Početna Auto 327 pregleda

Nova Dacia Hipster je pravi pokazatelj ono što bismo uskoro mogli voziti

FOTO: Dacia

Iz Dacie nam nakon Dustera i Bigstera, stiže - Hipster. Najnoviji koncept rumunjske nosi duhovito ime, ali ozbiljnu misiju: stvoriti "narodni električni automobil budućnosti". U doba kad automobili sve više sliče na skulpture u pokretu, Dacia se odlučila za suprotan pristup - pravokutnike, ravne plohe i maksimalnu funkcionalnost.

Author: Luc Lacey foto: Luc Lacey All rights reserved

Hipster izgleda kao da ga je netko nacrtao ravnalom. Dugačak je svega 3 metra, širok 1,55 i visok 1,53 metra, što ga čini kraćim od japanskih kei automobila. Uz masu manju od 800 kilograma, riječ je o jednom od najmanjih i najlakših električnih vozila ikad prikazanih u Europi. No Dacia tvrdi da u njemu ima mjesta za četiri odrasle osobe i nešto prtljage, konkretno 70 litara u osnovi, odnosno 500 litara kad se preklopi stražnja klupa.

Author: Dacia foto: Dacia

Iako nije otkriven kapacitet baterije, jasno je da je malena. Dacia navodi da Hipster ima domet dovoljan za svakodnevnu gradsku vožnju, uz prosječnu potrebu za punjenjem dvaput tjedno. Koncept je, prema riječima tvrtke, zamišljen kao odgovor na rastuće cijene električnih vozila protiv kojih se Dacia planira boriti minimalizmom.

Author: Luc Lacey foto: Luc Lacey All rights reserved

Hipster je automobil u kojem je svaka linija i detalj podređen racionalnosti. Stražnja svjetla montirana su iza stakla vrata prtljažnika, čime se izbjegava korištenje posebnog kućišta. Umjesto kvaka, tu su remenčići, rješenje koje podsjeća na ono u Porscheu 911 GT3 RS, ali s potpuno suprotnim ciljem, uštedom.

Author: Dacia foto: Dacia

Umjesto odvojenih prednjih sjedala tu je jedinstvena klupa, a nasloni za glavu vise s okvira krova.U kabini se nalazi 11 točaka za pričvršćivanje dodatne opreme, od držača za piće do prijenosnog zvučnika ili rasvjete. To je automobil koji očekuje da ga vlasnik prilagodi sebi, a ne obrnuto.

Author: Dacia foto: Dacia

Sigurnost nije potpuno zanemarena. Hipster ima zračne jastuke za vozača i suvozača, iako ostatak opreme ostaje minimalistički. Nema infotainment sustava, ni luksuza, ali zato ima ono što Dacia smatra ključnim, iskustvo vožnje oslobođeno suvišnog.

Author: Dacia foto: Dacia

Dacia Hipster nije samo dizajnerski eksperiment, nego i svojevrsna kritika na smjer autoindustrije. Dok konkurencija ide prema digitalnoj raskoši i baterijama od 100 kWh, Dacia zagovara povratak osnovama. Europska unija već razmatra posebnu regulativu za male električne automobile, koji bi imali manji broj sigurnosnih i homologacijskih zahtjeva, čime bi im cijena mogla pasti osjetno ispod 20.000 eura, a upravo tu Dacia očito vidi priliku.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.