Početna Auto 606 pregleda

Test Škoda Octavia 2.0 TDI: Dizel i dalje ima najviše smisla

FOTO: Dubravko Kolarić

Dizelska Octavia s osnovnim 2.0 TDI motorom i ručnim mjenjačem pokazuje koliko je Škoda i dalje snažna u onome što najbolje zna - udobnosti, štedljivosti i racionalnosti bez nepotrebnog pretjerivanja

U današnje doba, kada su dizelaši gotovo prognani iz auto salona, Škoda Octavia i dalje dokazuje da za ovakve motore ima itekako dobar razlog. Iako je aktualna, četvrta generacija već nekoliko godina na tržištu, redizajn iz prošle godine donio je dovoljno promjena da Octavia ostane svježa i konkurentna, kako estetski, tako i tehnički. Na testu smo imali verziju 2.0 TDI sa 115 KS i ručnim mjenjačem, s razinom opreme Selection, drugoj po redu, koja čini zlatnu sredinu ponude i u pravilu je najčešći izbor među hrvatskim kupcima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn: Dovoljno nov, a opet poznat

Škoda je s redizajnom igrala na sigurno. Novi branik, revidirana maska hladnjaka i svjetla s prepoznatljivim LED Matrix potpisom čine Octaviju elegantnijom, a ne pretjerano drukčijom. Prednji kraj sada vizualno podsjeća na novi Superb, što automobilu daje dozu ozbiljnosti. Straga su nova LED svjetla s animiranim pokazivačima smjera i ponešto čišćim linijama. Cijeli dojam je profinjen, ali zadržava prepoznatljiv karakter modela koji desetljećima nosi Škodinu prodaju.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ova limuzinska izvedba s petorim vratima dugačka je pozamašnih 470 centimetara i izgleda skladno, čak i u relativno jednostavnoj konfiguraciji testnog modela. Dodatna oprema uključivala je crnu metalik boju, 17-colne aluminijske naplatke i kromirane obrube prozora, što je automobilu dodalo vizualnu ozbiljnost bez nepotrebne razmetljivosti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost: Prostor i funkcionalnost iznad svega

Octavia i dalje postavlja mjerila u pogledu praktičnosti i ponude prostora. Prostrana kabina nudi izdašno mnogo mjesta i sprijeda i straga, a stražnja klupa bez problema prima troje viših odraslih osoba.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prtljažnik od 600 litara, peta vrata i mogućnost preklapanja naslona u omjeru 1/3–2/3 daju autu funkcionalnost gotovo na razini karavana.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kvaliteta izrade je vrlo dobra, s mekanim materijalima na većini dodirnih površina, dok izbor tkanina i dekoracija u paketu Loft djeluje ozbiljno i jednostavno. Novi digitalni kokpit od 10 inča serijski je dio opreme, a središnji infotainment od 10 inča koristi modernu grafiku i ima brz odaziv.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ipak, nedostatak fizičkih tipki za klimu ostaje zamjerka, jer podešavanje temperature na dodirnom zaslonu u vožnji zahtijeva previše pažnje. Tu je i dodirni slider ispod zaslona, no i on je "polovično rješenje problema nedostatka tipki jer služi samo za namještanje glasniče audio sustava i nije previše praktičan za uporabu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ipak, zanemarimo li nedostatak odvojenih komandi za klimu, sve je logično raspoređeno, sjedala su udobna, a položaj za vožnju lako prilagodljiv. U razini Selection standardno su tu grijana sjedala, stražnji i prednji parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, automatska dvozonska klima, sustavi pomoći poput detekcije umora i prepoznavanja znakova te LED Matrix svjetla što je respektabilan popis za srednju razinu opreme ovog auta.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U vožnji: tiha, stabilna i udobna

