Početna Auto 2564 pregleda

Audi 80 B3/B4: Ulazak limuzine iz Ingolstadta u elitno društvo

1
Vidi galeriju 1/11
Audi 80 B3/B4: Ulazak limuzine iz Ingolstadta u elitno društvo Audi 80 B3/B4: Ulazak limuzine iz Ingolstadta u elitno društvo Audi 80 B3/B4: Ulazak limuzine iz Ingolstadta u elitno društvo Audi 80 B3/B4: Ulazak limuzine iz Ingolstadta u elitno društvo Audi 80 B3/B4: Ulazak limuzine iz Ingolstadta u elitno društvo Audi 80 B3/B4: Ulazak limuzine iz Ingolstadta u elitno društvo Audi 80 B3/B4: Ulazak limuzine iz Ingolstadta u elitno društvo Audi 80 B3/B4: Ulazak limuzine iz Ingolstadta u elitno društvo Audi 80 B3/B4: Ulazak limuzine iz Ingolstadta u elitno društvo Audi 80 B3/B4: Ulazak limuzine iz Ingolstadta u elitno društvo Audi 80 B3/B4: Ulazak limuzine iz Ingolstadta u elitno društvo

Senzacionalnim je dizajnom bio privukao pažnju velikoga broja kupaca, a tehnologijom i motorima najavio je zlatna razdoblja za limuzine iz Ingolstadta

Serija 80 B3, a potom i B4, među najznačajnijim su Audijevim modelima, jer je njima proizvođač iz Ingolstadta zakoračio u svijet Mercedes-Benza i BMW-a. Nasljednik Audija 80, model A4, danas je ravnopravni član premium limuzina iz srednje klase. Audi 80 predstavljen 1986., a u prodaji od 1987., bio je prava senzacija u odnosu na seriju B2,prethodnika koji se prodavao od 1980. S modernim i privlačnim dizajnom te velikim izborom motora bio je “rado viđen gost” u garaži, dvorištu ili na parkiralištu.

1 | Author: AUDI foto: AUDI

Tim je modelom Audi na nekoliko godina raskinuo vezu s Passatom, u smislu dijeljenja podvozja. Motor je umjesto poprečno bio smješten uzdužno. Osim toga imao je i pocinčanu karoseriju za koju je tvornica jamčila dvanaest godina zaštite od hrđanja. Audi 80 dičio se i sigurnosnim sustavom Procon-ten koji se sastojao iz čeličnih sajli koje su u slučaju sudara povlačile upravljač dalje od vozača i zatezale pojaseve. Izbor motora bio je poprilično velik, no bili su i poprilično slabašni, posebno dizelska izvedba 1.6 TD s 80 KS u najjačoj izvedbi.

1 | Author: AUDI foto: AUDI

Modeli sa snažnijim, petcilindričnim motorima nosili su oznaku 90, a najsnažniji su modeli bili 2.0 E 20V i 2.3 E 20V sa 160 i 170 KS. U 1991. model 80 je redizajnirani tehnički dodatno moderniziran. 

1 | Author: AUDI foto: AUDI

Model s oznakom B4 tako je dobio još veća krila i postao poželjniji i prodavaniji od svoga prethodnika. Osim u limuzinskoj izvedbi i kao kupe, izvedba B4 dobila je i Avant, odnosno karavansku inačicu te kabriolet. Posebno zanimljiva bila je dizelska izvedba s motorom 1.9 TDI sa 75 i 90 KS.

1 | Author: AUDI foto: AUDI

Prvi put predstavljena je i inačica S2 s 2.2-litrenim turbobenzincem s 230 KS, te RS2 Avant s 315 KS, koji su postavili temelje budućim Audijevim modelima “S”. Posljednji primjerak sišao je s proizvodne trake u 1995. godini, a uspješan put nastavio je njegov nasljednik Audi A4.

1 | Author: AUDI foto: AUDI

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.