U usporedbi s konkurencijom ovo je još uvijek vrlo dobar automobil, a s ovim pogonom i iznimno štedljiv
Prije pola godine testirali smo Renault Clio u poboljšanoj hibridnoj verziji, a razlog što sada testiramo model s istim pogonom podjednakom razinom opreme, koji je čak iste boje, vrlo je jednostavan, Clio je u međuvremenu redizajniran i osvježen te je kao takav ponovo stigao na test. Kako je slio prošao u našem prošlom testu možete pročitati u tekstu ispod, a ovdje ćemo se više koncentrati na ono što je promijenjeno u redizajnu i kako to funkcionira u praksi.
Peta generacija Renault Clija na tržištu je već petu godinu i bilo je krajnje vrijeme za veliki redizajn. Što se tiče dizajna najviše je promijenjen prednji dio automobila. Oko njega su se Francuzi jako potrudili i novi Clio se poprilično razlikuje od starog. Sprijeda je promijenjeno apsolutno sve - novi svjetlosni potpis inspiriran je logom marke te, ako ga spojite čini dijamant. Tanka LED prednja svjetla obrubljuju novu masku i kompaktnija su od onih na modelu prije redizajna. Svjetla također kombiniraju do pet segmenata koji automatski prilagođavaju raspodjelu svjetla između dugih i kratkih svjetala. Ukupno gledano, prednji dio izgleda agresivnije, i sada se mnogo bolje uklapa u ostatak ponude Renaulta.
Stražnji dio osjetno je manje promijenjen. Ovdje u oči upada nova grafika svjetla te redizajniran odbojnik. Ovisno o izvedbi taj se odbojnik razlikuje, a ovaj na testnom modelu sa sportski inspiriranom razinom opreme iconic esprit Alpine izgleda prilično agresivno. Ukupno gledano straga, razlike u odnosu na dosadašnji Clio su očite, no auto je ipak ostao prepoznatljiv. S boka nema nekih velikih promjena, jedino su naplatci novi i agresivnije dizajnirani što još malo naglašava dojam veće agresivnosti kod novog Clija.
Unatoč velikim promjenama na odbojnicima Clio ima identične dimenzije kao i njegov prethodnik.To znači da Clio u unutrašnjosti nema više mjesta nego do sada i da je prostranosti negdje na razini prosjeka klase. Prtljažnik je s 254 litara ispod razine prosjeka klase, no valja naglasiti da je to zbog hibridnog sustava, odnosno baterije. Benzinski Clio ima 30 litara više mjesta u prtljažniku.
Što se dizajna tiče, unutrašnjost samo male promjene. Razlike su samo u detaljima poput presvlaka sjedala koje su u ovoj top izvedbi vrlo atraktivne u kombinaciji tekstila i umjetne kože (ovo prvi Renault koji uopće ne koristi kožu životinjskog porijekla). Sjedala zaslužuju pohvalu jer osim što dobro izgledaju pružaju i dobru bočnu potporu te su idealne tvrdoće. Promijenjeni su i neki drugi materijali u unutrašnjosti koji sada djeluju kvalitetnije. Dojam je i da je kvaliteta izrade osjetno poboljšana.
Iako se to ne vidi na prvi pogled kokpit novog Clija je moderniziran. Ima digitalni zaslon s instrumentima dijagonale 10 inča dok je dodirni zaslon dijagonale 9,3 inča. Infotainment ne koristi Googleov softver kao što je to slučaj u Australu i drugim novim Renaultima no svejedno je brz i ima sve potrebne funkcije koje ćete lako pronaći. I prikaz na zaslonu je pohvalno dobre rezolucije. Instrumenti su vrlo pregledni i nude dosta mogućnosti za prilagođavanje i mnogo informacija. Već ranije smo naglašavali da su među najboljima u klasi, a tako je ostalo i nakon redizajna.
