Dacia Bigster ulazi u segment kompaktnih SUV-ova kao najpovoljnija alternativa konkurenciji, donosi moderan dizajn, štedljiv hibridni pogon i obilje prostora
Dacia se u posljednjih dvadeset godina etablirala kao sinonim za pametnu kupnju, automobile koji nude puno za relativno malo novca. S Dusterom je otvorila vrata u SUV svijet, a sada s Bigsterom ulazi u viši segment, C-SUV, odnosno klasu kompaktnih SUV-ova u kojoj se natječe s etabliranim igračima poput VW Tiguana, Škode Kodiaqa i Opela Grandlanda. Pitanje je može li se brand koji je dosad igrao na karti racionalnosti dokazati i u većem, mnogo zahtjevnijem razredu. Odgovor na to pitanje smo pokušali saznati testom jedne od najprestižnijih izvedbi Dustera na tržištu, modela s najsnažnijim (i najštedljivijim) hibridnim pogonom i najbogatijom opremom Jurney.
Dizajn i praktičnost: Uvjerljivo najozbiljnija Dacia
Bigster je razvijen na poznatoj CMF-B platformi koja podržava (Clio, Captur, Sandero, Duster...) ali u rastegnutoj verziji koja donosi 457 cm dužine i međuosovinski razmak od 270 cm. To ga stavlja iznad Dustera, a proporcijama je vrlo blizu Tiguanu i mnogim drugim kompaktnim SUV-ovima na tržištu. Dizajn prati aktualni Dacijin jezik s prepoznatljivim Y potpisom svjetala i naglašenom robusnošću. U Journey opremi testni model dolazi na atraktivnim 19-inčnim kotačima (doplata, serijski su 18"), s mnoštvom zaštitnih plastičnih obloga i masivnim krovnim nosačima koji dodatno pojačavaju dojam robusnosti.
Iako Bigster dosta podsjeća na Dustera, ukupno gledano, vizualno djeluje ozbiljnije i dinamičnije. Prednji kraj je okomitiji, stražnja svjetla su novog rasporeda, a linije bokova naglašavaju širinu i visinu vozila.
Iza tih formi krije se i vrlo praktična strana: prtljažnik nudi od 612 do 1851 litru (566 s rezervnim kotačem), a stražnja sjedala preklapaju se u omjeru 40:20:40. Kao i kod većih SUV-ova, dobivate poluge za obaranje naslona iz prtljažnika, što u praksi znatno olakšava utovar. S obzirom na cijenu, električno otvaranje i zatvaranje vrata prtljažnika (serijsko u opremi Journey) ugodno je iznenađenje.
U kabini prostora ima u izobilju. Bigster je automobil u kojem i putnici straga imaju raskošnu ponudu mjesta za noge i glavu, a visina sjedala i povišena silueta auta osiguravaju dobru preglednost. Jedini kompromis odnosi se na širinu stražnje klupe, iako troje odraslih može stati, najugodnije će ipak biti za dvije osobe.
Unutrašnjost i infotainment: Korak naprijed
Kabina Bigstera nastavlja priču o robusnosti. Materijali su dominantno tvrdi, ali kvalitetno sklopljeni i otporni na habanje. U Journey verziji interijer je oplemenjen detaljima poput ambijentalnog svjetla, boljih presvlaka i većeg broja praktičnih pretinaca.
Vozača dočekuje 10-inčna digitalna instrumentna ploča i infotainment zaslon iste dijagonale u središtu. Riječ je o sustavu baziranom na Androidu 12, vrlo responzivnom i preglednom, s podrškom za bežični Apple CarPlay i Android Auto. Grafika je jasna, kontrast visoki, a sustav radi daleko bolje nego kod prethodnih Dacija. Poseban plus je što su osnovne kontrole klime ostale fizičke, a ne skrivene u menijima.
Audio sustav Arkamys s 6 zvučnika nudi solidan zvuk, a za putnike straga tu su i USB-C utičnice te zasebni otvori za klimatizaciju. Ukupni dojam podiže i praktično Dacia Clip rješenje, sustav držača i dodataka koji se mogu premještati po unutrašnjosti. U svakom slučaju Bigster je u unutrašnjosti sasvim jasan korak naprijed u odnosu na Dustera.
Motor i vožnja: Odličan novi hibrid
Testirani Bigster pogonjen je popuno novim Full Hybridom 155, najmodernijim hibridnim sklopom unutar Renault grupacije koji je svoju premijeru upravo imao u ovom modelu. Srce sustava čini 1,8-litreni atmosferski benzinski motor (109 KS) koji radi u Atkinsonovu ciklusu. Njemu pomažu dva elektromotora, glavni s 49 KS i manji starter-generator. Ukupna snaga sustava je 156 KS, a snaga se prenosi automatskim multimode mjenjačem bez spojke.
