Početna Auto 3759 pregleda

Test Nissan Qashqai: Vozi na struju, a troši samo benzin

FOTO: Dubravko Kolarić

Nissan Qashqai e-Power 190 predstavlja inovativnu alternativu tradicionalnim hibridima i električnim vozilima, nudeći stalnu električnu vožnju bez potrebe za vanjskim punjenjem

Nissan Qashqai e-Power 190 predstavlja inovativan pristup hibridnoj tehnologiji, kombinirajući električnu vožnju s benzinskim motorom koji služi isključivo kao generator. Ova tehnologija omogućuje vožnju na električni pogon bez potrebe za vanjskim punjenjem, pružajući osjećaj električnog automobila uz jednostavnost korištenja benzinskog goriva. U teoriji zvuči odlično jer donosi premoćne električne performanse i uglađenost bez ikakvog razmišljanja o struji ili punjenju. No je li sve tako "ružičasto" i kakav je redizajnirani Nissan Qashqai s e-Power pogonskim sustavom isprobali smo u praksi. Testirali smo Nissan Qashqai N-Design e-Power 190, model s jednim od najbogatijih i najatraktivnijih paketa opreme. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Qashqai e-Power 190 dolazi s osvježenim dizajnom koji uključuje novu prednju masku, LED svjetla i moderniziranu unutrašnjost. Paket opreme N-Design nudi bogatu opremu, uključujući 20-inčne aluminijske naplatke, panoramski stakleni krov, automatsku dvozonsku klimu, sustav kamera s prikazom od 360 stupnjeva, sjedala presvučena kožom i alcantarom, grijanje sjedala i još mnogo toga. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Moramo priznati da je Nissan jako potrudio oko redizajna tako da automobil sprijeda i u unutrašnjosti više izgleda kao potpuno nova generacija modela, a ne tipični redizajn.Najviše je promijenjen prednji dio automobila. Zbog novog prednjeg dijela s tanjim LED svjetlima i novim dnevnim svjetlima te velikom trapezoidnom maskom hladnjaka automobil sada pomalo podsjeća na električni SUV Ariya i izgleda mnogo dojmljivije. Straga se promijenila samo grafika svjetala i neki manji detalji. Na boku su novi naplatci, a verzija od čak 20" na testnom modelu izgleda zaista impresivno. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Budući da nema promjena na vanjskim dimenzijama ili međuosovinskom razmaku, kabina je ostala jednako prostrana, što znači na razini prosjeka klase. I prtljažnik je ostao na istih 455 litara te i dalje nije neki "forte" ovog automobila jer mnogi konkurenti imaju osjetno veće prtljažnike. No to ne znači da je previše malen, jer 455 litara zadovoljit će većinu kupaca. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U kabini se mnogo toga promijenilo i ona ima mnogo plemenitiji izgled. Teško je pronaći neku površinu s golom plastikom jer je velik dio kabine presvučen s mekanim tekstilima ili drugim materijalima ugodnima na dodir i pogled. Sve dopunjava dojam odlične kvalitete izrade. Sam dizajn unutrašnjosti je ostao praktično isti, a ono što čini malu razliku su novi zaslon infotainmenta od 12,3 inča te malo modificirani dizajn digitalnih instrumenata iste dijagonale. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potpuno novi Infotainment sustav sada se temelji na Googleovim uslugama i aplikacijama i njime se može upravljati pomoću glasovne kontrole putem "Hey Google" asistenta.  Apple CarPlay i Android Auto rade bežično, a tu je i odlična Google navigacija  te mogućnost instaliranja dodatnih aplikacija prilagođenih automobilima iz Google Play trgovine.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sustav e-Power kombinira 1.5-litreni trocilindrični benzinski turbo motor sa 158 KS koji služi kao generator i električni motor snage 190 KS koji pokreće vozilo, tako da je njegova nominalna snaga tih 190 "električnih konja". Ova konfiguracija omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi što je vrlo dobro i maksimalnu brzinu od 170 km/h, što je pak vrlo skromno za ovaj tip automobila. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Najveća prednost ovog pogona je što pruža uglađenu i uglavnom tihu vožnju zahvaljujući električnom pogonu. Auto se zaista vozi kao da je potpuno električni i da nema povremenog brundanja benzinskog motora koje pod većim opterećenjem može biti i dosta glasno, rekli biste da vozite električni automobil. Ubrzanja su odlična i uglađena kao kod svih električnih automobila, bez ikakvih trzaja i mijenjanja brzina, a veliki okretni moment od 330 Nm je na raspolaganju odmah. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ukupno gledano, pogon je odličan, no ima jednu manu, a to je potrošnja goriva. Naime, iako nije nimalo rastrošan, primijetili smo da mnogi klasični hibridi slične snage koje smo testirali imaju nešto manju potrošnju goriva, pogotovo pri bržoj i agresivnijoj vožnji. Uz nježnu nogu na gasu Qashqai je u stanju trošiti oko od 5,5 do 6 l/100 km u gradu. Na autocesti smo pri brzinama od oko 120 do 130 km/h ostvarili potrošnju od 8,5 l/100 km, a ukupan kombinirani prosjek testa je na kraju iznosio 6,3 l/100 km. Ukupno gledano, to nije loše, no, ponavljamo ima i štedljivijih hibridnih pogona usporedive snage. S druge strane, ti pogoni na pružaju toliko uglađenu vožnju stoga E-Power ima jasnih prednosti, ali i minusa.  

