Početna Auto 1202 pregleda

Kakav je Renault Clio sa štedljivim pogonom nakon redizajna?

FOTO: Dubravko Kolarić

U usporedbi s konkurencijom ovo je još uvijek vrlo dobar automobil, a s ovim pogonom i iznimno štedljiv

Prije pola godine testirali smo Renault Clio u poboljšanoj hibridnoj verziji, a razlog što sada testiramo model s istim pogonom podjednakom razinom opreme, koji je čak iste boje, vrlo je jednostavan, Clio je u međuvremenu redizajniran i osvježen te je kao takav ponovo stigao na test. Kako je slio prošao u našem prošlom testu možete pročitati u tekstu ispod, a ovdje ćemo se više koncentrati na ono što je promijenjeno u redizajnu i kako to funkcionira u praksi. 

VRHUNSKI ŠTEDLJIVAC Testirali smo: Ovaj Renault Clio troši na kapaljku

Peta generacija Renault Clija na tržištu je već petu godinu i bilo je krajnje vrijeme za veliki redizajn. Što se tiče dizajna  najviše je promijenjen prednji dio automobila. Oko njega su se Francuzi jako potrudili i novi Clio se poprilično razlikuje od starog. Sprijeda je promijenjeno apsolutno sve - novi svjetlosni potpis inspiriran je logom marke te, ako ga spojite čini dijamant. Tanka LED prednja svjetla obrubljuju novu masku i kompaktnija su od onih na modelu prije redizajna. Svjetla također kombiniraju do pet segmenata koji automatski prilagođavaju raspodjelu svjetla između dugih i kratkih svjetala. Ukupno gledano, prednji dio izgleda agresivnije, i sada se mnogo bolje uklapa u ostatak ponude Renaulta. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Stražnji dio osjetno je manje promijenjen. Ovdje u oči upada nova grafika svjetla te redizajniran odbojnik. Ovisno o izvedbi taj se odbojnik razlikuje, a ovaj na testnom modelu sa sportski inspiriranom razinom opreme iconic esprit Alpine izgleda prilično agresivno. Ukupno gledano straga, razlike u odnosu na dosadašnji Clio su očite, no auto je ipak ostao prepoznatljiv. S boka nema nekih velikih promjena, jedino su  naplatci novi i agresivnije dizajnirani što još malo naglašava dojam veće agresivnosti kod novog Clija. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unatoč velikim promjenama na odbojnicima Clio ima identične dimenzije kao i njegov prethodnik.To znači da Clio u unutrašnjosti nema više mjesta nego do sada i da je prostranosti negdje na razini prosjeka klase. Prtljažnik je s 254 litara ispod razine prosjeka klase, no valja naglasiti da je to zbog hibridnog sustava, odnosno baterije. Benzinski Clio ima 30 litara više mjesta u prtljažniku. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se dizajna tiče, unutrašnjost samo male promjene. Razlike su samo u detaljima poput presvlaka sjedala koje su u ovoj top izvedbi vrlo atraktivne u kombinaciji tekstila i umjetne kože (ovo prvi Renault koji uopće ne koristi kožu životinjskog porijekla). Sjedala zaslužuju pohvalu jer osim što dobro izgledaju pružaju i dobru bočnu potporu te su idealne tvrdoće. Promijenjeni su i neki drugi materijali u unutrašnjosti koji sada djeluju kvalitetnije. Dojam je i da je kvaliteta izrade osjetno poboljšana.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako se to ne vidi na prvi pogled kokpit novog Clija je moderniziran. Ima digitalni zaslon s instrumentima dijagonale 10 inča dok je dodirni zaslon dijagonale 9,3 inča. Infotainment ne koristi Googleov softver kao što je to slučaj u Australu i drugim novim Renaultima no svejedno je brz i ima sve potrebne funkcije koje ćete lako pronaći. I prikaz na zaslonu je pohvalno dobre rezolucije. Instrumenti su vrlo pregledni i nude dosta mogućnosti za prilagođavanje i mnogo informacija. Već ranije smo naglašavali da su među najboljima u klasi, a tako je ostalo i nakon redizajna. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče pogona ništa se nije promijenilo u odnosu na model kojeg smo testirali prije pola godine. Pogon je prije godinu dana prerađen te je postao malo snažniji uglađeniji i štedljiviji. Uz dosta hladno vrijeme tijekom testa potrošnja ju gradu je iznosila 4,2 l/100 km, a uz maksimalne gužve i nešto oštriju gradsku vožnju nije prelazila 5,5 l/100 km. Prosjek potrošnje na testu iznosio je odličnih 4,6 l/100 km te je Clio još jednom potvrdio činjenicu da je jedan od najštedljivijih automobila na tržištu. Na testu sa "starim" Cliom kojeg smo imali u mnogo toplijem dijelu godine trošili smo 4,1 l/100 km, a ta razlika se može pripisati isključivo nižim vanjskim temperaturama pri kojima auto mora češće i više grijati motor i unutrašnjost. Inače u osnovi, auto je u stanju i do 80 posto vremena u gradu voziti na električni način što doprinosi komforu vožnje i maloj buci u unutrašnjosti. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