Rezultat je zanimljivo iskustvo. Automobil uvijek kreće na struju, često u potpuno električnom načinu rada, te do brzine od oko 80 km/h vrlo često vozi samo na struju. U praksi se motor s unutarnjim izgaranjem uključuje neprimjetno, osim kad vozač snažnije da gas. Sprint do 100 km/h traje 9,7 sekundi, a najveća brzina iznosi 180 km/h, vrijednosti koje su malo ispod očekivanog za 156 KS, no koje su sasvim dostatne.
Vožnja je mirna i uglađena, uz osjećaj solidne količine snage u rezervi, osobito kad je baterija punija. Ovjes je prilično mekan, a Bigster se dobro nosi s neravninama, dok u zavojima ostaje stabilan uz određeno, primjetno, ali ne preveliko naginjanje karoserije. Lagan volan i izbalansirane kočnice pridonose dojmu komfora, jasno je da Dacia nije ciljala na sportski karakter.
Potrošnja: Izuzetno štedljiv
Hibridni pogon pokazao se iznenađujuće učinkovit. U gradu smo prosječno trošili oko 4,5 litre, na otvorenoj cesti između 5 i 5,5 litara, a na autocesti pri 130 km/h potrošnja je iznosila 7 do 7,5 litara. U kombiniranoj vožnji prosjek testa je iznosio 5,2 l/100 km. To su vrijednosti koje konkurenti teško mogu pratiti bez "pune hibridne" tehnologije. S rezervoarom od 50 litara Bigster bez problema nudi doseg veći od 700, 800 kilometara.
Na posebno štedljivoj testnoj ruti, našem Eko krugu, Bigster Hybrid 155 pokazao je najbolje lice hibridne tehnologije. Eko krug je kratka (20 km), blago brdovita dionica lokalnih i prigradskih cesta, bez većih gužvi, semafora i čestih zaustavljanja, idealna za vožnju laganim tempom, uz minimalna opterećenja i maksimalno korištenje regenerativnog kočenja. Upravo u takvim uvjetima hibrid dolazi do punog izražaja jer je elektromotor odradio čak 80 posto dionice, a benzinski motor radio u optimalnim režimima. Rezultat je prosjek od samo 3,1 l/100 km, brojka koja je obično dostižna samo najštedljivijim gradskim modelima, a ne s prostranim SUV-om dugim gotovo 4,6 metara. To jasno pokazuje koliko Bigster može nagraditi vozače mirne noge na gasu i vožnju u opuštenom ritmu, ali i koliko je novi hibridni pogon štedljiv.
Zaključak i cijena: Pomiče granice marke, također i cijenom
Dacia Bigster je automobil koji pomiče granice brenda. Nudi dimenzije i praktičnost većeg SUV-a, hibridni pogon s vrlo niskom potrošnjom i razinu opreme koja se donedavno nije povezivala s Dacijom. Naravno, ima i svojih slabosti: sjedala bi mogla biti udobnija, buka pri većim brzinama nešto je izraženija, a završna obrada plastike podsjeća da je ovo još uvijek pristupačan automobil. No kad sve zbrojimo, Bigster se nameće kao jedna od najracionalnijih kupnji u klasi, unatoč tome što i cijenom ulazi u neku novu dimenziju za Daciju, duboko u "teritorij preko 30.000 eura."
Testirani Journey Hybrid 155 stoji 33.650 eura, bez doplata 32.000 eura, dok osnovni Bigster kreće od 24.100 eura. Iako je to mnogo više od onoga što smo nekada povezivali s Dacijom, u usporedbi s konkurencijom, to je i dalje znatno povoljnije. Također, razlike u funkcionalnosti i tehnologiji u odnosu na konkurenciju su sve su manje. Za obitelji koje traže puno prostora, moderni pogon i prihvatljivu cijenu, Bigster se nameće kao ozbiljan "jeftiniji izazivač etabliranih igrača".
Plus:
Prostranost i prtljažnik
Štedljiv hibrid
Dobra oprema za cijenu
Minus:
Plastika u kabini
Bučniji na autocesti
Udobnost sjedala je prosječna
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI
Masa: 1487 kg
Dimenzije: 457 x 181 x 171 cm
Motor: 4-cilindrični benzinski, 1799 cm3 + 2 elektromotora
Snaga: 156 KS (115 kW)
Okretni moment: 205 Nm (E-motor)
0–100 km/h: 9,7 s
Najveća brzina: 180 km/h
Mjenjač: automatski multimode
Potrošnja (WLTP): 4,7 l/100 km
Prtljažnik: 566 – 1851 l
Cijena: 33.650 € (testni model), 32.000 € (bez doplata), 24.100 € (osnovni Bigster)
Važnija oprema testirana Dacia Bigster Journey Hybrid 155
Aluminijski naplatci 19", digitalna instrumentna ploča 10", infotainment 10", navigacija, Android Auto i Apple CarPlay, adaptivni tempomat, dvozonska automatska klima, električno pokretana vrata prtljažnika, kamera za vožnju unatrag, prednji, stražnji i bočni parkirni senzori, Arkamys audio sustav sa šest zvučnika, ambijentalna rasvjeta, adaptivni tempomat...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.