Početna Novosti 2040 pregleda

U Europu se vraća marka koja je bila vrlo popularna 90-ih, a zatim nestala

FOTO: Proton

U prošlosti im je uspio proboj na dio europskog tržišta s prerađenim modelima Mitsubishija

Malezijski Proton je na pragu povratka u Europu, javlja britanski Autocar. Zasad se čini da se namjeravaju vratiti samo na tržišta s volanom na desnoj strani (velika Britanija, Irska, Cipar, Malta), no moguć je dolazak i u kontinentalni dio Europe. 

SJEĆATE LI GA SE? Proton 300/400: Tragična malezijska kopija Mitsubishija

Malezijska marka automobila godinama je bila aktivna u našem dijelu svijeta. Vrlo uspješnu ali kratku epizodu Proton je imao i u Hrvatskoj u drugoj polovici 90-ih. Zbog niskih cijena čak su se uspjeli probiti i u Top 10 najprodavanijih marki U Hrvatskoj, no nakon što su postali evidentni problemi s kvalitetom vrlo su brzo nestali s tržišta. Epizoda u Velikoj Britaniji trajala je mnogo duže. Budući da se u Maleziji voze automobili s volanom na desnoj strani, Proton je ušao na tamošnje tržište 1989. godine i zadržao se tamo sve do 2014. godine. Sada je na pomolu povratak. Autocar iz izvora oko izvršnog direktora Protona Li Chunronga saznaje da će Velika Britanija ponovno postati izvozno tržište za Proton.

Author: Proton foto: Proton

Još uvijek nije jasno hoće li to značiti i povratak na tržišta s lijevim volanom. To bi zahtijevalo prilagodbu automobila, a još nije jasno planira li Proton to učiniti. Zbog toga se prije fokusirao na zemlje poput Australije, Novog Zelanda i Južne Afrike, gdje automobili također imaju upravljač s desne strane.

Author: Proton foto: Proton

Međutim, sada bi moglo biti lakše proizvoditi ​​i automobile s volanom na lijevoj strani, jer su nekoliko aktualnih Protona u biti kineski modeli tvrtke Geely sa značkom Protona, a oni već postoje s volanom na lijevoj strani. Na primjer, Proton trenutno prodaje Proton X50, koji je u biti Geely Binyue. Binyue ima volan na lijevoj strani, tako da bi trebalo biti lako prodati ga kao Proton X50 s volanom na lijevoj strani. Isto bi trebalo biti moguće s Protonom X70 (Geely Boyue), Protonom X90 (Geely Haoyue) i Protonom S70 (Geely Emgrand). Ostaje samo pitanje koliko su ti modeli zanimljivi europskom tržištu. Možda još uvijek imaju neke šanse za uspjeh kao jeftina marka. 

Author: Proton foto: Proton

U prošlosti je Protonu uspio proboj na dio europskog tržišta s prerađenim modelima Mitsubishija. Na primjer, model serije 4 bio je zapravo prerađen Mitsubishi Lancer s elementima s Galanta. Model serije 3 je pak bio prerađen Mitsubishi Colt. U to doba modeli Mitsubishija su bili vrlo popularni u Hrvatskoj, pa je i Proton, na njihovim krilima, ostvario instantan uspjeh. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.