Iako šef njemačke tvrtke nije točno rekao koliko Mercedes troši na svoje motore s unutarnjim izgaranjem, priznao je da je to "više novca nego što je ranije planirano"
Nakon što su priznali da su njihovi ciljevi elektrifikacije preambiciozni, u Mercedesu sada ponovo ulažu ogroman novac u razvoj motora s unutarnjim izgaranjem. U intervjuu za Wirtschaftswoche, izvršni Mercedesa direktor Ola Källenius rekao je da će se tehnologija motora s unutarnjim izgaranjem “nastaviti i u 2030-ima”. Potrebna su velika ulaganja kako bi se osiguralo da benzinski i dizel motori zadovoljavaju sve strože propise o štetnim emisijama.
Samo ove godine Mercedes će potrošiti 14 milijardi eura razvoj svojih osobnih vozila, preciznije za “visokotehnološku tehnologiju motora s izgaranjem”, ali i za elektrifikaciju i digitalizaciju. Iako šef njemačke tvrtke nije točno rekao koliko Mercedes troši na svoje motore s unutarnjim izgaranjem, priznao je da je to "više novca nego što je ranije planirano".
Källenius je spomenuo S-klasu i ažuriranje top modela Mercedesa u sredini ciklusa planirano za 2026.: "Uložili smo puno više u facelift nove S-klase s motorom s izgaranjem nego što inače trošimo na facelift." Cilj Mercedesa je zadržati konvencionalne pogone na "najvišoj tehnološkoj razini". Bez trošenja puno novca na benzinske i dizel motore, luksuzna marka bi bila prisiljena zaustaviti "posao s motorima s unutarnjim izgaranjem 2027. ili 2028. godine", rekao je Källenius.
Pritom je šef Mercedesa mislio na propise Euro 7 i sličnu kinesku normu te potrebu da se motori ažuriraju kako bi radili čistije i ispunjavali te strože propise. Mercedesov cilj je optimizirati "sve relevantne kombinacije motora s unutarnjim izgaranjem i prijenosa" kako bi se izbjegle goleme kazne. Källenius je spomenuo da će budući motori biti u određenoj mjeri elektrificirani, tako da možemo očekivati još više hibrida u ponudi modela.
Mercedes zna da se mora prilagoditi. Prijelaz na elektromobilnost trenutno ne ide kako je planirano, zapravo ide potpuno suprotno. Prije tri godine tvrtka je tvrdila da će plug-in hibridi i potpuno električni pogoni činiti oko 50 posto njihove godišnje prodaje do 2025. godine. Međutim, sada je apsolutno nemoguće da će se to dogoditi. U jednom je trenutku Mercedes čak najavio da će do 2030. ponuditi isključivo električnu liniju modela u svim državama “gdje tržišni uvjeti to dopuštaju”.
Sada je stvarnost sustigla proizvođača automobila i Mercedes nema izbora nego promijeniti svoje ciljeve. Novi plan: do kraja desetljeća, a ne do 2025. olovicu isporuka trebali bi činiti hibridni i električni automobili. Prema Källeniusu, ništa se nije promijenilo u pogledu cilja da do 2040. postanu klimatski neutralni.
Odbacio je glasine da je tvrtka prestala razvijati platformu za sljedeću generaciju EQS-a: "Projekt je u punom zamahu." Osim toga, neće se odustati od planova za obećanih osam gigatvornica za izgradnju baterija. Međutim, sustavi će biti dovršeni "malo kasnije" nego što je prvotno planirano.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.