Tvrtka iz Wolsburga sve je jače izložene zahtjevima za plaćanjem šteta, a njezini progonitelji čine sve da budu posve sigurni kako će svi do jednog prozvanih TDI agregata završiti u servisnim stanicma. Otkrivamo koliko ih ima i gdje su…
Mozaik Volkswagenovih mjera iz dana u dan sve je potpuniji, no još uvijek je potpuno neizvjesno na koji će se način uklanjati pogreške. Tim prije jer na zadnje se noge podižu mnogi i traže od tvrtke iz Wolfsburga ne samo da otklone nepravilnosti nego da i zajamčne da će svih 10,7 milijuna inkriminiranih 1.2, 1.6 i 2.0 TDI agregata doći u servisne stanice i da će svima njima biti uklopnjene nepravilnosti.
Zahtjevi “navodno” oštećenih sve su artikuliranji i izuzevši 18 milijardi dolara kazne koju namjeravaju odmjeriti u SAD-u Volkswagenu, sve je više sličnih i na drugim krajevima svijeta. Među prvima je i Hrvatska odaslala poruku prema kojoj će tražiti od protagonista ove “afere” nadoknadu štete.
Mihael Zmailović, ministar zaštite prirode i okoliša ne posustaje u objašnjavanju kako nitko nema pravo narušavati ekološku ravnotežu Hrvatske i kako je ovo jedan od težih ekscesa koji se dogodio. Ne brine ga pri tome ni činjenica što je upravo njegovo ministrastvo prešutno odobrilo uvoz rabljenih auta starih i više od 10 godina, koji jedva da udovoljavaju EURO3 normu, ne protivi se ni gradnji termocentrale na ugljen, ne brinu ga brojne automobilističke olupine porazbacane posvuda, pa i po nacionalnim parkovima i parkovima prirode…
Kako god, ostat će zabilježno da je upravo on jedan od prvih svjetskih političara zaprijetio Volkswagenu. Je li to zbog predstojećih izbore ili zbog istinske potrebe za brigom nad povišenom emisijom dušinih oksida iz 26.457 vozila VW grupe koja u Hrvatskoj koriste inkriminirane agregate?
Kako god, činjenica je da su do posljednjeg i u nas pobrojani svi Volkswageni, Seati, Audiji i Škode s motorima koji su izloženi sumnji. Tako je bilo širom svijeta ovih dana, a osim podvlačenje linije ispod cijelog slučaja osmišljen je i time line uklanjanja pogrešaka. 1. siječnja 2015. započeti će zamjena spornih softvera posvuda, a tako i u nas. Krajnji rok za uklanjanje nedostataka je 31. prosinac sljedeće godina. Uz sve to VW je najavio i niz drugih mjera koje imaju za cilj “izgladiti” neugodnost i trasirati ne samo izvlačenje iz ovog slučaja, već i put kompanije. Uglavnom, u VW-u tvrde kako će ispraviti pogreške i kako će već ubrzo preusmjeriti razvoj kompanije prema pogonima na obnovljive izvore energije. Prije svega na plug-in i električne aute, a kruna svega trebalo bi biti lansiranje Pheatona na struju i to već 2018. Uz sve to najavili su i radi na postojećim dizelskim agregatima koje žele učiniti najčišćima na svijetu.
Želite li saznati što muškarac mora nositi kad izađe iz automobila pročitajte na LINKU.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.