 O osebujnom E-Tech hibridnom pogonskom sklopu već smo ranije mnogo puta pisali pa ovdje nećemo ulaziti u detalje. Spomenut ćemo samo da ima benzinski motor s 1,6 litara obujma, dva elektromotora (jedan za pokretanje, drugi generator/starter) i mjenjač bez spojke 15 različitih načina rada. Pogon je vrlo uglađen i Clio je poseban užitak voziti nježno, no kada često stišćete gas pokazuje određene slabosti u vidu buke motora i sporijih promjena nekih brzina. Snaga je i više nego dovoljna za ovaj automobil iako su ubrzanja malo slabija nego što biste očekivali od 145 KS u ovako malom autu. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić


Ovjes je vrlo dobar, automobil je prilično udoban unatoč velikim naplatcima od 18" i dobro drži cestu ako poželite pojuriti zavojima. U pogledu udobnosti na lošim cestama pokazuje neke slabosti (kratke poprečne ravnine) no u okviru svoje klase vrlo je udoban. Pri agresivnoj vožnji zavojima nemojte očekivati neka čuda, no auto ni tu nije nimalo loš. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Novi Clio ne donosi neke revolucionarne pomake, no to nije bilo ni potrebno. U usporedbi s konkurencijom ovo je još uvijek vrlo dobar automobil, a s ovim pogonom i iznimno štedljiv. Posebno pohvalno je što je pogon tako dobar da se ne morate previše truditi kako biste uštedjeli. Ovom Cliju je štedljivost "prirodno urođena". Što se tiče cijene, i nije nešto pretjerana s obzirom ina cijenu podjednako opremljenih i motoriziranih konkurenata, i s obzirom na to da je ovo najskuplji Clio kojeg trenutno možete kupiti. Osnovna verzija je gotovo upola jeftinija. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Štedljivi pogon
Instrumenti i infotainment 
Vrlo tiha gradska vožnja

Minus: 

Mali prtljažnik
Mjenjač  je u nekim situacijama spor
Povremena buka motora i vibracije

 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1238 kg
dimenzije: 405 x 180 x 144 cm
obujam motora: 1598 ccm
ukupna snaga sustava: 105 kW/145 KS  
0-100 km/h: 9,3 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 4,1-5,1 l/100 km
cijena: 29.190 € (testni model) 26.290 € (osnovni Clio hibrid), 16.990 € (osnovni Clio Benzinac)

Važnija oprema Renault Clio iconic esprit Alpine E-tech 145 Hibrid

Aluminijski naplatci 17", automatski klima uređaj, dodirni zaslon 9, 3", navigacija, digitalni instrumenti 10", sustav kamera s prikazom od 360 stupnjeva, prednji i stražnji parkirni senzori, bežični punjač mobitela, sustav poluautomatskog parkiranja, adaptivni tempomat...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.