Svaki tjedan proizvođač jedan. Afere u vezi sa pogrešnim testiranjima potrošnje goriva i ispuha na vozilima niču kao gljive poslije kiše
Počelo je Volkswagenovom Dieselgate aferom, nastavilo se Opelovom i na kraju zamalo upropastilo Mitsubishi. Afere u vezi s pogrešnim testiranjima potrošnje goriva i emisijama štetnih plinova ne jenjavaju. Valjda izjedani grižnjom savjesti svi su polako počeli priznavati kako su u nekome razdoblju nepravilno testirali vlastita vozila.
Pitamo se gdje je kraj? Hoće li Volkswagen samo zato što je bio prvi kojega se otkrilo, morati pretrpjeti najveće sankcije? U redu, japanski se Mitsubishi zbog četvrt stoljeća pogrešnih testiranja potrošnje zamalo ugasio. U posljednji ga je čas, po cijeni od 2,2 milijarde dolara, spasio 'veliki brat' Nissan.
Još jedan proizvođač danas je priznao 'krivicu'. Suzuki, četvrti najveći japanski proizvođač automobila, navodno je od 2010. testirao potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova na način koji nije u skladu s japanskim regulativama. I to na čak 16 modela. U cijelu priču upleteno je 2,1 milijun vozila. Suzuki je, ruku na srce, ponovnim ispitivanjima utvrdio kako odstupanja u deklaracijama nema pa stoga neće biti povlačenja vozila.
Pitanje je jesu li svi proizvođači automobila u nekome razdoblju proizvodnje i testiranja novih modela malo iskrivili ili prilagođavali testiranja kako bi rezultati bili u zadanim okvirima? Možda jesu, ali još nisu otkriveni.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.