Ovjes Octavije ponovno potvrđuje da je udobnost njezina glavna odlika. McPherson sprijeda i torzijska osovina straga pružaju vrlo dobar kompromis između udobnosti i stabilnosti. Na lošim cestama automobil učinkovito prigušuje udarce, a pri većim brzinama na autocesti klizi iznenađujuće mirno i sigurno. Blago naginjanje u zavojima postoji, no kontrolirano je i predvidljivo.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Upravljač je lagan, ali precizan, a osjećaj stabilnosti i sigurnosti prisutan je u svim uvjetima. Izolacija buke dodatno je poboljšana, pa je pri 130 km/h razgovor moguć bez podizanja glasa. Upravo na duljim putovanjima autocestom dolazi do izražaja dizelska narav motora koji je miran, elastičan i štedljiv.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Motor i potrošnja: Besprijekorno čak i uz osnovni motor

Dvolitreni turbodizelski motor sa 115 KS i 300 Nm okretnog momenta poznata je Volkswagenova jedinica, sada dorađena prema najnovijim ekološkim normama. Iako je to osnovni dizelaš u ponudi, u praksi u ovom autu djeluje uvjerljivo i puno zrelije nego što to broj konjskih naga sugerira. Zahvaljujući snažnom srednjem području okretaja, elastičnost je izvrsna, a u kombinaciji s preciznim šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, motor omogućuje bezbrižnu vožnju i na otvorenoj cesti. Zaista, snage ni u jednom trenutku ne nedostaje.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sveukupno, ovaj motor savršeno pristaje filozofiji Octavije. Dovoljno je snažan za putovanja, ali i vrlo štedljiv u svakodnevici, s gotovo nezamjetnim vibracijama.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na testu smo zabilježili prosječnu potrošnju od 5,1 l/100 km. U gradu se kretala između 5,5 i 6 litara, ovisno o gužvama i duljini dionica, dok se na otvorenoj cesti zadovoljavala s 4 do 5 litara. Na autocesti, pri 130 km/h, prosjek je bio oko 6 l/100 km, a na Autostartovu eko krugu, 20-kilometarskoj prigradskoj dionici s blagim usponima i minimalnim prometom, izmjerena je najniža vrijednost - 3,8 l/100 km, što je jedan od najboljih rezultata za auto koji nema hibridnu tehnologiju.

Zaključak i cijena

Octavia 2.0 TDI Selection ostaje jedno od najracionalnijih rješenja na tržištu. Ne traži nikakav kompromis između prostranosti, udobnosti i štedljivosti, nudi to sve u vrhunski uravnoteženom paketu. Cijena testnog modela od 32.065 € nije mala, ali s obzirom na opremu, prostranost i efikasnost, kupnja ovog auta se može smatrati opravdanom investicijom. Ako tražite automobil koji će dan za danom obavljati svoj posao bez pretjerivanja, Octavia nudi izuzetnu vrijednost za uloženi novac.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

+ Prostranost i prtljažnik

+ Štedljiv i uglađen motor

+ Udobnost vožnje

Minus:

- nema fizičkih komandi za klimu

- lagano naginjanje u zavojima

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI
Masa 1437 kg
Dimenzije 470 x 183 x 147 cm
Međuosovinski razmak 267 cm
Motor 4-cilindrični turbodizelski, 1968 cm³
Snaga 85 kW / 115 KS
Okretni moment 300 Nm
0–100 km/h 10,4 s
Najveća brzina 214 km/h
Mjenjač ručni, 6-stupanjski
Potrošnja 4,3 l/100 km (WLTP); 5,1 l/100 km na testu
Prtljažnik 600 l
Cijena 32.065 € (testni model), 30.906 € (bez dodatne opreme), 25.940 € (osnovna Octavia Essence, benzinac, 115 KS)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testirana Škoda Octavia 2.0 TDI Selection

Aluminijski naplatci 17", LED Matrix prednja svjetla i LED stražnja svjetla, automatski dvozonski klima-uređaj, digitalni instrumenti 10", dodirni zaslon 10", grijana prednja sjedala, grijanje upravljača, kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori, dodatno zatamnjena stražnja stakla...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.