Najgori au automobili koji za pogon koriste samo motor s unutarnjim izgaranjem
Iako električni baterijski automobili ne proizvode nikakve emisije, zbog kompliciranih proizvodnih procesa, prvenstveno za baterije, tijekom njihove proizvodnje se u atmosferu ispusti mnogo više CO2 nego prilikom proizvodnje drugih vrsta automobila. Tako baterijski električni auti iz tvornice zapravo izlaze kao mnogo veći CO2 zagađivači od benzinaca, dizelaša i hibrida, no tijekom svojeg životnog vijeka taj deficit itekako nadoknade jer više nemaju nikakvih emisija, pogotovo kada se napajaju obnovljivom energijom.
Nova studija Međunarodnog vijeća za čisti prijevoz pokazuje da klasični hibridi tijekom životnog vijeka, uključujući i proizvodnju ispuštaju 2,2 (limuzine) i 2,5 puta (SUV) više stakleničkih plinova u atmosferu. Slično tome, plug-in hibridna električna vozila ispuštaju otprilike dvostruko više od električnih baterijskih vozila. Najgori au automobili koji za pogon koriste samo motor s unutarnjim izgaranjem. Takvi SUV-ovi proizvode do 3,5 puta veće emisije od ekvivalentnih baterijskih električnih vozila.
Navedene brojke temelje se na vozilima koja su se punila iz prosječne električne mreže. Međutim, kada se baterijski električni auti u potpunosti pokreću obnovljivom električnom energijom, hibridni SUV-ovi ispuštaju nevjerojatnih 4,9 puta više, a benzinski SUV-ovi još alarmantnijih 6,7 puta više stakleničkih plinova tijekom svog životnog ciklusa.
ICCT navodi da neto emisije stakleničkih plinova tijekom životnog ciklusa vozila obuhvaćaju emisije iz proizvodnje baterija i vozila, proizvodnje sirovina i goriva, korištenja vozila i odlaganja na kraju životnog vijeka. Ova sveobuhvatna analiza pruža jasan pregled utjecaja automobila na okoliš.
Svi ovi brojevi sugeriraju da su baterijski automobili do 74 posto čišći u usporedbi sa svojim konkurentima ili do čak do 85 posto kada se koristi obnovljiva električna energija.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.