Što se tiče pogona ništa se nije promijenilo u odnosu na model kojeg smo testirali prije pola godine. Pogon je prije godinu dana prerađen te je postao malo snažniji uglađeniji i štedljiviji. Uz dosta hladno vrijeme tijekom testa potrošnja ju gradu je iznosila 4,2 l/100 km, a uz maksimalne gužve i nešto oštriju gradsku vožnju nije prelazila 5,5 l/100 km. Prosjek potrošnje na testu iznosio je odličnih 4,6 l/100 km te je Clio još jednom potvrdio činjenicu da je jedan od najštedljivijih automobila na tržištu. Na testu sa "starim" Cliom kojeg smo imali u mnogo toplijem dijelu godine trošili smo 4,1 l/100 km, a ta razlika se može pripisati isključivo nižim vanjskim temperaturama pri kojima auto mora češće i više grijati motor i unutrašnjost. Inače u osnovi, auto je u stanju i do 80 posto vremena u gradu voziti na električni način što doprinosi komforu vožnje i maloj buci u unutrašnjosti.
O osebujnom E-Tech hibridnom pogonskom sklopu već smo ranije mnogo puta pisali pa ovdje nećemo ulaziti u detalje. Spomenut ćemo samo da ima benzinski motor s 1,6 litara obujma, dva elektromotora (jedan za pokretanje, drugi generator/starter) i mjenjač bez spojke 15 različitih načina rada. Pogon je vrlo uglađen i Clio je poseban užitak voziti nježno, no kada često stišćete gas pokazuje određene slabosti u vidu buke motora i sporijih promjena nekih brzina. Snaga je i više nego dovoljna za ovaj automobil iako su ubrzanja malo slabija nego što biste očekivali od 145 KS u ovako malom autu.
Ovjes je vrlo dobar, automobil je prilično udoban unatoč velikim naplatcima od 18" i dobro drži cestu ako poželite pojuriti zavojima. U pogledu udobnosti na lošim cestama pokazuje neke slabosti (kratke poprečne ravnine) no u okviru svoje klase vrlo je udoban. Pri agresivnoj vožnji zavojima nemojte očekivati neka čuda, no auto ni tu nije nimalo loš.
Zaključak
Novi Clio ne donosi neke revolucionarne pomake, no to nije bilo ni potrebno. U usporedbi s konkurencijom ovo je još uvijek vrlo dobar automobil, a s ovim pogonom i iznimno štedljiv. Posebno pohvalno je što je pogon tako dobar da se ne morate previše truditi kako biste uštedjeli. Ovom Cliju je štedljivost "prirodno urođena". Što se tiče cijene, i nije nešto pretjerana s obzirom ina cijenu podjednako opremljenih i motoriziranih konkurenata, i s obzirom na to da je ovo najskuplji Clio kojeg trenutno možete kupiti. Osnovna verzija je gotovo upola jeftinija.
Plus:
Štedljivi pogon
Instrumenti i infotainment
Vrlo tiha gradska vožnja
Minus:
Mali prtljažnik
Mjenjač je u nekim situacijama spor
Povremena buka motora i vibracije
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1238 kg
dimenzije: 405 x 180 x 144 cm
obujam motora: 1598 ccm
ukupna snaga sustava: 105 kW/145 KS
0-100 km/h: 9,3 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 4,1-5,1 l/100 km
cijena: 29.190 € (testni model) 26.290 € (osnovni Clio hibrid), 16.990 € (osnovni Clio Benzinac)
Važnija oprema Renault Clio iconic esprit Alpine E-tech 145 Hibrid
Aluminijski naplatci 17", automatski klima uređaj, dodirni zaslon 9, 3", navigacija, digitalni instrumenti 10", sustav kamera s prikazom od 360 stupnjeva, prednji i stražnji parkirni senzori, bežični punjač mobitela, sustav poluautomatskog parkiranja, adaptivni tempomat...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.