Nissan Qashqai e-Power 190 predstavlja inovativnu alternativu tradicionalnim hibridima i električnim vozilima, nudeći stalnu električnu vožnju bez potrebe za vanjskim punjenjem
Nissan Qashqai e-Power 190 predstavlja inovativan pristup hibridnoj tehnologiji, kombinirajući električnu vožnju s benzinskim motorom koji služi isključivo kao generator. Ova tehnologija omogućuje vožnju na električni pogon bez potrebe za vanjskim punjenjem, pružajući osjećaj električnog automobila uz jednostavnost korištenja benzinskog goriva. U teoriji zvuči odlično jer donosi premoćne električne performanse i uglađenost bez ikakvog razmišljanja o struji ili punjenju. No je li sve tako "ružičasto" i kakav je redizajnirani Nissan Qashqai s e-Power pogonskim sustavom isprobali smo u praksi. Testirali smo Nissan Qashqai N-Design e-Power 190, model s jednim od najbogatijih i najatraktivnijih paketa opreme.
Qashqai e-Power 190 dolazi s osvježenim dizajnom koji uključuje novu prednju masku, LED svjetla i moderniziranu unutrašnjost. Paket opreme N-Design nudi bogatu opremu, uključujući 20-inčne aluminijske naplatke, panoramski stakleni krov, automatsku dvozonsku klimu, sustav kamera s prikazom od 360 stupnjeva, sjedala presvučena kožom i alcantarom, grijanje sjedala i još mnogo toga.
Moramo priznati da je Nissan jako potrudio oko redizajna tako da automobil sprijeda i u unutrašnjosti više izgleda kao potpuno nova generacija modela, a ne tipični redizajn.Najviše je promijenjen prednji dio automobila. Zbog novog prednjeg dijela s tanjim LED svjetlima i novim dnevnim svjetlima te velikom trapezoidnom maskom hladnjaka automobil sada pomalo podsjeća na električni SUV Ariya i izgleda mnogo dojmljivije. Straga se promijenila samo grafika svjetala i neki manji detalji. Na boku su novi naplatci, a verzija od čak 20" na testnom modelu izgleda zaista impresivno.
Budući da nema promjena na vanjskim dimenzijama ili međuosovinskom razmaku, kabina je ostala jednako prostrana, što znači na razini prosjeka klase. I prtljažnik je ostao na istih 455 litara te i dalje nije neki "forte" ovog automobila jer mnogi konkurenti imaju osjetno veće prtljažnike. No to ne znači da je previše malen, jer 455 litara zadovoljit će većinu kupaca.
U kabini se mnogo toga promijenilo i ona ima mnogo plemenitiji izgled. Teško je pronaći neku površinu s golom plastikom jer je velik dio kabine presvučen s mekanim tekstilima ili drugim materijalima ugodnima na dodir i pogled. Sve dopunjava dojam odlične kvalitete izrade. Sam dizajn unutrašnjosti je ostao praktično isti, a ono što čini malu razliku su novi zaslon infotainmenta od 12,3 inča te malo modificirani dizajn digitalnih instrumenata iste dijagonale.
Potpuno novi Infotainment sustav sada se temelji na Googleovim uslugama i aplikacijama i njime se može upravljati pomoću glasovne kontrole putem "Hey Google" asistenta. Apple CarPlay i Android Auto rade bežično, a tu je i odlična Google navigacija te mogućnost instaliranja dodatnih aplikacija prilagođenih automobilima iz Google Play trgovine.
Sustav e-Power kombinira 1.5-litreni trocilindrični benzinski turbo motor sa 158 KS koji služi kao generator i električni motor snage 190 KS koji pokreće vozilo, tako da je njegova nominalna snaga tih 190 "električnih konja". Ova konfiguracija omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi što je vrlo dobro i maksimalnu brzinu od 170 km/h, što je pak vrlo skromno za ovaj tip automobila.
