Svaki od četiri elektromotora razvija čak 555 kW, što znači ukupno nevjerojatnih 2220 kW ili 3019 KS!
Granica snage najmoćnijih hiperautomobila stalno se pomiče, rekord trenutačno drži Lotus Evija s 2039 KS, a uskoro, kada automobil uđe u serijsku proizvodnju, bi ga mogao preoteti Rimac s Neverom R od 2107 KS. Ali ono što planira BYD-ov luksuzni brend Yangwang prelazi sve dosad viđeno. Njihov model U9, predstavljen početkom 2024., već je izazvao veliku pozornost zahvaljujući pogonu s četiri motora s ukupno 1306 KS i 1680 Nm, aktivnom elektrohidrauličnom ovjesu i brutalnim performansama, ubrzanjem do 100 km/h za 2,36 sekundi te maksimalnom brzinom od 392 km/h (bez elektroničkog limitatora). No, prošlogodišnji pokušaj osvajanja kruga na legendarnoj stazi Nürburgring Nordschleife završio je razočaravajuće – vrijeme od 7 minuta i 17,900 sekundi nije službeno certificirano, a i da jest bilo bi 12 sekundi sporije od Neverinog i 10 sekundi sporije od vremena Porschea Taycana.
U međuvremenu, konkurencija nije mirovala. Ovog proljeća Xiaomi SU7 Ultra, sportska limuzina s tri elektromotora i ukupno 1548 KS, šokirala je svijet postavivši novi rekord za serijske električne automobile u kategoriji luksuznih i sportskih modela: 7 minuta i 04,957 sekundi. Time je nadmašila i hrvatski električni hiperautomobil Rimac Neveru (7:05,298).
Takav razvoj događaja bio je jasan signal za Yangwang, vrijeme je za uzvrat. I to ne bilo kakav. U bazi kineskog Ministarstva industrije, koja je izvor za prvi pogled na mnoge aute pije njihove premijere, sada se pojavio U9 u verziji Track Edition, opremljen daleko snažnijim pogonom. Svaki od četiri elektromotora razvija čak 555 kW, što znači ukupno nevjerojatnih 2220 kW ili 3019 KS! Ako baterija uspije isporučiti toliku snagu u stvarnim uvjetima, U9 Track Edition postat će uvjerljivo najjači serijski automobil na svijetu.
Tehničke pojedinosti baterije i sustava hlađenja još nisu poznate, ali BYD je ove godine predstavio novu generaciju baterija i motora dizajniranih za 1000-voltnu arhitekturu, s mogućnošću postizanja vršnog napona do 1500 V. To bi moglo biti ključno za održavanje stabilne snage tijekom cijelog kruga na Nordschleifeu.
Osim povećane snage, Track Edition dobiva i nove gume dimenzija 325/35 ZR 20, koje bi trebale pružiti bolji grip od standardnih 21-colnih kotača. Masa vozila iznosi 2480 kg, a maksimalna brzina je elektronički ograničena na 350 km/h – što je i dalje dovoljno za dugačke ravnice "Zelenog pakla".
Čak i ako U9 Track Edition ne uspije ostvariti cilj i spustiti se ispod vremena Xiaomija SU7 Ultra, ući će u povijest kao prvi serijski automobil s više od 3000 KS koji je osvojio Nürburgring.
Službena premijera očekuje se uskoro, a mnogi će zasigurno s nestrpljenjem pratiti hoće li BYD-ova zvijer doista uspjeti nadmašiti svoje suparnike.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.