Vjerovali ili ne, Mađarska je u Top 5 najvećih svjetskih proizvođača premium automobila
Premium automobili jedan su od najvažnijih elemenata automobilske industrije. Oni nisu samo predmet žudnje mnogih kupaca diljem svijeta, već i važan izvor prihoda za proizvođače koji na njima, zbog viših cijena' u pravilu mnogo više zarađuju. Osim toga, obično su to prva vozila u koje se ugrađuju najnovije napredne tehnologije, sigurnosni sustavi i luksuzne inovacije. Stoga su premium automobili također ključni za razvoj automobilske industrije.
U pravilu, u premium klasu spadaju proizvođači čiji modeli imaju cijene iznad prosjeka ali i nude mnogo više od klasičnih automobila, od kvaliteta materijala i izrade, preko ranije spomenutih tehnologija do mnogo luksuznije opreme. Njihovi modeli pozicionirani su kao nešto ekskluzivnije od uobičajenih mainstream modela. Međutim, ne postoji jasna definicija "premium klase", no općeprihvaćeno je da su njeni predvodnici njemačke marke Audi, BMW i Mercedes-Benz.
Među premium proizvođača još spadaju neki drugi europski proizvođači kao što su Alfa Romeo, DS, Jaguar, Land Rover, Volvo, Maserati i Polestar, japanski Acura, Infiniti i Lexus, korejski Genesis, te američke marke Lincoln, Cadillac i Lucid. Od nedavno u ovo ekskluzivno društvo su se ugurali i kineske marke: Hongqi, Avatr, Hiphi, IM Motors i Nio. U premium svakako spadaju i oni ekstremno luksuzni ili sportski modeli proizvođača kao što su: Alpine, Aston Martin, Bentley, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Lotus, McLaren, Morgan, Pagani, Porsche, Rolls-Royce i mnogo drugi manje poznati slični proizvođači.
Sva ta vozila više i luksuzne klase činila su 15 posto globalne prodaje automobila u 2022. Ali gdje se ti automobili zapravo proizvode i kakav je odnos snaga u klasi?
Suprotno uvriježenom mišljenju i unatoč kultnom statusu njemačkog "svetog trojca" Audija, BMW-a i Mercedes-Benza, Njemačka nije vodeći svjetski proizvođač premium vozila. Većina premium i luksuznih automobila koji se prodaju diljem svijeta dolazi iz Kine.
Podaci koje je prikupio JATO Dynamics pokazuju da su u prvoj polovici ove godine premium vozila proizvedena u Kini činila gotovo 29 posto globalne prodaje. Kina je nezaobilazna za bilo koju marku ovog tipa. Potražnja za ovim modelima je vrlo velika u ovoj azijskoj zemlji, što znači da većina europskih brendova koji posluju u ovom segmentu već proizvode svoje proizvode u Kini. Otprilike trećina proizvodnje Audija, BMW-a, i Mercedesa dolazi iz Kine. Neki od njih se prodaju čak i izvan Kine, poput BMW-a iX3.
Njemačka je na drugom mjestu proizvođača automobila premium klase s 27 posto. Ona i dalje ima važnu poziciju kada je u pitanju proizvodnja premium automobila koji se prodaju u Europi i drugim svjetskim tržištima. Tradicionalni modeli kao što su Audi A4, Mercedes-Benz C-, E-, GLC- i S-klasa kao i BMW serije 3, serije 5 i serije 7 obično dolaze iz njemačkih tvornica.
SAD (12 %), Japan (5,8 %) i Mađarska (3,2 %) su na trećem, četvrtom i petom mjestu zemalja u kojima još uvijek aktualna proizvodnja premium vozila. Dok su prve dvije zemlje zadržale svoju poziciju u usporedbi s podacima iz 2022., Mađarska, u kojoj svoje tvornice imaju Audi i Mercedes je potisnula Švedsku s 5. mjesta. U svjetskom Top 10 su još Slovačka, Meksiko, Švedska, Belgija i Velika Britanija, od 6. do desetog mjesta.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.