Najveća prednost ovog pogona je što pruža uglađenu i uglavnom tihu vožnju zahvaljujući električnom pogonu. Auto se zaista vozi kao da je potpuno električni i da nema povremenog brundanja benzinskog motora koje pod većim opterećenjem može biti i dosta glasno, rekli biste da vozite električni automobil. Ubrzanja su odlična i uglađena kao kod svih električnih automobila, bez ikakvih trzaja i mijenjanja brzina, a veliki okretni moment od 330 Nm je na raspolaganju odmah.
Ukupno gledano, pogon je odličan, no ima jednu manu, a to je potrošnja goriva. Naime, iako nije nimalo rastrošan, primijetili smo da mnogi klasični hibridi slične snage koje smo testirali imaju nešto manju potrošnju goriva, pogotovo pri bržoj i agresivnijoj vožnji. Uz nježnu nogu na gasu Qashqai je u stanju trošiti oko od 5,5 do 6 l/100 km u gradu. Na autocesti smo pri brzinama od oko 120 do 130 km/h ostvarili potrošnju od 8,5 l/100 km, a ukupan kombinirani prosjek testa je na kraju iznosio 6,3 l/100 km. Ukupno gledano, to nije loše, no, ponavljamo ima i štedljivijih hibridnih pogona usporedive snage. S druge strane, ti pogoni na pružaju toliko uglađenu vožnju stoga E-Power ima jasnih prednosti, ali i minusa.
Ovjes je fino podešen, pa učinkovito prigušuje neravnine na cesti, dok upravljač nudi dovoljno precizan osjećaj za sigurnu i stabilnu vožnju kroz zavoje. Unatoč masi od oko 1,7 tona, Qashqai djeluje agilno i lako upravljivo. U Sport načinu vožnje pogon postaje responzivniji. Ovjes je također vrlo sposoban za ugodnu dinamičnu vožnju zavojima. U gradu e-Pedal sustav (vožnja jednom pedalom) olakšava vožnju i dodatno doprinosi udobnosti, kada se na njega naviknete, a to nije težak ni dugotrajan proces. Sve u svemu, riječ je o SUV-u koji pruža sofisticirano i opuštajuće iskustvo vožnje, ali ne zaboravlja ni na dobru dozu dinamike kad zatreba.
Zaključak
Nissan Qashqai e-Power 190 predstavlja inovativnu alternativu tradicionalnim hibridima i električnim vozilima, nudeći električnu vožnju bez potrebe za vanjskim punjenjem. S bogatom opremom, udobnom vožnjom i praktičnim prostorom, ovaj model je privlačna opcija za one koji traže učinkovit i moderan SUV s malo drugačijim pogonom. Cijena nije mala, no s obzirom na to da je osnovni model s benzinskim blagim hibridom oko 13.000 eura jeftiniji, ta nadoplata se čini vrlo razumnom s obzirom na pogon i opremu koju dobivate u Qashqaiju N-Design e-Power 190.
PLUS
- Odličan pogon i vožnja poput električnog auta
- Bogata oprema
- Vozne karakteristike i udobnost
MINUS
- Manji prtljažnik u odnosu na prosjek klase
- Buka pri naglim ubrzanjima
- Klasični hibridi su uglavnom štedljiviji
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1687 kg
dimenzije: 443 x 185 x 165 cm
obujam motora: 1497 cm3
snaga sustava: 140 kW/190 KS
0-100 km/h: 7,9 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja: 5,3 l/100 km
cijena: 43.914 € (testni model), 43.014 (bez dodatne opreme) 31.019 € (osnovni Nissan Qashqai, blagi hibrid 140 KS)
Važnija oprema testirani Nissan Qashqai e-Power 190 N-Design
Aluminijski naplatci 20", automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 12", dodirni zaslon 12,3", navigacija, sjedala presvučena kožom i Alcantarom, električno namjestivo vozačevo sjedalo, grijana prednja sjedala, sustav kamera za parkiranje s pregledom od 360 stupnjeva, ambijentalna rasvjeta, adaptivna prednja LED svjetla, panoramski stakleni krov...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.