Početna Auto 418 pregleda

Honda ZR-V: Impresivan ali ne baš jeftin automobil

FOTO: Dubravko Kolarić

Nakon gotovo 1000 kilometara na testu moramo priznati da je Honda napravila jedan od najboljih auta u klasi, s odličnim hibridnim pogonom i vrhunskim voznim svojstvima

Honda ZR-V mnogima je zasigurno promakla među brojnim premijerama i najavama novih modela. Kompaktni SUV s kojim Honda popunjava prazninu između manjeg HR-V-a i većeg CR-V stigao je na jesen gotovo neprimjetno na Hrvatsko tržište, a o kakvom se autu radi uspjeli smo detaljno provjeriti nekoliko mjeseci nakon toga detaljnim testom. Ovo su naši dojmovi. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prvo što upada u oči je dizajn automobila. Nema ni traga Hondinoj ekstravaganciji koja je tipična za mnoge njihove nove modele. Dizajn je konzervativan i nije previše upadljiv. No daleko od toga da ZR-V nije privlačan. Pristalicama tradicionalnog japanskog dizajna s mnogo zaobljenih i malo oštrih linija ovaj će se auto sigurno svidjeti. Valja napomenuti da je ZR-V nastao na osnovi Civica, što po njegovom dizajnu nikada sigurno ne biste zaključili. Ovo je nešto potpuno drugačije. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Druga stvar koja nam je privukla pažnju je pogon. Naime, ZR-V je jedan od rijetkih automobila na tržištu koji se nudi samo s jednom pogonskom opcijom, Hondinim hibridnim sklopom s 2-litrenim atmosferskim benzincem i dva električna motora. Sustav pokreće isključivo prednje kotače, a drugi električni motor služi uglavnom kao generator električne energije. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Nakon gotovo 1000 kilometara na testu moramo priznati da je Honda nakon odličnog 1,5-litrenog hibrida u HR-V-u razvila još impresivniji hibridni pogon koji nas je pozitivno iznenadio u svakom pogledu. Benzinski motor se u svakodnevnoj vožnji uglavnom koristi kao generator za proizvodnju struje, a pogon je u gradu i na otvorenoj klasičnoj cesti gotovo stalno putem električnog motora. Sam benzinac kotače izravno pokreće tek pri visokim brzinama, uglavnom na autocesti. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Hibridni sustav je dosta kompliciran konstrukcijski, no u praksi radi odlično i omogućuje ZR-V-u da se većinu vremena vozi glatko i uvjerljivo kao električno vozilo, samo s benzinskim motorom koji po potrebi bruji u pozadini i proizvodi struju. Rezultat toga je iskustvo vožnje vrlo slično električnom automobilu, bez ikakvih trzajeva za mijenjanje brzine i s linearnim i glatkim razvijanjem snage. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Performanse su vrlo dobre.  Za razliku od mnogih hibrida gdje se deklarirana snaga u praksi ne osjeti ovdje je itekako osjetite što potvrđuje i brojka od 7,8 sekundi za ubrzanje do 100 km/h. Određen problem je maksimalna brzina koja je ovdje prilično radikalno ograničena na samo 173 km/h.

Pogon ZR-V-a se vrlo dobrim pokazuje i u pogledu potrošnje goriva. Ne morate se truditi ili prilagođavati vožnju da biste potrošili vrlo malo. Naš prosjek na testu je iznosio 5,6 l/100 kilometara, s time da je potrošnja u gradu iznosila 4,8 l/100 km, a na autocesti oko 7 l/100 km. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

ZR-V nas je oduševio i vozim sposobnostima. Pri življoj vožnji ovo je tipična Honda s uvjerljivim držanjem zavoja, minimalnim naginjanjem i osjećajem vožnje kao "da je napravljena od jednog komada". Pohvale zaslužuju i odličan izravni upravljač te uvjerljive kočnice, a čak ni CVT automatik ne smeta jer zbog uglavnom električne prirode pogona ovog automobila rijetko uopće primijetite da je u akciji. ZR-V zaista može biti užitak u vožnji, a ni u pogledu udobnosti mu ništa ne nedostaje. Štoviše automobil je izuzetno udoban, ne doima se uopće tvrdo i nema nikakvih značajnih nedostataka čak ni na lošijim cestama. Osjećaju komfora dosta pridonosi i odlična zvučna izolacija, ali i kultiviran, miran rad benzinca (kada je u pogonu). 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Posebno nam se svidjela i unutrašnjost automobila. Originalno je dizajnirana, s lažnom rešetkom ventilacije koja se proteže čitavom armaturom i vrlo preglednim komandama koje uz to izgledaju jako dobro. Palac gore zaslužuju klasične komande klime kao i vrlo dobar infotainment sustav koji ej jednostavan za korištenje. I instrumenti su vrlo pregledni, bez previše eksperimenata i nepotrebnih grafika. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ponuda prostora u kabini je zaista raskošna i ZR-V je po tome među najboljima u klasi, no ne i po prtljažniku koji ima, za ovu klasu skromnih, 380 litara zapremine.  S druge strane, svidjela nam se zapremina spremnika za gorivo u kojeg stane čak 57 litara što je poprilično za današnje hibride. Rezultat toga je odlična autonomija koja uz prosječan stil vožnje prelazi i 1000 kilometara. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Honda ZR-V je odličan automobil s vrhunskim pogonom, odlično se vozi, a prtljažnik od 380 litara i maksimalnih 173 km/h su jasni minusi, no oni će smetati samo malom dijelu kupaca. No sve su svemu, ZR-V bi zaslužio "čistu peticu" da nema problem s cijenom. Osnovni model košta od 44.990 eura, a testni s opremom Advance 49.990 eura što je vrlo visoka cijena u klasi gdje konkurenti uglavnom stoje od oko tridesetak tisuća eura. Honda doduše ima hibridni pogon, no mnogim vozačima on ne treba i radije bi odabrali jednostavniju motorizaciju za manji novac. Na žalost, kod ZR-V-a  to ne mogu. Taj problem nikako ne umanjuje činjenicu da je ZR-V odličan auto, možda i najbolji u klasi, no sigurno će se odraziti na prodaju. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Štedljiv i dovoljno jak pogon
Odlične vozne osobine
Udobnost

Minus: 

Visoka cijena
Relativno malen prtljažnik
Mala maksimalna brzina

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1639 kg
dimenzije: 457 x 184 x 162 cm
obujam motora: 1993 ccm
ukupna snaga sustava: 135 kW/184 KS  
0-100 km/h: 7,8 s
najveća brzina: 173 km/h
potrošnja: 5,8 l/100 km
cijena: 50.790 € (testni model) 49.990 € (bez dodatne opreme) 44.990 € (osnovni ZR-V)

Važnija oprema Honda ZR-V 2.0 Hybrid Advance

Aluminijski naplatci 18", automatska dvozonska klima, dodirni zaslon 9", navigacija, digitalni instrumenti 10,2", kamera za parkiranje, prednji i stražnji parkirni senzori, grijana prednja sjedala presvučena umjetnom kožom, bežični punjač mobitela, premium audio sustav Bose, adaptivni tempomat...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.