Pogoni su vrlo dobro poznati iz ostalih Stellantisovih modela te će se nuditi praktično iste opcije kao kod aktualnog Citroëna C3, odnosno verzija s benzinskim motorom, blagi benzinski hibrid i električna verzija
Premijerom u Zagrebu Fiat je najavio skorašnji početak prodaje modela Grande Panda u Hrvatskoj. Tom smo prilikom uspjeli novu Grande Pandu vidjeti uživo, sjesti u nju, a saznali smo i cijene verzija koje uskoro dolaze u hrvatske salone Fiata.
Prva Fiat Panda je predstavljena prije 45 godina, a do sada smo imali samo tri generacije. Panda je u svojoj karijeri našla ogromnih 8 milijuna kupaca Iako Grande Panda nije izravni nasljednik dosadašnjeg modela, korijeni originala su jasno vidljivi u njoj, kako po dizajnu tako i po koncepciji.
Dok su sve dosadašnje Pande, kao i još uvijek aktualni model bili mali gradski automobili A-segmenta, Grande Panda je, kako joj i ime govori, veća. Spada u B segment, a karoserijskim oblikom je mali SUV crossover. Dizajn je jasno inspiriran prvom generacijom Pande, a automobil je pun zanimljivih detalja. Među njima su originalna pixel LED svjetla sprijeda i straga, natpis Fiat na nosu i utisnut straga, četiri tradicionalne Fiatove letvice na nekim dijelovima karoserije i ogroman natpis Panda utisnut u karoseriju na boku. Vrlo razigran i originalan dizajn dodatno naglašava izbor sedam boja od kojih su mnoge "vesele", žive boje.
AFPH
I unutrašnjost je vrlo originalna, pomalo retro i jedinstvena. Tu je mnogo zavojitih detalja koji su inspirirani bivšom testnom stazom na krovu Fiatove tvornice Lingotto u Torinu. Na "zavoju" koji okružuje prednje armature je čak i mali "autić" da bi se naglasilo što taj oblik simbolizira. Tu su i neki neobični prozirni detalji te zanimljivi reciklirani materijali, pa su tako u svaki auto ugrađeni materijali nastali recikliranjem 140 tetrapaka. Također tu je i obloga koja podsjeća na drvo, no zapravo je tkanina s bambusovim nitima.
AFPH
Granda Panda je mnogo veća od klasične Pande, koja i dalje ostaje u ponudi, no i mnogo manja od tipičnog SUV-ča B-segmenta. Dok konkurencija obično ima između 415 i 440 cm, Grande Panda točno je jedan milimetar kraća od 4 metra. U širinu mjeri 176 cm, a visoka je, ovisno o krovnim nosačima, 158 do 162 cm. Ponuda prostora u unutrašnjosti je vrlo dobra za auto ovih dimenzija, a isto vrijedi i za prtljažnik u koji stane 361 litra.
Što se praktičnih detalja u unutrašnjosti tiče, auto serijski ima digitalne instrumente od 10 inča, dok je dodirni zaslon od 10,25 inča ugrađen od druge razine opreme. Osnovna verzija umjesto toga ima držač za mobilni telefon koji uz aplikaciju služi kao zamjena za Infotainment, rješenje koje dobro znamo i nekih iz drugih osnovnih modela Stellantisovih automobila, posebno iz Citroëna C3, ali i iz Dacie. Pohvalno je što u unutrašnjosti Grande Panda ima mnogo fizičkih tipki, pa tako i odvojene kontrole za klimu.
Pogoni su vrlo dobro poznati iz ostalih Stellantisovih modela te će se nuditi praktično iste opcije kao kod aktualnog Citroëna C3, odnosno verzija s benzinskim motorom, blagi benzinski hibrid i električna verzija. Benzinska verzija dolazi kasnije i vjerojatno će se raditi o motoru snage 100 KS s ručnim mjenjačem, no o ostalim pogonima već znamo sve detalje.
Dobro poznati blagi hibrid iz Stellantisa razvija 110 KS, sastoji se od benzinca sa 100 KS te automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom u kojem je ugrađen električni motor od 29 KS. Prema WLTP-u potrošnja goriva iznosi 5,1 do 5,2 l/100 km, a ubrzanje do 100 km/g traje 10 sekundi.
Električna verzija ima jedan motor snage 113 KS koji energiju crpi iz baterije kapaciteta 44 kWh. Doseg automobila po WLTP-u je 320 kilometara, a ubrzanje do 100 km/h traje 11 sekundi. Maksimalna snaga punjenja na DC punjaču ej 100 kW, a na AC punjaču 7 KW ili 11 kW uz nadoplatu.
Fiat će ponuditi tri razine oprema za hibridnu verziju: Base, Icon i La Prima. Base oprema (slik gore) je prilično skromna te donosi halogena prednja svjetla, jednostavne čelične naplatke od 16", mnogo matirane crne plastike na karoseriji, digitalne instrumente od 10", ručni klima uređaj i nedjeljivu stražnju klupu.
AFPH
Oprema Icon (slika gore) već svemu dodaje Pixel PLED svjetla sprijeda is traga, lakirane crne dijelove karoserije, čelične naplatke s poklopcem, dodirni zaslon od 10,25", električne podizače stražnjih stakala...
AFPH
Top oprema La Prima (slika gore) ima 17" alu naplatke, krvne nosače, dodatne srebrno obojene dijelove karoserije, bolje materijale u unutrašnjosti, bežični punjač za mobitel, automatski klima uređaj... Električna Grade Panda nudit će se u dvije varijante opreme: Red (slik dolje) i La Prima. Red je malo bogatija od opreme Icon na hibridu, a La Prima donosi sve što i na hibridnoj verziji.
Trenutačno najjeftinija hibridna Grande Panda Base košta 18.990 eura, no Fiat vjeruje da će mnogo traženija biti verzija Icon od 19.990 eura. S top opremom La prima hibridna Grande Panda košta 21.690 eura. S obzirom na to da sve verzije imaju automatski mjenjač, cijene su vrlo konkurentne. Električna verzija s opremom Red košta 25.350 eura i time je jedan od najjeftinijih električnih automobila na našem tržištu. Verzija s La Prima opremom ima cijenu od 28.250 eura.
Fiat Grande Panda još se ne može kupiti i nije u salonima, no trebala bi stići prije kraja svibnja. Zainteresirani kupci mogu kontaktirati Fiat te će biti pozvani u salone čim automobil dođe. jamstvo na automobil je dvije godine ili 100.000 kilometara, a kao zanimljivost na kraju istaknimo da se Grande Panda proizvodi u Srbiji, u Fiatovoj tvornici u Kragujevcu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.