo. EV Clinic nudi jeftinije rješenje - "range extender" bateriju koja se umeće u prtljažnik i povezuje s postojećim paketom bez fizičkog zahvata u konstrukciju vozila.
Prototip ima 17,1 kWh uporabne energije, izrađen je od novih Samsung SDI prizmatičnih ćelija raspoređenih u četiri modula, a smješten je u aluminijsko kućište s vlastitim sustavom upravljanja baterijom. Sustav uključuje i pirotehnički osigurač iz Tesle Model 3, prilagođenu rashladnu ploču i pumpu za hlađenje iz Tesle Model S.
Dodatna se baterija spaja paralelno s originalnim paketom putem Rapid Mate konektora. Tako se smanjuje ukupni otpor sustava, što omogućuje brže punjenje i stabilniju isporuku energije. Prema riječima predstavnika EV Clinica, maksimalna snaga punjenja ostaje ista, ali se krivulja punjenja značajno poboljšava, pa se vozilo brže puni u prvom dijelu procesa.
Ugrađen je i dijagnostički modul sa softverom koji vlasnicima omogućuje praćenje stanja dodatne baterije u stvarnom vremenu. U slučaju kvara ili smetnje, baterija se automatski isključuje iz visokonaponskog sustava kako bi se osigurala sigurnost vozila.
Iako je prvi primjerak razvijen upravo za Teslu Model S s 85 kWh baterijom, EV Clinic planira verzije za Teslu Model X, kao i za Volkswagen e-Golf, Nissan Leaf i Smart EV, starije modele čiji su vlasnici često suočeni s padom dosega nakon višegodišnje upotrebe.
Cijena još nije otkrivena, no gotovo je sigurno da će biti osjetno niža od zamjene cijelog baterijskog paketa.
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
        
    
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.