Početna Auto 15 pregleda

Spektakularni vision O najavljuje buduću Škodu Octaviju

FOTO: Škoda

S duljinom od 4,85 metara, Vision O je desetak centimetara duži od aktualne Octavije Combi, ali kraći od Superba

Škoda je na sajmu mobilnosti u Münchenu predstavila koncept Vision O, studiju koja nagovještava dolazak nove generacije Octavije. Premda će se na serijsku izvedbu čekati do 2028. ili 2029 godine, češki proizvođač jasno poručuje da klasični karavani nisu nestali, samo se transformiraju.

Author: Škoda foto: Škoda

Vision O donosi novu interpretaciju Škodine filozofije Modern Solid, već viđene na modelima Elroq i obnovljenom Enyaqu. Prednji i stražnji kraj obilježavaju široka T-svjetla povezana svjetlećim okvirima, dok je oznaka marke ispisana LED slovima. Zanimljivi detalji, poput ventilacijskih otvora pri rubu poklopca motora ili skrivenih brisača, pokazuju da Škoda i dalje voli praktične dosjetke.

Author: Škoda foto: Škoda

Posebnu pažnju privlači masivni B-stup, obložen karoserijskim limom stražnjih vrata, koji se širi prema krovu u obliku stošca. Uz to, Vision O ima priključke za punjenje s obje strane vozila, što olakšava korištenje tehnologije V2L za napajanje vanjskih uređaja. Iako koncept ima i neobična stražnja vrata koja se otvaraju u suprotnom smjeru, teško je očekivati da će to rješenje preživjeti ulazak u serijsku proizvodnju.

Author: Škoda foto: Škoda

S duljinom od 4,85 metara, Vision O je desetak centimetara duži od aktualne Octavije Combi, ali kraći od Superba. Prtljažnik prima 650 litara, a sa spuštenim sjedalima raste na impresivnih 1700 litara, vrijednosti koje potvrđuju da je praktičnost i dalje prioritet. Širina od 1,9 metara i visina od 1,5 metara daju mu stabilne proporcije, dok aerodinamički oblikovani naplatci i skriveni detalji pridonose boljoj učinkovitosti.

Unutrašnjost je minimalistička, no tehnički vrlo napredna. Umjesto klasičnih instrumenata vozač pred sobom ima Horizon Display, ogroman zaslon širine 1,2 metra smješten uz vjetrobransko staklo, koji prikazuje brzinu, status baterije i druge ključne podatke. Ovo rješenje neodoljivo podsjeća na zaslon novog BMW-a iX3. Uz njega tu je okomiti infotainment zaslon, a fizičke tipke ostaju prisutne za osnovne funkcije poput klimatizacije.

Author: Škoda foto: Škoda

Tu je i glasovna asistentica Laura, sada osnažena umjetnom inteligencijom, koja omogućava prirodnu komunikaciju s vozilom. Korišteni materijali naglašavaju održivost. Reciklirani polipropilen, plastika i aluminij čine značajan dio interijera i eksterijera.

Author: Škoda foto: Škoda

Škoda nije zaboravila na svoje zaštitne znakove. Vision O ima integrirani i Bluetooth zvučnik kojeg je moguće izvaditi, mini hladnjak u prtljažniku te čak četiri kišobrana skrivena u vratima. Čak je i čistač ekrana uključen, kako bi se lako uklonili otisci prstiju s velikog zaslona.

Author: Škoda foto: Škoda

Premda detalji o dosegu i pogonskim sklopovima zasad nisu poznati, jasno je da će Vision O koristiti novu električnu arhitekturu i 800-voltno punjenje, što bi ga trebalo svrstati među najnaprednije u klasi. Nažalost, na serijski model morat će se čekati još nekoliko godina.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.