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovjes je fino podešen, pa učinkovito prigušuje neravnine na cesti, dok upravljač nudi dovoljno precizan osjećaj za sigurnu i stabilnu vožnju kroz zavoje. Unatoč masi od oko 1,7 tona, Qashqai djeluje agilno i lako upravljivo. U Sport načinu vožnje pogon postaje responzivniji. Ovjes je također vrlo sposoban za ugodnu dinamičnu vožnju zavojima. U gradu e-Pedal sustav (vožnja jednom pedalom) olakšava vožnju i dodatno doprinosi udobnosti, kada se na njega naviknete, a to nije težak ni dugotrajan proces. Sve u svemu, riječ je o SUV-u koji pruža sofisticirano i opuštajuće iskustvo vožnje, ali ne zaboravlja ni na dobru dozu dinamike kad zatreba.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Nissan Qashqai e-Power 190 predstavlja inovativnu alternativu tradicionalnim hibridima i električnim vozilima, nudeći električnu vožnju bez potrebe za vanjskim punjenjem. S bogatom opremom, udobnom vožnjom i praktičnim prostorom, ovaj model je privlačna opcija za one koji traže učinkovit i moderan SUV s malo drugačijim pogonom. Cijena nije mala, no s obzirom na to da je osnovni model s benzinskim blagim hibridom oko 13.000 eura jeftiniji, ta nadoplata se čini vrlo razumnom s obzirom na pogon i opremu koju dobivate u Qashqaiju N-Design e-Power 190. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

PLUS

  • Odličan pogon i vožnja poput električnog auta
  • Bogata oprema
  • Vozne karakteristike i udobnost

MINUS

  • Manji prtljažnik u odnosu na prosjek klase 
  • Buka pri naglim ubrzanjima
  • Klasični hibridi su uglavnom štedljiviji

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1687 kg
dimenzije: 443 x 185 x 165 cm
obujam motora: 1497 cm3
snaga sustava: 140 kW/190 KS
0-100 km/h: 7,9 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja: 5,3 l/100 km
cijena:
 43.914 € (testni model), 43.014 (bez dodatne opreme) 31.019 € (osnovni Nissan Qashqai, blagi hibrid 140 KS)

Važnija oprema testirani Nissan Qashqai e-Power 190 N-Design

Aluminijski naplatci 20", automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 12", dodirni zaslon 12,3", navigacija,  sjedala presvučena kožom i Alcantarom, električno namjestivo vozačevo sjedalo, grijana prednja sjedala, sustav kamera za parkiranje s pregledom od 360 stupnjeva, ambijentalna rasvjeta, adaptivna prednja LED svjetla, panoramski stakleni krov...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.